הוועדה המחוזית חיפה אישרה את הגדלת העיירה רכסים ל-35 אלף תושבים

התוכנית כוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור לרכסים, מהן 855 בבנייה חדשה וכ-1,500 בהתחדשות עירונית • מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצרכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב"

שכונה חדשה ברכסים / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלים
שכונה חדשה ברכסים / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה לפני מספר ימים את תוכנית המתאר ליישוב רכסים שנמצא מדרום-מזרח לחיפה, להגדיל את אוכלוסיית היישוב מכ-12 אלף תושבים כיום עד ל-35 אלף בעתיד, וזאת תוך התייחסות לאוכלוסייתו החרדית של היישוב.

התוכנית כוללת תוספת של כ-2,300 יחידות דיור לרכסים, מהן 855 בבנייה חדשה וכ-1,500 בהתחדשות עירונית בשכונה גבעה א' הוותיקה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-25 אלף מ"ר.

נתונים אלה אינם כוללים את תוכנית הותמ"ל המאושרת לגבעת הפרסה הכוללת כ-1,900 יחידות דיור ו-55,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וכן את תוכנית שכונת רסקו המופקדת הכוללת 455 יחידות דיור.

בנוסף, התוכנית כוללת הוראות להתחדשות עירונית, לעיבוי וציפוף מבוקרים ולהסדרת הבינוי בתחום היישוב הקיים ונותנת מענה לצרכים במוסדות ציבור ובשטחים פתוחים ולפיתוח המערכת התחבורתית והתשתיות העירוניות בהתאם לגידול באוכלוסיית היישוב. בנוסף, התוכנית נותנת דגש לחיבורה של רכסים לשרונה החדשה שאושרה במזרח ואפשרה את קידום אזור התעסוקה בתווך שבין הגבעות.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לצורכי הדיור במגזר החרדי במרקם הבנוי והוותיק ביישוב. כמו כן, התוכנית מעודדת התחדשות עירונית ומוסיפה זכויות בנייה בחלק מהאזורים של היישוב שלא תוכננו בעבר בהתאם לאופייה הייחודי של אוכלוסייה זו".