טייסי הכיבוי לביהמ"ש: למנות מפרק זמני לחברת כים ניר

עובדי טייסת הכיבוי האווירי נימקו את הבקשה בכך שעם הכנסת החברה להליך של פירוק, תתאפשר העברת פעילות טייסת הכיבוי לאלביט מערכות

מטוס כיבוי של כים ניר / צילום: אתר החברה
מטוס כיבוי של כים ניר / צילום: אתר החברה

80 עובדי טייסת הכיבוי האווירי מבקשים מבית המשפט המחוזי מרכז לבטל את צו הקפאת ההליכים שניתן לחברת כים ניר ולמנות את הנאמנת שמונתה לה, עו"ד ניצה פוזנר, למפרקת הזמנית שלה.

עובדי הטייסת, המיוצגים בידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, נימקו את הבקשה בכך שעם הכנסת החברה להליך של פירוק, תתאפשר העברת פעילות טייסת הכיבוי לאלביט מערכות. לפי הבקשה, הליך זה יאפשר את קידום העברת הטייסת לאלביט, מבלי לכרוך את המהלך בהשלמת הליכי המכירה של הפעילות החקלאית של כים ניר לחברת גורן חקלאות.

עו"ד פוזנר מונתה באוקטובר לנאמנת של כים ניר, לאחר שהחברה נקלעה למצוקה תזרימית. אלביט מערכות היא המפעילה של טייסת הכיבוי האווירי עבור המשרד לביטחון פנים, והיא התקשרה עם כים ניר כדי שתקיים עבורה פעילות זו.

בבקשת העובדים לבית המשפט נכתב כי לא הייתה כל הצדקה לכרוך בין פעילות הכיבוי לפעילות החקלאית של כים ניר, וכי "שידוך" זה עיכב והערים קשיים רבים בהעברת פעילות טייסת הכיבוי לאלביט, וזאת למרות שפעילותה הוגדרה על-ידי גורמים ממשלתיים כפעילות בעלת חשיבות לאומיות חיונית.

"עמדת העובדים ואף של גורמים אחרים, כמו המשרד לביטחון פנים ואלביט מערכות, היא שיש צורך דחוף להעביר את המקל במהירות לאלביט. הליך הקפאת ההליכים מיצה את עצמו בכל הקשור לפעילות הכיבוי האווירי, ואף חלק מהצדדים הגיעו להבנה כי יש לבטל את צו ההקפאה ולמנות את הנאמנת למפרקת זמנית".

בשבועות האחרונים עובדי טייסת הכיבוי, ובכללם טייסים וצוותי קרקע, התריעו בפני בית המשפט על שורה של אירועי בטיחות, חלקם חמורים, שאירעו במהלך השנה האחרונה בטייסת. "טענות העובדים, אזהרותיהם ובקשותיהם בנושא נפלו על אוזניים ערלות, כאילו מצב הדברים שתוארו מגמתי ומונע ממניעים שאינם קשורים לתחזוקה ובטיחות", נכתב בבקשה שהוגשה היום (ג') לבית המשפט.

במסגרת הבקשה, העובדים התייחסו גם להשבתת טייסת הכיבוי במהלך הימים האחרונים בעקבות זיהום שהתגלה בדלק, באופן שאילץ השבתה של חלק מהמטוסים. באלביט מערכות הבהירו כי מדובר באירוע זיהום נקודתי שבגינו הטייסת קורקעה חלקית, ובכל מקרה, הבעיה באה על פתרונה במהלך הימים האחרונים. בחברה אמרו כי הטייסת פועלת כעת כשורה ומספקת מענה בהתאם לצורך.