אלביט תשביח טנקים בדרום-מזרח אסיה ב-80 מיליון דולר

אלביט לא נקבה בשם המדינה, אך ציינה כי עבודות ההשבחה יימשכו על פני 32 חודשים • אלביט תספק לאותו לקוח גם מערכות רדיו חדישות ומערכות בקרת אש

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר (ד') כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-80 מיליון דולר להשבחה של טנקים המשמשים צבא של מדינה בדרום-מזרח אסיה. אלביט מערכות לא נקבה בשם המדינה, ובדיווח שהיא מסרה לבורסה נאמר כי עבודות ההשבחה יימשכו על פני תקופה של 32 חודשים.

לצד השבחת הטנקים, אלביט מערכות תספק לאותו לקוח גם מערכות רדיו חדישות, מערכות בקרת אש ועוד.

חלק מהמערכות, שישולבו בטנקים שיושבחו על ידי אלביט, הן מערכות שפותחו בידי החברה במסגרת תוכנית הכרמל - הרכב הקרבי המשוריין (רק"ם) העתידי של צה"ל שנחשפו בידי החברה בתחילת השבוע.

בליבת המערכות של אלביט במסגרת תכנית הכרמל, הקסדה איירון - ויז'ן, שפותחה עבור טייסי מטוס הקרב החמקני F-35 ועברה התאמה לרכב הקרבי העתידי. מדובר בקסדה מתקדמת שמאפשרת לצוות הכלי לקבל נתונים שקשורים למשימתם הישר אל משקף הקסדה. בצה"ל אמרו בתחילת השבוע כי הקסדה של אלביט תוטמע בדוק הבא של טנקי המרכבה סימן 4.

לצד אלביט מערכות, גם רפאל והתעשייה האווירית חשפו בתחילת השבוע את המדגימים הטכנולוגיים שלהן במסגרת תכנית הרק"ם העתידי. המינהלה לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) שבמשרד הביטחון צפויה להחליט במהלך החודשים הקרובים אילו טכנולוגיות מבין אלה שהודגמו בתחילת השבוע בידי החברות הביטחוניות, ייושמו בתוכנית הכרמל.