דוחות אלביט מדיקל: אינסייטק הפרטית צומחת אך עדיין הפסדית

אינסייטק מפתחת מערכת לביצוע צריבה של רקמות באמצעות גלי אולטרסאונד ממוקדים בהנחיית MRI • הכנסות אינסייטק צמחו ב-20% ברבעון השני של 2019, ל-9 מיליון דולר

אינסייטק / צילום: מאתר החברה
אינסייטק / צילום: מאתר החברה

חברת אלביט מדיקל פרסמה היום (ד') את הדוחות הכספיים של החברה הפרטית אינסייטק, בה היא מחזיקה 22%. אינסייטק מפתחת מערכת לביצוע צריבה של רקמות באמצעות גלי אולטרסאונד ממוקדים בהנחיית MRI. הכנסות אינסייטק צמחו ב-20% ברבעון השני של 2019, ל-9 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2019 רשמה החברה הכנסות של 15.1 מיליון דולר, צמיחה של 23%.

בשעה זו עולה מניית אלביט מדיקל  1.8% והחברה נסחרת לפי שווי של 168 מיליון שקל.

אינסייטק רושמת רווחיות גולמית (43% מההכנסות ברבעון, 40% במחצית), אך ההספד התפעולי שלה גבוה מן ההכנסות בשל הוצאות מו"פ כבדות. ההפסד התפעולי עמד על 12.5 מיליון דולר ברבעון ו-25 מיליון דולר במחצית. ההפסד הנקי היה 12 מיליון דולר ברבעון ו-23 מיליון דולר במחצית.

לחברה כ-80 מיליון דולר בקופת המזומנים, קצב השריפה בחצי שנה עמד על 26 מיליון דולר.

המוצר המוביל של אינסייטק היום הוא המכשיר שלה לצריבת רקמות המוח, הן לטיפול ברעד ממקור שאינו פרקינסוני והן ברעד פרקינסוני. החברה מפתחת את המוצר גם לטיפול בגידולי מוח וכן בכאב נוירופתי, על ידי צריבת רקמה מוחית. המוצר מאושר גם לטיפול בשרירנים ברחם, ללא כריתת רחם.

מנכ"ל החברה, מוריס פרה, אמר בעבר כי הוא צופה לחברה אקזיט עתידי של 30-50 מיליארד דולר.

אלביט מדיקל מחזיקה בשתי חברות, 22% מאינסייטק כאמור ו-8% מגמידה סל, העוסקת בטיפול בסרטן ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 124 מיליון דולר.