חשד לפיגוע: גופת חייל ועליה סימני דקירה נמצאה בכביש סמוך לגוש עציון

(עדכונים): גופתו של החייל בן 18 נמצאה בציר בין מגדל עוז לאפרת כשהוא לבדו • מדובר צה"ל נמסר כי "ההבנה היא שהוא נדקר, ומדובר בטרור" • ההרוג הוא בן היישוב אפרת והיה בן ישיבה • הקשר עמו נותק מאתמול בערב

גופת חייל ועליה סימני דקירה נמצאה הבוקר (ה') בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון ומדובר צה"ל נמסר כי מדובר בפיגוע טרור. החייל בן 18 בחור ישיבה, נמצא לבדו כשהוא דקור בציר בין מגדל עוז לאפרת ומדובר צה"ל נמסר כי לא משפחתו לא הצליחה ליצור איתו קשר משעות הערב אתמול. שמו של ההרוג טרם פורסם זאת מכיוון שלא כל בני משפחתו עודכנו עדיין בטרגדיה.

גופתו של החייל נמצאה בכביש ליד אפרת ומדובר צה"ל רונן מנליס נמסר כי "ההבנה היא שהוא נדקר ומדובר בטרור". החייל תושב היישוב עפרה ותלמיד בישיבת מגדל עוז. עוד נמסר כי הוא רק החל בשירותו הצבאי ונמצא בשלב טרום טירונות. בעקבות האירוע תוגברו כוחות באזור לביצוע סריקות ולשם מרדף אחר חשודים במעשה. הודעה על מותו נמסרה למשפחתו. בעקבות הפיגוע כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

שראל רוזנבלט, מורו של החייל בישיבה, אמר בגלי צה"ל כי החייל היה בדרכו לקנות מתנת סוף שנה לרב, כשנדקר למוות. הוא תיאר "אדם נעים הליכות שנעים להיות לידו, כולם מסביבו תמיד ידעו שהוא בן אדם מיוחד, שאפשר לדבר איתו. זה מאוד קשה". לדבריו, הוא היה בחור שחיבר בין עולמות שונים בחברה הישראלית. "ייעדתי לו להיות במקום מאוד משמעותי. אדם שמחובר לעשייה חברתית, לאכפתיות, ללב גדול".

הנשיא ראובן ריבלין התייחס לפיגוע ואמר כי "תפילותינו נתונות הבוקר בכאב וזעזוע, למשפחת החייל שנרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הבוקר בתגובה לרצח תושב בנימין הלילה כי "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה"ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה".

לדבריו, "אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".