גם במיקרוסופט: עובדי קבלן מאזינים להקלטות משתמשי סקייפ והעוזרת האישית קורטנה

עובדי הקבלן נחשפו בין היתר לשיחות אישיות בסקייפ בנושאים כמו קשיים במערכות יחסים, איבוד משקל ועוד, כך לפי דיווח של אתר Motherboard • אחד מעובדי הקבלן אמר כי "העובדה שאני אפילו יכול לשתף חלק מהדברים האלה, מראה כמה כל מה שנוגע לשמירה על המידע של המשתמשים אינו מספיק נוקשה" • אמש הוגשה נגד אפל תביעה ייצוגית בבית משפט פדרלי בסן חוזה בעקבות התנהגות דומה

מיקרוסופט / צילום: shutterstock
מיקרוסופט / צילום: shutterstock

עובדי קבלן של מיקרוסופט מאזינים להקלטות משתמשי סקייפ שהפעילו את פיצ'ר התרגום האוטומטי, ולהקלטות של משתמשים של העוזרת האישית קורטנה, כך לפי דיווח של אתר Motherboard. עובדי הקבלן נחשפו בין היתר לשיחות אישיות בסקייפ בנושאים כמו קשיים במערכות יחסים, איבוד משקל ועוד. במקרים של המשתמשים שפנו לקורטנה עובדי קבלן נחשפו בין היתר לציון של הכתובת המלאה שלהם או לחיפושים של פורנוגרפיה באמצעות העוזרת האישית.

אחד מעובדי הקבלן ששיתף חלק מההקלטות עם האתר אמר כי "העובדה שאני אפילו יכול לשתף חלק מהדברים האלה, מראה כמה כל מה שנוגע לשמירה על המידע של המשתמשים אינו מספיק נוקשה".

דובר מיקרוסופט מסר ל-Motherboard כי כל הספקים שלהם חותמים על הסכמי סודיות וניגשים למידע דרך פורטל מאובטח, ההקלטות אינן מקושרות למשתמש או למכשיר באופן שניתן לזהות אותו וכי החברה "מקבלת רשות מהלקוחות לפני שהיא אוספת ומשתמשת בדאטה הקולי שלהם".

המטרה באותן האזנות היא שיפור השירותים הקוליים של החברה. במקרה של שירות התרגום למשל, עובדי הקבלן צריכים לבחור בהצעה המדויקת ביותר של תרגום המכונה או לספק תרגום בעצמם להקלטה, לאחר שהאזינו לה. לאחרונה נחשף כי גם באפל, גוגל ואמזון מאזינים לחלק מההקלטות של שיחות המשתמשים עם העוזרות הקוליות כדי לשפר את השירות, והן התמודדו עם ביקורת רבה בעקבות זאת. בתגובה, אפל השעתה את פרקטיקת ההאזנה להקלטות וגם גוגל השעתה אותה באירופה עד שתסתיים חקירת נציבות הגנת המידע הגרמנית בנושא. אמזון החלה להצהיר באופן מפורש שאנשים עשויים להאזין להקלטות, ולתת למשתמשים את האפשרות לבחור לבטל זאת.

אמש (ד') אף הוגשה נגד אפל תביעה ייצוגית בבית משפט פדרלי בסן חוזה בעקבות חשיפת הפרקטיקה - בה נטען כי היא מפרה את פרטיות המשתמשים, ואת החוק בקליפורניה שאוסר על הקלטת אנשים ללא רשותם, ואף כי שיקרה לקונגרס כשטענה כי "אייפונים לא מאזינים ללקוחות אם לא זיהו את הפקודה הברורה 'היי סירי'", בתגובה לשאלות שהועברו אליה בכתב. זאת מכיוון שבדיווח על ההאזנות להקלטות באפל נחשף כי לעתים עובדי קבלן נחשפו להקלטות לאחר שמשתמשים הפעילו בטעות את העוזרת הקולית, מבלי לומר את הפקודה המפורשת.