בשל המחאות: כל הטיסות היוצאות מהונג קונג מבוטלות

זאת לאחר ששדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג ביטל את כל הטיסות הנותרות להיום בעקבות המחאות במקום • טיסת הערב של חברת קתאי פסיפיק מהונג קונג לתל אביב מבוטלת

הפגנות בשדה התעופה בהונג קונג היום / צילום: Thomas Peter, רויטרס
הפגנות בשדה התעופה בהונג קונג היום / צילום: Thomas Peter, רויטרס

שדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג ביטל את כל הטיסות היוצאות הנותרות להיום (ב') בשל המחאות בעיר-מדינה. זאת בשל מחאות של מפגינים נגד הממשל, שמתקיימות ליד שדה התעופה כבר היום הרביעי ברציפות. "הפעילות של השדה נפגעה באופן משמעותי בעקבות המחאות בשדה היום", מסרו הרשויות. "התנועה לשדה התעופה גדושה מאוד, והחניון מלא לחלוטין. לציבור מומלץ לא להגיע לשדה התעופה". הטיסות הנכנסות מתקיימות כרגיל.

הודעה שפורסמה מטעם שדה התעופה באתר האינטרנט קוראת לנוסעים לעזוב את שטחי נמל התעופה בהקדם. "הפעילות של נמל התעופה בהונג קונג נפגעה באופן מהותי. כל הטיסות מבוטלות. כל הנוסעים מתבקשים לעזוב את בניין הטרמינל בהקדם. נוסעים שהושפעו מהשיבושים יכולים לפנות לחברות התעופה לסידורים חלופיים".

גם הנוסעים הישראלים יושפעו מכך. חברת התעופה מהונג קונג קתאי פסיפיק, המפעילה טיסה יומית בקו תל אביב-הונג קונג, ביטלה את טיסת הערב היום מהונג קונג לתל אביב לאור המתרחש בשדה התעופה הלאומי של הונג קונג. לפי הודעת החברה, נכון לעכשיו הטיסות מיועדות להתחדש מחר, ב-13 באוגוסט.

גם אל על מפעילה טיסה בקו, אך לפי הודעת החברה, היא לא נפגעה מהסגירה, מאחר שטיסת אל על מהונג קונג המריאה עוד לפני סגירת השדה. מאל על נמסר כי "היות שבשלב זה השדה נסגר לפעילות עד מחר, והיות שלאל על אין טיסה הערב להונג קונג, השיבושים לא אמורים להשפיע על פעילותה בקו".

נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג משרת כ-75 מיליון נוסעים בשנה בטיסות ליותר מ-220 יעדים ברחבי העולם. השדה משמש כתחנת מעבר בולטת בתחום המטען (קרגו), כשהוא משנע יותר מ-5 מיליון טון בשנה של מטען. נמל התעופה הזה משמש כנמל הבית של חברת התעופה קתאי פסיפיק. לפי דיווחים, גם עובדי חברת התעופה הצטרפו למפגינים וקיבלו הוראה שלא לעלות על טיסות החברה ליעדים בסין.

ההפגנות, שמתקיימות בהונג קונג מאז יוני, הובילו למשבר החמור ביותר בעיר-מדינה בעשורים האחרונים. למרות התגובה העוצמתית מהמשטרה, שירתה לא פעם גז מדמיע וכדורי גומי על המפגינים, וההתנגדות של סין. המחאה, שנולדה בעקבות התנגדות לשינוי בצווי ההסגרה, מצליחה לסחוב אחריה מעל ל-7 מיליון איש. חלק מהמפגינים דורשים אוטונומיה מסין.