דיווח בשווייץ: התביעה תדרוש מאסר בין שנתיים לעשר שנים לבני שטיינמץ

התביעה הכללית בז'נבה הודיעה היום כי תגיש כתב אישום נגד המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ, בחשד לשוחד וזיוף מסמכים • לפי הדיווחים, התביעה צפויה לדרוש עונש של בין שנתיים לעשר שנות מאסר • דוברו של שטיינמץ: "כשם שממשלת גינאה חזרה בה מטענותיה, גם כאן יוכח כי לא דבק שום רבב בפעילותו"

בני שטיינמץ / צילום: אביב חופי
בני שטיינמץ / צילום: אביב חופי

התביעה הכללית בז'נבה הודיעה היום (ב') כי תגיש כתב אישום נגד המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ, בחשד ששיחד בכירים בגינאה (קונאקרי) וזייף מסמכים. לפי התקשורת במדינה, המעשים התבצעו בין השנים 2005 ל-2010. שני נאשמים נוספים צפויים לעמוד לדין בבית משפט בז'נבה.

לפי הודעת התביעה, התובע המיוחד קלאודיו מסקוטו הגיש את כתב האישום נגד שטיינמץ לאחר חקירה שנפתחה ב-2013. "החקירה דרשה שיתוף-פעולה נרחב עם רשויות חוק זרות", נכתב בהודעה.

כתב האישום מפרט כי שטיינמץ ושני הנאשמים האחרים חשודים בכך ששילמו שוחד לאחת מנשותיו של נשיא גינאה לשעבר, לנסנה קונטה, במטרה למנוע מחברה מתחרה לקבל רישיונות כרייה באזור סימנדו במדינה. הרישיונות הוענקו במקום זאת לחברת BSGR הקשורה לשטיינמץ. לפי התביעה, סכום השוחד עמד על 10 מיליון דולר.

הסיבה שהחקירה התנהלה בשווייץ ושכתב האישום הוגש בז'נבה היא העובדה שמטה חברת BSGR באותה תקופה היה רשום בעיר. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, חלק מהכסף ששימש לשוחד עבר לחשבונות שווייצרים. לפי הדיווחים, התביעה צפויה לדרוש עונש של בין שנתיים ל-10 שנות מאסר.

בית משפט רומני זיכה לפני כחודשיים את שטיינמץ, וגם את יועץ התקשורת טל זילברשטיין ושני אנשי עסקים נוספים, בפרשת קרקעות שהביאה להליך משפטי נגדם במדינה.

דוברו של בני שטיינמץ מסר בתגובה: "כשם שממשלת גינאה חזרה בה מטענותיה, כשם שבית המשפט הרומני זיכה את שטיינמץ זיכוי מוחלט מאישומי-השווא שהוטחו נגדו - כך גם כאן יוכח כי לא דבק שום רבב בפעילותו של שטיינמץ. יודגש כי החקירה נפתחה בשווייץ בשל בקשת ממשלת גינאה, שבמסגרת הליך בוררות בינלאומית חזרה בה זה מכבר מטענותיה - מכאן שמדובר באישום מופרך. שטיינמץ עתר זה מכבר נגד ההליך וההתנהלות של השופט החוקר בשווייץ".

*** ההליכים הפליליים בעניינו של בני שטיינמץ עודם בראשיתם. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.