המסר של תשובה: "עסקת שברון תיסגר עם או בלי שותפים"

בהמשך לחששות המשקיעים מעסקת שברון, ובהמשך לדיווח אתמול על מו"מ להכנסת שותף, בעל השליטה בדלק מנסה לפזר את החששות מתנודיות מחיר הנפט וההשפעה על המינוף, ואומר כי "עד למועד סגירת העסקה אנו בוחנים את האפשרות להעלות את הכמות המגודרת ל-75% מהכמות המופקת"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

בהמשך לחששות המשקיעים מעסקת שברון, ובהמשך לדיווח אתמול על מו"מ להכנסת שותף, בעל השליטה בקבוצת דלק , יצחק תשובה, משמיע היום (ג') מסר מרגיע נוסף למשקיעים, ואומר כי עסקת שברון תיסגר עם או בלי שותפים. 

"אנחנו מרגישים שהשוק נמצא בחוסר וודאות בכל הקשור בעסקת שברון, ולכן רוצים להבהיר את הדברים כפי שאנו רואים נכון להיום. החברה נערכה לסגירת העסקה עם או בלי השותפים", אמר תשובה בשיחת ועידה עם משקיעים. "להערכתנו, לאחר השלמת עסקת שברון, על פי המידע שנמסר לנו, איתקה צפויה להפיק ולשווק כ-82 אלף חביות ביום (לעומת 22 אלף חביות כיום). איתקה ודלק ביצעה גידור ל-32 מיליון חביות לפי מחיר של 65 דולר לחבית, והמשמעות היא ש-50% מהכמות מוגן, ללא קשר למחיר הנפט. היה ומחיר החבית יעלה מעל 65 דולרים לחבית, נקבל את המחיר הגבוה.

"עד למועד סגירת העסקה אנו בוחנים את האפשרות להעלות את הכמות המגודרת ל-75% מהכמות המופקת, וכך נבטיח הכנסה של 3.2 מיליארד דולר. בנוסף, לאיתקה יש נכס מס של 2.2 מליארד דולר. לאור זאת, ה-EBIDTA הצפוי יעמוד על 1 מיליארד דולר בשנה, והתזרים החזק הצפוי יאפשר לאיתקה לפרוע את ה-RBL שנטלה, ופירעון של 40% מהאג"חים בתוך 3 שנים", אמר תשובה.

"שווי העסקה אינו קשור למחיר הנפט והגז"

אסי ברטפלד, מנכ"ל דלק, אמר בכנס: "עסקת שברון היא עסקה אסטרטגית, עסקה חזקה ויציבה. לא מדובר בנכסים חדשים המייצרים אי-וודאות אלא נכסים מפיקים המייצרים תזרים קבוע, וטווח ההפתעות מוגבל מאוד. אנחנו עובדים במרץ על הכנסת שותף אסטרטגי על ידי הנפקת הון לאיתקה, ככל הנראה על ידי הנפקת מניות בכורה או מכשיר הוני דומה".

במענה לשאלה על תשלום המס על נכסי שברון, אמר ברטפלד: "דלק תקבל נכס נקי ממס, לאחר תשלום המס על ידי שברון. הם גם אלו שישלמו את המס על הכסף שמצטבר בקופת החברה עד לסגירת העסקה. נטל המס עד ליום הסגירה חל על שברון, ואינו קשור אלינו, וההערכות שלנו לגבי שווי הנכסים הן אחרי המס".

"שווי העסקה אינו קשור למחיר הנפט והגז", ענה ברטפלד לשאלה בוועידה. "עם זאת עשינו הגנות על 32 מליון חביות במחיר של 65 דולר לחבית, ואנו עובדים על גידור נוסף עד ל-75%. הנפט יכול לעלות לשמיים, והמחיר שלנו בעסקה לא יעלה. שילמנו הרבה כסף כדי להגן על 50% מהחביות שלנו, ואנחנו לא ניקח סיכונים בעניינים האלו".

"נשאלנו מה אנחנו עושים על מנת לשמור על מחזיקי האג"ח, והאם עושים את העסקה בכל מחיר", המשיך ברטפלד. "אז ככה: אנו צופים לסגור את העסקה במהלך הרבעון הרביעי השנה, גם אם עסקת הפניקס תיסגר אחרי עסקת איתקה. אני לא חושב שאנחנו פוגעים בבעלי האג"ח. בעלי האג"ח, הקצר והארוך, ייפרעו. יש לנו מקורות לשרת את החוב. קבוצת דלק עשתה עסקה אסטרטגית, שתבטיח תזרים נוסף מלבד לוויתן. החלטנו להתמקד באפסטרים והלכנו לנכסים מפיקים, ללא אקספלורציה וחיפושים. אפשר לראות את הנכסים של שברון כמו תמר - נכס מפיק שיש לו ביקוש".