קבוצת דלק שוב מנסה להרגיע: במו"מ להכנסת משקיע שיזרים כ-300 מיליון דולר לאיתקה

בנוסף עדכנה הקבוצה על דיונים בנוגע להסכמי שיווק של נפט וגז מאיתקה למשך שלוש שנים, במסגרתם צפויה איתקה לקבל, על חשבון מכירות עתידיות, סכום של כ-150 מיליון דולר

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

קבוצת דלק  ממשיכה לנסות ולהוריד את מפלס החששות בקרב פעילים בשוק ההון בנוגע לעסקת הענק של החברה הבת איתקה לרכישת נכסי הגז והנפט של שברון (CNSL) בים הצפוני תמורת כ-2 מיליארד דולר. על עסקת הענק הכריזה דלק בסוף חודש מאי כאשר הסכום שתשלם במועד הסגירה שלה צפוי לעמוד על כ-1.6 מיליארד דולר.

דלק עדכנה הבוקר כי היא מנהלת מו"מ עם משקיעים פוטנציאלים, ובכלל זה קרנות השקעה, חברות סחר בינלאומיות ומוסדות פיננסיים בינלאומיים, לביצוע השקעה הונית באיתקה, כנגד הקצאת מניות בכורה באיתקה, בהיקף של כ-300 מיליון דולר.

בנוסף, עדכנה הקבוצה כי היא ואיתקה מנהלות גם דיונים עם חברות סחר בינלאומיות לצורך חתימה על הסכמי שיווק של נפט וגז מאיתקה למשך שלוש שנים, במסגרתם צפויה איתקה לקבל, על חשבון מכירות עתידיות, סכום של כ-150 מיליון דולר. אם אכן העסקאות ייסגרו בימים או בשבועות הקרובים תוכל דלק להשלים את מימון עסקת הרכישה - לאחר שאיתקה גייסה לאחרונה כ-500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח (בריבית של מעל 9.3%) וגייסה סכומים נוספים מבנקים באירופה.

במסגרת העסקה צפויה איתקה לרכוש עשרה נכסי גז ונפט מפיקים של שברון בים הצפוני, עם עתודות מוכחות של כ-131 מיליון חביות נפט ופוטנציאל נוסף להפקה של כ-46 מיליון חביות, רישיונות לקידוח בשטחים חדשים, אסדות, תשתיות וכוח אדם של שברון, שיצטרף לאיתקה.

המשקיעים בשוק ההון לא ממש נרגעו מהודעת העדכון של דלק ומניית הקבוצה נסחרת היום ביציבות. מאז הדיווח על העסקה עם שברון צנחה המניה ב-22% ושוויה של החברה הצטמק לכ-5.9 מיליארד שקל. במקביל, שתי סדרות האג"ח השקליות של הקבוצה (ל"א ו-ל"ד, במח"מים של 3.4 ו-5.3 שנים, בהתאמה) רשמו ירידות חדות בחודש האחרון והתשואה עליהן קפצה ל-6%-7%. זאת לא מעט בגלל מחיר הנפט, שרשם בתקופה זו ירידה של 18% - למחיר של כ-58 דולר לחבית מסוג ברנט.

בדלק עדכנו לאחרונה כי כחלק מההערכות להשלמת העסקה, ועל מנת להבטיח את ההכנסה הצפויה מנכסי שברון הנרכשים, ביצעה איתקה עסקאות גידור בהיקף כולל של כ-32 מיליון חביות, לפי מחיר של כ-65 דולר לחבית נפט למשך שלוש השנים הקרובות. כלומר, החברה נותרה חשופה עדיין לירידה אפשרית נוספת במחיר הנפט עבור כמות של 99-147 מיליון חביות.

עוד מעדכנים בדלק כי איתקה קיבלה לפני מספר ימים אישור של רשות הנפט והגז הבריטית לביצוע העסקה. בדלק מעריכים שהעסקה תושלם במהלך הרבעון הרביעי השנה.