LPA הגרמנית רוכשת את חברת הפינטק הישראלית מודליטי תמורת 20-30 מיליון דולר

חברת LPA הגרמנית, המפתחת טכנולוגיות עבור שוק ההון ומוסדות פיננסיים, רכשה את המתחרה הישראלית מודיליטי טכנולוגיות לפי עלות שלא פורסמה, אך לפי גורמים מקורבים לחברה מדובר בסכום בין 20-30 מיליון דולר • מודיליטי מפתחת פלטפורמת תוכנה למוסדות פיננסיים המאפשרת אוטומציה של יצירה, תפעול ומכירה של מוצרים פיננסיים

פינטק / איור: Shutterstock
פינטק / איור: Shutterstock

חברת LPA הגרמנית, המפתחת טכנולוגיות עבור שוק ההון ומוסדות פיננסיים, רכשה את המתחרה הישראלית מודליטי טכנולוגיות, כך הודיעה החברה. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי גורמים המקורבים לחברה הוא נע בין 20 ל-30 מיליון דולר. העסקה כוללת רכיב מזומן קטן נוסף שמותנה בהצלחה של עמידה באבני דרך. הרכישה ממומנת על ידי Motive Partners, קרן השקעות פרטית המתמחה בעולמות הפינטק, שרכשה את השליטה ב-LPA בסוף 2018.

מודליטי הוקמה בשנת 2000, על ידי איל ליבוביץ', אשר מכהן כמנכ"ל מודליטי, יחד עם עדו פרידלין ואבי בן משה, שניהם אינם פעילים בחברה כיום. מודליטי מעסיקה 80 עובדים אשר צפויים להצטרף ל-200 עובדי LPA בעולם, והפוך למרכז הפיתוח והחדשנות של הרוכשת בישראל. ליבוביץ' ימשיך לנהל את הפעילות בישראל. עד היום, מודליטי גייסה כ-5 מיליון דולר מכללטק, זרוע ההשקעות הישראלית של Acess Industries, מפועלים שוק ההון ומראובן בן-מנחם, שהשקיע גם כנציג כללטק וגם כמשקיע עצמאי.

בן-מנחם ייסד וניהל את חברת Fundtech שנמכרה בשנת 2015 ל- D+H תמורת כ-1.25 מיליארד דולר ובשנה וחצי האחרונות הוא מכהן כיו"ר מודליטי. בן-מנחם הוביל את ההשקעה בחברה, בגובה 3 מיליון דולר, ב-2017, ומאז השקיע בחברה הכנסותיה צמחו מ-5 מיליון דולר ב-2017, לעשרה מיליון דולר ב-2018.

מודליטי מפתחת פלטפורמת תוכנה למוסדות פיננסיים המאפשרת אוטומציה של יצירה, תפעול ומכירה של מוצרים פיננסיים. הפלטפורמה כוללת מערכת לניטור דיווחים רגולטוריים ואוטומציה מלאה ליצירה ותפעול של מוצרי השקעה מותאמים אישית ללקוחות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת ללקוחות לראות את כל התנאים והעמידה ברגולציה של מוצרים פיננסיים שונים, ורואה את עצמה כפלטפורמה להגנה על הצרכן.

הרקע לצמיחה בהכנסות החברה היה שינוי רגולציה שנכנס לתוקפו ב-2018 באיחוד האירופי שמחייב בנקים ומוסדות פיננסיים לחשוף את כל המידע אודות מוצרי השקעה ללקוחות, כמו רמת סיכון, עלויות והשפעתן על התשואה. החברה פעלה כמעט ללא מימון חיצוני עד לרגולציה החדשה, אז פנתה למשקיעים חיצוניים כדי להאיץ את צמיחתה בעקבות הביקוש. "החיבור שלי עם מודליטי נוצר בשנת 2017. הצלחנו לבסס אחיזה משמעותית בתחום הרגולציה על ההשקעות, והתוצאה מבחינתנו היא אופטימלית", סיפר בן-מנחם ל"גלובס".

רכישת מודליטי היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של LPA, אשר הייתה אחת המתחרות במודליטי בשוק האירופי. כיום LPA מפתחת פלטפורמה לייעוץ אוטומטי ללקוחות, מכירות ותיעוד למוצרים פיננסיים. המודלים הנדרשים לצורך מתן שקיפות ללקוחות, הם מורכבים ולכן נדרש מוצר שמספק אוטומציה לחישובם. החברה מספקת כיום את התוכנה שפיתחה ליותר מ-40 בנקים ומוסדות פיננסים באירופה, מרביתם בסקנדינביה, צרפת ואיטליה.

עד היום, LPA סיפקה שירותי שקיפות פיננסית לצרכן והתחרתה במודליטי, אך התמחתה ביצירת מסמכים קוהרנטיים לצרכנים בשפות שונות, והשתמשה בשירותי חישוב חיצוניים. עם הריכשה, החברה תוכל לספק את השירות מ-א' ועד ת'.

LPA ממוקמת בפרנקפורט שמחוז הסן. בחודש שעבר פרופ' כריסטינה זינמוס, שרת הדיגיטל הטרייה של המחוז, הובילה סיור של פוליטיקאים, אקדמאים ואנשי עסקים מהמחוז שהגיעו לישראל כדי לפגוש חברות טכנולוגיה. על פי נתוני IVC וסטארט-אפ ניישן סנטרל שפורסמו ב"גלובס", מאז 2016 עלו הן היקף ההשקעות והן מספר העסקאות שבהן היו מעורבות חברות או קרנות גרמניות שהשקיעו בסטארט-אפים בישראל. משקיעים ואנשי עסקים ממחוז הסן מתעניינים בעיקר בטכנולוגיות פינטק.

מודליטי:

הקמה: 2000
מייסדים: איל ליבוביץ', עדו פרידלין ואבי בן משה
עובדים: 80
משרדים: תל אביב
גיוסי הון: 5 מיליון דולר
משקיעים: כללטק, פועלים שוק ההון, ראובן בן-מנחם

גילוי מלא: בין בעלי המניות המוכרים בחברת מודליטי נמצאת גם חברת אילקורפ בבעלות משפחת בר און שמחזיקה גם ב-50% מגלובס.