נפטרה דיילת אל על שנדבקה בחצבת במהלך טיסה מניו יורק

נוסעים שנחשפים לחולי חצבת במהלך טיסות נקראים להתחסן תוך 6 ימים ממועד הטיסה, ובעיקר כאשר מדובר בנוסעים שנולדו משנת 1957 ואילך ושאינם מחוסנים נגד חצבת בשתי מנות

נפטרה דיילת אל על בת ה-43 שנדבקה במחלת החצבת, אליה נחשפה בטיסה שהמריאה מנמל התעופה קנדי בניו יורק לתל-אביב בסוף חודש מרץ השנה. הדיילת אושפזה בבידוד בבית חולים מאיר בכפר-סבא במצב קשה, אולם מצבה הדרדר, והבוקר (ג') היא נכנעה למחלה. בעקבות המקרה פעלה אל על לחיסון צוותי האוויר שלה.

נוסעים שנחשפים לחולי חצבת במהלך טיסות (לפי הודעות של משרד הבריאות) נקראים להתחסן תוך 6 ימים ממועד הטיסה, ובעיקר כאשר מדובר בנוסעים שנולדו משנת 1957 ואילך ושאינם מחוסנים נגד חצבת בשתי מנות. תופעות הנלוות למחלת החצבת כוללות חום ואחד או יותר מהסימנים הבאים: שיעול, נזלת, דלקת עיניים, פריחה.

חצבת היא מחלה נגיפית שנחשבת לאחת המחלות הזיהומיות המידבקות ביותר בעולם: לאדם לא מחוסן שבא במגע עם חולה במחלה יש סיכון של יותר מ־90% להידבק בה. המחלה מועברת מאדם לאדם באמצעות הפרשות מדרכי הנשימה ובמגע עם אדם חולה. לאחרונה שכיחות הנדבקים במחלה עלה, משום ששיעור המתחסנים נגד חצבת ירד עם השנים.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על מרכינה ראש עם מותה של אשת צוות דיילי האוויר של אל על. החברה פעלה לחיסון צוותי האוויר. אל על תמשיך לפעול בנושא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ונוסיף ללוות אותה". 

לדברי ד"ר ארז גרטי, ראש תחום תקשורת המדע ממכון דוידסון לחינוך מדעי, "בשנים האחרונות אנו עדים להתפרצויות של מחלת החצבת, מחלה מידבקת ביותר שעלולה לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. החצבת ניתנת למניעה על-ידי חיסון. עם זאת, בעקבות הפצת מידע שגוי על החיסון, הכיסוי החיסוני נפגע והמחלה חוזרת - בעיקר בריכוזי אוכלוסיות לא מחוסנות. החיסון נגד מחלת החצבת יעיל ובטוח מאוד, והחוששים ממנו צריכים לדאוג הרבה יותר מהמחלה עצמה".