דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

תוכנית ההתנתקות: יותר ויותר אנשים פורשים מהמרוץ ללייקים

פייסבוק, אינסטגרם ויתר הרשתות הדביקו את האנושות ב-FOMO, הפחד להחמיץ חוויות • לאחרונה הולכת ומתפשטת תופעת ה־JOMO - ההנאה שבהחמצה • פחות שעות גלישה במעמקי הפיד, פחות איסוף לייקים, וחזרה לשקט ולתקשורת אנושית • המחמיצים מספרים על שחרור אמיתי, וענקיות הטכנולוגיה מנסות להתמודד עם התופעה שמשנה את העולם • איך נגמלים מהסמארטפון? • האזינו לפודקאסט "הצוללת"

מכורים לרשתות החברתיות / צילום: shutterstock
מכורים לרשתות החברתיות / צילום: shutterstock

דור המילניום כבר השלים עם זה שהחיים הם FOMO מתמשך (Fear of missing out). התחושה המציקה הזאת שמתגנבת כשגוללים במורד הפיד ורואים אנשים עושים דברים נורא כיפיים במקומות שאתם לא נמצאים בהם עם אנשים שהם לא אתם; או הצורך להרים את הטלפון ולבדוק כל צפצוף קטן - לא משנה אם אנחנו כרגע בארוחה משפחתית, באמצע סרט או שותים קפה עם חבר שלא ראינו מזמן. לפעמים זה פשוט חזק מאיתנו.

אבל זה לא תמיד היה ככה. זוכרים? פעם החמצנו דברים כל הזמן - וחיינו עם זה בשלום. בזמן האחרון יותר ויותר אנשים מחפשים את הדרך לחזור לשלווה היחסית הזאת, ועושים מאמצים גדולים להתנתק מצונאמי המידע. אבל בעוד ש-FOMO הוא מושג שפשוט נתן שם לתחושה שכולנו מרגישים לפעמים, ה-JOMO הוא מעין מטרה, משהו שצריך להתאמץ כדי להגיע אליו, וגם אז לא בטוח שהוא כזה מהנה, לפחות בהתחלה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות