לאחר הפנייה האישית: השר דרעי אישר את כניסת ראשידה טאליב לישראל

לאחר הפנייה האישית של ראשידה טאליב, הסכים השר דרעי לאפשר לחברת הקונגרס להיכנס לישראל על מנת לפגוש את סבתה • "אני מתחייבת לפעול לפי הגבלות מדינת ישראל ולא לקדם חרם על המדינה", כתבה חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית מוקדם יותר במכתבה לשר הפנים

רשידה טליב / צילום: רויטרס
רשידה טליב / צילום: רויטרס

אחרי פנייתה האישית של חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית, ראשידה טאליב, לפגוש את סבתה בת ה-90, שר הפנים, אריה דרעי, החליט לאשר את כניסתה לישראל מטעמים הומניטריים.

חברת הקונגרס טליב שלחה הלילה מכתב לשר דרעי שבו התחייבה לקבל את דרישות ישראל, לכבד את המגבלות שהוטלו עליה בביקור וכן הבטיחה שלא לקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה. "אני מתחייבת לפעול לפי הגבלות מדינת ישראל ולא לקדם חרם על המדינה", היא כתבה במכתבה. "זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש את סבתי".

בהודעת שר הפנים נאמר שלאור פנייתה ובהתאם להתחייבותו של דרעי אתמול, החליט כאמור השר לאפשר את כניסתה לישראל והביע תקווה שתעמוד בהתחייבותה והביקור אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד.

נזכיר כי אתמול הודיע משרד הפנים כי אם תבקש טאליב לפגוש את סבתה בת ה-90, ישראל תקבל החלטה על בסיס שיקולים הומניטריים.

ערוץ 12 (דנה וייס) פרסמו היום (ו') כי בלילה התקיימו מגעים בין לשכתה של טאליב לשגרירות ישראל בוושינגטון כדי לאפשר את הגעתה לביקור.