"עונה חקלאית מצוינת בברזיל" חתכה את ההכנסות והרווחים של יצרנית המיצים גן שמואל

החברה שבשליטת קיבוץ גן שמואל רשמה ירידה של 17% בהכנסות ושל 70% ברווח הנקי ברבעון השני • "ההסבר לקיטון נובע כנראה מציפיות גבוהות לירידת מחירי רכזי פרי"

ברזיל / צילום: רויטרס, RICARDO MORAES
ברזיל / צילום: רויטרס, RICARDO MORAES

מניית החברה התעשייתית גן שמואל מזון , הנמצאת בשליטת קיבוץ גן שמואל, נפלה היום (א') ב-11% במסחר בבורסת תל-אביב, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה חדה בהכנסות וברווחים.

פעילותה של גן שמואל מזון מתרכזת באספקת חומרי גלם לתעשיית המשקאות הטבעיים והקלים בישראל ובעולם, וכמו כן, היא מספקת מיצים טבעיים, בעיקר תחת המותג פרימור. 78% ממכירות החברה ברבעון האחרון הופנו ליצוא לכ-50 מדינות בעולם, בפיזור בין מערב ומזרח אירופה ומדינות המזרח הרחוק.

גן שמואל מזון רשמה ירידה של 17% בהכנסות ברבעון השני של 2019, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-58 מיליון דולר. בחברה מדווחים כי "ההסבר לקיטון נובע כנראה מציפיות גבוהות לירידת מחירי רכזי פרי, בגלל עונה חקלאית מצוינת בברזיל, שהיא המדינה המובילה בעולם בייצור רכזי תפוזים - הרכזים המובילים את שוק רכזי הפירות".

הרווח התפעולי של החברה הצטמק ב-69%, לרמה של כ-3.4 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה צניחה של 70% ברווח הנקי, שעמד על כ-2.1 מיליון דולר ברבעון.

המניה צנחה בעקבות הדוחות

את המחצית הראשונה של השנה סיימה גן שמואל מזון עם ירידה של 8.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-111.6 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 40% ברווח לרמה של כ-9.6 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רשמה החברה נסיגה של 37% ברווח הנקי שהגיע לכ-7.3 מיליון דולר.

בגן שמואל מציינים כי "מניסיון החברה לאורך השנים, מחירי רכזי הפרי, ובראשם מחירי רכזי התפוזים והאשכוליות (שהם הרכזים העיקריים המשמשים את החברה), נתונים לתנודות, לעתים חריפות. כיום מחירי רכזים אלה גבוהים מהממוצע הרב-שנתי שלהם, ובחודשיים האחרונים יש ציפיות גבוהות בשוק לירידת מחירים כתוצאה מעונה חקלאית מוצלחת בברזיל".

כאמור, מניית החברה רשמה היום ירידה חדה. עם זאת, בשנה האחרונה רשמה מניית גן שמואל עלייה של 17%, ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-522 מיליון שקל.