גנץ: "לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן; יש לנו מטרה משותפת - לעשות כל מה שאנו יכולים למען ישראל"

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב לפרסומים על הפעלת מודיעין עסקי וחוקרים פרטיים לאיתור חפרפרת בתוך מפלגתו • "יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו, ואנחנו בסך-הכול עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות" • התייחס גם לנושאים ביטחוניים: "ההרתעה שנוצרה לאורך השנים מול חמאס כבר לא קיימת. ההרתעה לא נשחקה - היא נמחקה"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (א'), בכנס להגנת הסביבה של המפלגה, לפרסומים על הפעלת מודיעין עסקי וחוקרים פרטיים לאיתור חפרפרת בתוך מפלגתו. דבריו מגיעים כיממה אחרי פרסומים רבים על השימוש בחברת ICG, בראשות השר לשעבר יעקב פרי, כאשר הדבר נעשה מאחורי גבם של שותפיו הבכירים למפלגה והכעיס מאוד את יאיר לפיד.

לדברי גנץ: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן, בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה- לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל". 

את הדברים אמר גנץ במסגרת כנס של המטה הירוק במפלגת כחול לבן, בראשו עומדת ח"כ מיקי חיימוביץ', מובילת התחום הגנת הסביבה במפלגה. בכנס השתתפו גם משה (בוגי) יעלון ויואב סגלוביץ'.

בנושא הגנת הסביבה אמר גנץ כי התחום חשוב להם: "אנחנו רוצים לבנות את ישראל של 2048 ולא רק של הקדנציה הבאה. כי אנחנו רוצים לבנות מדינה מתקדמת חברתית ואקולוגית- בדרום ובצפון". לדבריו, הוא אימץ את יוזמת יום שני ללא בשר לאחרונה. מדובר ביזמה שחיימוביץ' הייתה הפנים המפורסמות שלה לפני מספר שנים, עוד לפני שפניה היו לפוליטיקה.

חיימוביץ' אמרה בכנס: "הכנס הזה מראה את המחויבות שלנו לסוגיות הסביבתיות- למשבר האקלים, לנושא הפלסטיק, הים והחופים, המזון, האשפה ושאר הנושאים הבוערים. התייצבנו כאן היום יו"ר כחול לבן בני גנץ, לצידו שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ועוד לא מעט מחברי הכנסת עמיתי היקרים כדי להקשיב, לשמוע וללמוד. אני חושבת שזה לא מובן מאליו לעשות פסק זמן כזה במירוץ המטורף של הקמפיין ולהקדיש את הזמן, האמצעים והנכונות לאירוע מסוג זה".

גנץ התייחס בכנס גם לנושאים ביטחוניים. לדבריו, "ההרתעה שנוצרה לאורך השנים מול חמאס כבר לא קיימת. ההרתעה לא נשחקה - היא נמחקה. בימים האחרונים אנחנו רואים פעולות טרור מתואמות בין עזה ליהודה ושומרון- דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כמדינה. עשרות פעמים הסברנו שלתושבי עזה מגיעים תנאים הומניטריים בסיסיים, אבל קודם כל לנו מגיע שקט - ומגיע לנו שיחזירו את הבנים שלנו הביתה".