עוד גימיק? רוטס של בועז וכטל דיווחה על כניסה לתחום תחליפי הבשר - והמניה מזנקת

החברה דיווחה על ניסויים בתחום, ומנייתה זינקה 44% בבורסה האוסטרלית • מניית רוטס כבר זינקה בעבר, בעקבות דיווח על כניסה לשוק הקנאביס

הובלת עגלים אוסטרליים / צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים
הובלת עגלים אוסטרליים / צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים

ההצלחה המסחררת בהנפקת מניותיה של חברת Beyond Meat בנאסד"ק לפני כמה חודשים פתחה את התיאבון של המשקיעים ברחבי העולם לחברות נוספות מתחום תחליפי הבשר. כעת גם חברת האגרוטק הישראלית רוטס עולה על הגל.

היום דיווחה רוטס על ניסויים שהיא מבצעת לקראת כניסה לשוק תחליפי הבשר (plant-based meat), ובתגובה מנייתה זינקה ב-44% בבורסה האוסטרלית. עם זאת, גם לאחר הזינוק במניה, היא נסחרת במחיר נמוך ב-64% ממחיר ההנפקה הראשונית שלה באוסטרליה, שבוצעה בדצמבר 2017. שווי השוק של רוטס הוא כ-4.4 מיליון דולר אוסטרלי בלבד, שהם כ-10.5 מיליון שקל.

רוטס פיתחה מערכת שמאפשרת לחמם ולקרר שורשי גידולים, תוך שימוש באנרגיה מועטה. במקביל, טכנולוגיה אחרת שפותחה בחברה, מאפשרת להשקות גידולים בעיבוי בלבד.

לפי הדיווח מהיום, החברה מתחילה בתוכנית של שתילת גידולים שונים עמוסי חלבון, ובהם אפונה ושעועית, במטרה לבחון את השפעותיהן של שתי הטכנולוגיות של רוטס על הגדלת ה-leghemoglobin בצמח - צורת חלבון שקיימת בצמחים ומכילה רכיב מרכזי בתחליפי בשר.

"הצרכנים מגדילים ביקוש לתחליפי בשר"

הניסוי נערך בישראל. בחלק הראשון שלו, החברה תבחן את קירור השורשים - ואז בסתיו ובחורף תבחן את חימום השורשים בסבב שני של גידולים. לאחר מכן תיבדק גם טכנולוגיית ההשקיה בעיבוי.

לדברי החברה, העניין הגובר בתחליפי בשר האיץ את החיפוש אחר טכנולוגיות שיכולות להגדיל את תוכן החלבון בכל גידול נתון, כאשר הסיבות לכך הן בריאותיות, מוסריות וסביבתיות. רוטס אף מזכירה בדיווח שלה את Beyond Meat, ששווי השוק שלה זינק בכ-500% מאז ההנפקה במאי האחרון. בחברה ציינו כי הם ממשיכים לחפש הזדמנויות להגדלת הערך.

נזכיר כי מניית רוטס כבר זינקה בעבר, בעקבות דיווח על כניסה לשוק הקנאביס, וכן בהזדמנויות אחרות. רוטס הוקמה ב-2012 על ידי דביר ובועז וכטל, מייסד מפלגת "עלה ירוק".

לדברי ד"ר שרון דביר, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, שוק תחליפי הבשר גדול וצומח בשל שינוי באופן שבו אנחנו אוכלים. "החששות בנוגע לקיימות של צריכת חלבון מהחי גוברים, והצרכנים בוחנים חלופות ומגדילים את הביקוש לתחליפי בשר", אמר דביר. הוא ציין כי לפי הערכות, השוק יצמח ל-27.9 מיליארד דולר עד לשנת 2025.