"הרבה אנשים בחשו בקדירת המגעים עם הליכוד. הצעת התמיכה בחסינות לנתניהו לא הייתה על דעתי"

שקד, יו"רית "ימינה" ושרת המשפטים לשעבר, הגיבה בשיחה עם "גלובס" לפרסום לפיו שליח מטעמה הציע תמיכה במהלך שיעניק חסינות לנתניהו בתמורה לקבלתה לליכוד • "כנראה שמישהו אמר את זה, אבל הוא עשה את זה מיוזמתו ועל דעתו - וללא ידיעתי" • "מי שמספר אחת חוטף הכי הרבה אש"

איילת שקד / צילום: רפי קוץ
איילת שקד / צילום: רפי קוץ

"היו הרבה מאוד אנשים, פעילי ליכוד, שרים וחברי כנסת וראשי סניפים, שרצו שאני אצטרף לליכוד. וכל אחד דיבר ופעל וניסה לשכנע. דיבר איתי ודיבר עם ראש הממשלה. הרבה אנשים בחשו בקדירה הזאת. אז כנראה שמישהו אמר את זה, אבל הוא עשה את זה מיוזמתו ועל דעתו וללא ידיעתי. אני לא יכולה לשלוט על כל מה שמישהו אומר" - כך אומרת הבוקר (ג') ל"גלובס", ח"כ איילת שקד, יו"רית "ימינה" ושרת המשפטים לשעבר, בתגובה לפרסום של "הארץ" (העיתונאי חיים לוינסון) לפיו שליח מטעמה הציע תמיכה מלאה במהלך שיעניק חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו וימנע את העמדתו לדין, בתמורה לקבלתה לליכוד.

איך קרה שמישהו שמתיימר לדבר בשמך אומר דברים כאלה ללא ידיעתך?

שקד: "מישהו דיבר על דעת עצמו. לקשור אותי לזה, זו חרפה. אני כשרת משפטים לא התערבתי ולא דיברתי על תיקי ראש הממשלה מעולם, ובנוסף, אין לשר משפטים שום יכולת להשפיע על חקירות פליליות. זה ברור שמי שהדליף את זה רצה לפגוע בי וגם ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי הפרסום הזה פוגע גם בו".

אתם יודעים שסוגיית החסינות מאוד חשובה לנתניהו.

"עניין החסינות הוא הליך פוליטי. אמרתי כבר הרבה פעמים שאני מקווה שתיקי ראש ממשלה ייסגרו, ושאם הם לא ייסגרו, אנחנו נשב ונקבל החלטה בנוגע לחסינות".

את יודעת מיהו אותו אדם שהעביר את המסרים הללו?

אני לא יודעת. אני לא רוצה להתייחס. אני אומרת דבר פשוט - בסופו של דבר בחרתי להוביל את הימין האידאולוגי, והיה לי ברור שבגלל שאנחנו חזקים, יתקפו אותנו; וזה גם ההבדל בין מספר אחת ברשימה למספר שתיים - מספר אחת חוטף הכי הרבה אש".

האם כשדובר על הצטרפות שלך לליכוד הועברו אלייך מסרים מצד הליכוד או ראש הממשלה שזהו תנאי להצטרפותך?

"אף בן אדם מצד נתניהו מעולם לא דיבר איתי על הנושא הזה".

שקד ניסתה להשתלב בצמרת הליכוד בשבועות של לפני החלטתה לעמוד בראש הימין החדש ובראש "ימינה". המהלך גובה על-ידי ח"כ דוד ביטן, שרצה את צירופה לליכוד, ועל-ידי מספר מובילי דעה בימין, לרבות בעלי טורים ועיתונאים בולטים, שניסו לשכנע את סביבת ראש הממשלה כי צירופה של שקד לעשירייה הראשונה בליכוד תשיא להם מספר מנדטים מן הימין בבחירות.

מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים". 

דיון פגרה מיוחד

בתוך כך, מפלגת המחנה הדמוקרטי יוזמת דיון מליאה מיוחד בפגרה לאור הפרסומים על הצעות שקד לנתניהו, והחלה באיסוף 25 חתימות. את המהלך מובילה ח"כ תמר זנדברג.

מהמחנה הדמוקרטי נמסר: "לאור הפרסומים החמורים העולים מהדיווח בעיתון 'הארץ', עולה החשד לעסקת שוחד פוליטית שהציעה שקד לנתניהו, במסגרתה היא תדאג להילחצותו מכתבי האישום לפני שימוע באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתמורה להצטרפותה לליכוד. אם ראש הממשלה היה מודע לעניין, הוא היה צריך לדווח במידית לרשויות החוק".

לדברי זנדברג, "התמונה שעולה גורמת אפילו לפרשת בראון-חברון להחוויר. אנו קוראים לכל חברי וחברות הכנסת שלא יכולים לעמוד מנגד לנוכח השחיתות בכחול לבן, העבודה והרשימה המשותפת, להצטרף למהלך".