נעילה חיובית בארה"ב: נאסד"ק ודאו ג'ונס עלו ב-0.9%; טרגט זינקה ב-20%

נאסד"ק טיפס ב-0.9% ו-S&P 500 עלה ב-0.8% • המדדים המובילים באירופה עלו מעל ל-1% • טראמפ אומר כי ארה"ב "Doing great" עם סין, אך הבעיה היא יו"ר הפד פאואל; מוקדם יותר הכריז כי הוא שוקל שורה של צעדים לחיזוק הכלכלה • טרגט זינקה לאחר שהיכתה התחזיות והעלתה את הצפי לשנה כולה • פרוטוקולי הפד: "הורדת הריבית ביולי היא לא תחילת מגמה"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בארה"ב ננעל הערב בעליות. נאסד"ק ודאו ג'ונס עלו ב-0.9% ו-S&P 500 הוסיף 0.8%. 

מניית טרגט  זינקה ב-20%, מניית Lowe's הוסיפה 10% ומניית אורבן אאוטפיטרס  עלתה ב-7%. 

21:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות גם לאחר פרסום פרוטוקולי הפד. דאו ג'ונס עולה במעל ל-1%, נאסד"ק מוסיף כ-0.9% ו-S&P 500 מטפס בכ-0.8%.

מפרוטוקולי הפד עולה כי רוב חברי ועדת השוק הפתוח של הפד עומדים מאחורי טענת היו"ר ג'רום פאואל, שאמר כי הורדת הריבית שביצע, לראשונה מאז 2008, הינה חלק מהתאמה ולא תחילתה של מגמה. 

מניית אורבן אאוטפיטרס  עולה ב-6%. זאת לאחר שפרסמה דוחות טובים מהמצופה. הרווח למניה של חברת האופנה עמד על 61 סנט, 3 סנט מעל לציפיות השוק. 

מניית יצרנית השבבים Cree  צונחת ב-15% לאחר שפרסמה תחזיות מאכזבות. החברה, שנפגעה מהחרם שהוטל על וואווי הסינית, דיווחה כי היא צופה שההפסד המתואם למניה ברבעון הבא יהיה 3-7 סנט וההכנסות יהיו 237-243 מיליון דולר. האנליסטים ציפו לתחזית של רווח למניה של 15 סנט והכנסות של 251 מיליון דולר.

18:50

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. נאסד"ק ודאו ג'ונס מזנקים מעל ל-1% ו-S&P 500 מוסיף 0.9%. המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה חיובית. קאק זינק ב-1.7%, דאקס טיפס ב-1.3% ופוטסי הוסיף 1.1%. סטוקס 600 עלה ב-1.15%.

מניית טרגט  מזנקת ב-20% אחרי פרסום הדוחות. מניית Lowe's מוסיפה כ-10% לאחר שעקפה את התחזיות לרבעון השני. 

17:17

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות על רקע התפוגגות המתח המסחרי בין סין לארה"ב, לאחר שהנשיא טראמפ החריג ודחה את המכסים על סין לקראת עונת החגים, ולאחר הציוץ האופטימי ששיגר טראמפ לגבי יחסי הסחר של ארה"ב מול סין ויתר המדינות. מנגד, טראמפ המשיך לתקוף את יו"ר הפד פאואל בטענה כי הוא מהווה את עיקר הבעיה, בעוד טראמפ היה מעוניין להוריד את הריבית מעבר להורדה האחרונה שביצע הפד. 

עיני המשקיעים נשואות לפרסום פרוטוקול הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל) מהחלטת הריבית האחרונה.

רויאל בנק אוף קנדה דיווח על תוצאות הרבעון השלישי הפיסקלי של השנה ופיספס את תחזיות האנליסטים בשוק, בצל חולשת חטיבת שוקי ההון של הבנק. רווחי הבנק ירדו ב-6.4% ל-491 מיליון דולר.

מאקרו

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ב-2.5% בחודש יולי, בעוד נסיגה של הריבית למשכנתאות דחפה את רוכשי הדירות שהסתערו על השוק ורכשו 5.42 מיליון בתים (בחישוב שנתי), לעומת נתון מתוקן של 5.29 מיליון בתים ביוני. בהשוואה לשנה שעברה, מדובר בעלייה של 0.6% במכירות. התחזיות של הכלכלנים בשוק היו למכירות של 5.4 מיליון בתים ביולי.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים עולים בכ-1% בפתיחה, כשברקע הנשיא טראמפ שוב תקף את יו"ר הפד פאואל ואומר כי ארה"ב  "Doing great" מול סין.

13:55

עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת כאשר רשת טרגט היכתה את התחזיות והעלתה את הצפי לשנה כולה. מנייתה מזנת בכ-12% בטרום מסחר.

12:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות בהובלת הבורסה באיטליה שעולה ב-1.8% לאחר התפטרות ראש הממשלה אתמול, ובהובלת הקאק הצרפתי שמטפס ב-1.5%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.9%. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז כי הוא שוקל שורת צעדים לחיזוק הכלכלה הלאומית ובכללם קיצוץ מס רווחי הון ו/או מס על שכר. "אנו בוחנים אופציות שונות לקיצוצים במסים, אך אני עושה זאת כל הזמן", הדגיש טראמפ במאמץ להראות שממשלו לא החל לחשוש לפתע מזעזועים כלכליים. "קיצוץ מס על שכר הוא אחד מהדברים שאנו חושבים עליהם, והרבה אנשים היו רוצים ליהנות מקיצוץ כזה; זה ישפיע במידה רבה על העובדים בארה"ב". הוא נחפז להוסיף: "מה שלא נעשה, אין לכך כל קשר למיתון... אנו רחוקים מאוד ממיתון".

10:10

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית, בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של הפד (הערב ב-21:00 שעון ישראל), ובעוד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא הראה שום סימנים להפגת המתיחות בין ארה"ב לבין סין.

המשקיעים מחפשים רמזים מהבנק המרכזי של ארה"ב בנוגע לסיכויים להקל על המדיניות המוניטרית של ארה"ב, עם פרסום הפרוטוקולים הערב.

הפרוטוקול האחרון הוא מישיבת הריבית בה הוחלט להוריד את הריבית לראשונה מאז 2008, ומה שסימן באופן סופי את כוונת הפד להעלות ריבית. מאז, נרשמה התלקחות בזירת הסחר שבין סין לארה"ב, והתשואות נפלו בחדות. בתוך כך, השוק צופה כעת 4 הורדות ריבית השנה.

טראמפ הודיע אתמול כי הוא אינו מוכן להפסיק את מלחמת הסחר עם סין, כשבמוקד עומדת פרשת וואווי.

המשבר הפוליטי באיטליה מעסיק גם הוא את המשקיעים, לאחר התפטרותו של ראש הממשלה ג'וזפה קונטה.

בורסות אסיה ננעלו עם נטייה לירידות בהובלת בורסת טוקיו שירדה 0.3%. בורסת שנחאי שמרה על יציבות.

 

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בתנודתיות: בורסת טוקיו  יורדת ב-0.4%, בורסות שנחאי  והונג קונג  שומרות על יציבות.

מניות יצרניות הרכב נופלות הבוקר, עם ניסן  שיורדת ב-1.7% ומזדה  שנופלת 3.5%, בעוד טויוטה מוטור  מחקה את רוב הירידות שלה.

מניות הטק והפיננסים יורדות גם הן, בהובלת סופטבנק  שיורדת בלמעלה מ-3%.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות שערים. כך, S&P 500 איבד כ-0.8% מערכו, הדאו ג'ונס ירד 0.66% והנאסד"ק השיל 0.68% מערכו.

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה אתמול כי תשלח משלחת מיוחדת לארגטינה, זאת על רקע התהפוכות הפוליטיות במדינה שהובילו לקריסה של הפזו ולצניחה חדה בשווקים הפיננסיים. אתמול המדד המוביל בבורסת בואנוס איירס צנח ביותר מ-10%. הפזו נשאר יציב.

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה התפטר אתמול לאחר ששר הפנים מתיאו סלביני הודיע לפני קרוב לשבועיים על פירוק הקואליציה השולטת באיטליה. קונטה, פרופ' למשפטים שלא היה לו ניסיון פוליטי לפני שמונה לתפקיד בשנה שעברה, הטיח האשמות חמורות בסלביני, שישב לימינו במהלך נאום ההתפטרות בן השעה. הוא האשים אותו ב"פעולה ממניעים אישיים" ואמר כי "לא כיבד את החוקים".

כעת עובר הכדור הפוליטי לנשיא המדינה, סרג'יו מטרלה, שאמור להחליט אם להכריז על בחירות חדשות, או למנות ממשלה זמנית, בעוד המפלגות הקיימות בפרלמנט מנסות להרכיב קואליציה חלופית לזו שכיהנה עד כה.

הסכם פשרה משמעותי ראשון לאנדו במסגרת פרשת משככי הכאבים שלח את מנייתה לזינוק של כ-30% בוול סטריט, ואת מנייתה של טבע הישראלית בחזרה מעל למחיר של 7 דולר למניה.