וולמארט תובעת את טסלה בעקבות התלקחות פאנלים סולאריים

קמעונאית הענק האמריקאית תובעת את החברה של אלון מאסק, לאחר שפאנלים סולאריים שהתקינה טסלה בשבע חנויות של וולמארט התלקחו

פאנלים סולאריים / צילום: shutterstock
פאנלים סולאריים / צילום: shutterstock

קמעונאית הענק האמריקאית וולמארט  תובעת את חברת הרכבים החשמליים טסלה , שעוסקת גם בהתקנת פאנלים סולאריים, לאחר שלטענתה פאנלים סולאריים של טסלה שהותקנו בשבע חנויות של וולמארט התלקחו.

וולמארט טוענת כי טסלה הפרה חוזה, פעלה ברשלנות ונכשלה בעמידה בסטנדרטים של התעשייה. היא דורשת מהחברה להסיר את הפאנלים הסולאריים שמוצבים במעל 240 מיקומים השייכים לחברה, ולפצות אותה בנוסף על נזקי השריפות, שגררו לפי התביעה פינויים של חנויות, נזקים לנכסים ולסחורה.

בוולמארט אף טוענים כי טסלה שלחה אנשים ללא ידע והכשרה בסיסית לבדוק את המערכות הסולאריות, וכי הפגמים שהובילו לשריפות היו ברורים לעין והיו צריכים להיות מתוקנים מבעוד מועד.

ברבעון השני של 2019 טסלה הגיעה לשיא שלילי בהתקנות פאנלים סולאריים, עם התקנה של 29 מגה וואט בלבד, לעומת תקופת השיא של החברה בה הותקנו 200 מגה וואט ברבעון. 

לאחרונה מנסה טסלה להצמיח מחדש את העסק הסולארי שלה, וביום ראשון מנכ"ל החברה אלון מאסק הודיע כי לקוחות בארה"ב יוכלו להשכיר מהחברה מערכות סולאריות לגגות ללא חוזה, כך שניתן להסיר אותן בכל עת, במסגרת מנוי בעלות של 50 דולר לחודש לפחות. בדיוח ב-CNBC ציינו כי למרות ההכרזה, באתר טסלה נכתב כי עלות הוצאת הפאנלים היא 1,500 דולר.

טסלה רכשה את חברת המערכות הסולאריות SolarCity ב-2016 תמורת 2.6 מיליארד דולר במסגרת עסקה שנויה במחלוקת. החברה הייתה שייכת לבני-דודיו של מאסק, פיטר ולינדון רייב, וחמישית ממניותיה היו בבעלות מאסק. לחברה היה חוב של 3.4 מיליארד דולר לפני סגירת העסקה, והמניה שלה סבלה מירידות באותה תקופה.