המסלול הירוק של משה אדרי בתיקי הסמים, הקשר למי שכמעט ומונה למפכ"ל והשאלות הקשות למשטרה

כשהמשטרה עצרה את משה אדרי, היא ייחסה לו ניהול ארגון פשיעה. ואז החלו האישומים החריפים להתנדף וסימני השאלה להיערם • כך מצא את עצמו הצעיר מקריית ביאליק, שהקים רשת שבה מאות סוחרי סמים, במצב משפטי נוח בהרבה ביחס לשותפים לשעבר מרשת "טלגראס" • תחקיר "גלובס"

סחר בסמים ברחבי הרשת / אילוסטרציה: shutterstock
סחר בסמים ברחבי הרשת / אילוסטרציה: shutterstock

סיפור חייו של משה אדרי, בן-דודו בן ה-32 של משה צ'יקו אדרי, מכיל את כל האלמנטים שמרכיבים סיפור מרתק. אדרי הצעיר צעד בנתיב שונה בתכלית מזו של בן-דודו, ניצב בדימוס המשמש כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים ומי שהיה מועמדו של השר גלעד ארדן לתפקיד המפכ"ל, אך נאלץ להסיר את מועמדתו לאחר ספקות שעלו בקשר להתאמתו לתפקיד.

על אף היותו בחור מבריק, שלמד שפות תכנות בכוחות עצמו, ומוגדר על-ידי סובביו כבחור נעים ורגוע - אדרי הצעיר כבר סוחב עמו עבר מפוקפק למדי. לפני חמש שנים הוא הורשע בעבירות של גידול והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, ונדון לתשעה חודשי מאסר. הייתה זו עבירת הסמים השנייה בגינה הורשע, אך זהו רק קצה הקרחון מבחינתו של אדרי, שהצליח להפוך בתוך זמן קצר לאחד מהשחקנים המרכזיים בישראל בתחום הסחר בסמים קלים.

לפי עדויות שהגיעו לידי "גלובס" וכפי שעולה מכתב אישום מקל שהוגש נגדו לאחרונה ויפורט בהמשך, אדרי היה מבין הראשונים להצטרף לפלטפורמת הסחר בסמים "טלגראס". אדרי שימש בטלגראס כמתכנת, סייע לבצע אימות לחשבונות הסוחרים המעוניינים לעשות שימוש בפלטפורמה שבכיריה מואשמים בימים אלה בניהול ארגון פשיעה, ובנה ממשקים אוטומטיים ("בוטים"). מקורביו של אדרי אף הגדירו אותו כ"מתכנת ראשי" בטלגראס.

למרות בכירותו ברשת, בכתבי האישום החמורים שהוגשו לפני מספר חודשים נגד 27 חברי טלגראס אין כל אזכור לשמו של אדרי - לא כנאשם, ואפילו לא כעד תביעה. זאת, למרות שנציג המשטרה הודה במסגרת הליך משפטי אחר שהתקיים בעניינו של אדרי כי "בידי המשטרה ראיות הקושרות אותו להתנהלותו בארגון טלגראס, בו הוא היה מנהל שאחראי על כל עניין התכנות".

משה צ'יקו אדרי / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
 משה צ'יקו אדרי / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

השתייכותו של אדרי לטלגראס היא כאין וכאפס לעומת התחנה הבאה שלו. הקריירה של אדרי בטלגראס לא האריכה זמן רב, והוא פנה לדרך עצמאית, לאחר שהסתכסך עם בכיריה, ופרש יחד עם פרטיהם המלאים של 3,500 הסוחרים של הרשת. מצוייד במידע העסקי הכי מהותי של הרשת, פנה להקמת רשת מתחרה - "וויד פור יו", בה היו חברים כ-400 סוחרי סמים קלים.

ללא רשימת הסוחרים ופרטיהם שלקח מטלגראס, ושזיכתה אותו ואת זוגתו שעברה יחד עמו מהרשת לשלל איומים מצד שחקני מפתח בטלגראס - לא הייתה כל היתכנות למהלך.

אם בטלגראס נחשב אדרי ל"מתכנת ראשי", וניתן להתווכח האם בכך נמנה על בכירי הארגון, על בכירותו ברשת וויד פור יו שאותה הקים בסיוע זוגתו, אין מחלוקת. אדרי תכנת לבדו את הפלטפורמה, יצר בוטים שתפקידם לתאם בצורה אוטומטית בין לקוחות לבין סוחרי סמים בהתבסס על מיקומם הגאוגרפי, סוג הסם המבוקש והמחיר המוצע, שכר באמזון שרתים וירטואלים לצורך הפעלת הפלטפורמה, והקים מספר רב של צ'יטים באפליקציית טלגרם שבהם היו חברים למעלה מ-30 אלף אנשים כדי לפרסם את הפלטפורמה. כך שלט אדרי על אחת מהפלטפורמות המשגשגות בישראל לסחר בסמים קלים, לצדה של האחות הגדולה והממוסדת טלגראס.

בכך החלו אדרי וזוגתו לפנות לסוחרי סמים שאת פרטיהם העתיקו מרשת הטלגראס, והזמינו אותם להעביר את פועלם לפלטפורמה שהקימו. לפי כתב האישום שהוגש רק נגד אדרי, הפעילו אדרי וזוגתו במשך שנה רשת של 400 סוחרים, ונהגו לגבות מכל סוחר 500 שקל בכל חודש בעבור "דמי מנוי חודשיים". מכאן שפוטנציאל ההכנסות של הרשת עמד על 2.4 מיליון שקל בשנה. בפועל נראה שהסכום שהכניסו אדרי וזוגתו מהפעלת הרשת נמוך יותר, ואינו ברור גם לגורמי אכיפת החוק. אדרי, עושה רושם, אינו אדם עשיר. הוא התגורר עם אמו בקריות, ונזקק לשירותי הסניגוריה הציבורית במשפטו.

לפי כתב האישום, לפחות 28 מתוך 400 הסוחרים שילמו דמי מנוי חודשיים במשך שנה, מה שהניב לאדרי ולזוגתו סכום של 168 אלף שקל. עוד נודע לגורמי אכיפת החוק כי אדרי וזוגתו נהגו מדי חודש להעניק לכל סוחר עמו עמדו בקשר 100 שקיות ממותגות עם הכיתוב "וויד פור יו", וכי הם הזמינו 20,000 כאלה.

ההפתעה: חשדות חמורים וכתב אישום מקל

המיזם שפיתח וטיפח אדרי הצליח להחזיק קצת פחות משנה. בסוף חודש מרץ השנה נעצר אדרי בנתב"ג, עם חזרתו מחופשה בחו"ל. שוטרי ימ"ר ירושלים לקחו אותו לחקירה, ומעצרו הוארך מעת לעת. אדרי ישב מספר שבועות במעצר, עד להגשת כתב האישום בעניינו.

בסך-הכול נערכו בעניינו של אדרי שישה דיוני הארכת מעצר. עיון בפרוטוקולים ובבקשות המעצר בעניינו מגלה כי בימ"ר ירושלים חשדו בהתחלה שהם תפסו בחכתם לא פחות מאשר בכיר בארגון פשיעה. המשטרה ייחסה לאדרי עבירות קשות וחמורות. למשל, בדיון הארכת המעצר הראשון ייחסה המשטרה לאדרי, בנוסף לעבירת הסחר בסמים, גם תיווך בעסקי סמים, ניהול ארגון פשיעה, עבירה על איסור הלבנת הון, מימון פעילות של ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, ועוד.

גם אחרי שנחקר מספר ימים, ובדיון נוסף שבו התבקשה הארכת מעצרו, חזר נציג המשטרה על העבירות שמסתמנות נגד אדרי, וטען לחומרתן. "מדובר על עבירות רבות, על הלבנת הון, עבירות סמים". ובהמשך: "אנחנו מייחסים למשיב עבירות של ניהול ארגון פשיעה".

בדיון אחר נשאל נציג המשטרה, "האם יש בידכם ראיות למימון ארגון פשיעה שאדרי אחראי לו?", ונציג המשטרה השיב: "לאור הדינמיקה שבכל התפעול של העניין הזה, של הארגון הזה, זה חשש שעולה, והראיות בעניין מונחות".

לא רק המשטרה סברה בתחילה כי יש לייחס לאדרי עבירות חמורות. אדרי בחר לייצג את עצמו בשני דיוני הארכות המעצר הראשונות, מה שהוביל את בית המשפט ממש לדחוק בו, ויותר מפעם אחת, לקחת ייצוג משפטי. "מייחסים לך ניהול ארגון פשיעה, סחר בסמים, אלה עבירות מאוד חמורות", אמר השופט לאדרי, שדחה את ההצעה. לבסוף, השתכנע אדרי כי אינו יכול לייצג את עצמו בהליך לאור חומרת העבירות.

בתום החקירה בעניינו וכשהוא במעצר כל העת, הוגש כתב האישום נגד אדרי. ניתן להניח כי אדרי נשם לרווחה למראה כתב האישום.

פרקליטות מחוז ירושלים שליוותה את התיק עוד כשנחקר בימ"ר ירושלים, כרכה את עניינו של אדרי בטלגראס יחד עם עניינו בוויד פור יו, ואולם לא צירפה אותו לכתבי האישום שהוגשו בפרשת הטלגראס. אך בעוד שכתבי האישום נגד 27 בכירי וחברי טלגראס משתרעים על פני 100 עמודים, ומייחסים לכל אחד מהמעורבים עבירות חמורות ורבות - נגד אדרי הוגש כתב אישום בן חמישה עמודים, והמייחס לו עבירה אחת בלבד: סחר בסמים. כל העבירות החמורות שעליהן דיברה המשטרה, וכל העבירות החמורות שיוחסו למקביליו של אדרי בטלגראס - לא מצאו עצמן, משום מה, בכתב האישום נגדו.

לשיטת פרקליטות ירושלים, אדרי היה "אחראי על ניהול ותחזוקת הפלטפורמה, אישור הסוחרים, הדרכת הסוחרים והלקחות וגביית דמי המנוי". ובכל זאת, מרבית החשדות החמורים נגד אדרי התפוגגו בכתב האישום.

הסיבה בגינה החליטו גורמי אכיפת החוק לשנות כיוון ולהקל עם אדרי אינה ברורה. חשוב גם להדגיש שמקרים בהם מעלה המשטרה חשדות חמורים, שנגמרים לבסוף עם כתב אישום מקל, או ללא כתב אישום כלל - אינם מחזה נדיר בישראל. פעמים רבות, שכשניגשת המשטרה לבית המשפט ומבקשת להאריך מעצר על חשוד, היא נוהגת להפריז בטענותיה.

במקרה זה לפחות, נראה כי מדובר במצב שונה. לידי "גלובס" הגיע מידע המלמד כי בידי המשטרה והפרקליטות נמצאות ראיות מוצקות המלמדות הן על תפקידו הבכיר של אדרי בטלגראס, והן על אופן פעולתו בוויד פור יו.

יתרה מכך: המידע שהגיע לרשויות אכיפת החוק בעניינו של אדרי הגיע ממספר מקורות, שלפחות לחלקם מייחסת הפרקליטות אמינות רבה, שכן ידוע כי היא מתכוונת לעשות בהם שימוש נרחב במסגרת ההליכים בפרשת הטלגראס. אחד מאותם מקורות, נחשב בעיני הנאשמים לגורם בגינו הופללו והואשמו במסגרת הפרשה.

ההבדלים: רעש בטלגראס, שקט בוויד פור יו

כתב האישום המקל בעניינו של אדרי בולט במיוחד, לא רק נוכח הפער בין מה שיוחס לו מלכתחילה והעדויות שנאספו בידי המשטרה וחלקן הגיעו גם לידי "גלובס"; אלא גם, ואולי בעיקר, בהשוואה לכתבי האישום בפרשת הטלגראס.

די במבט חטוף על כתבי האישום שהוגשו נגד 27 הנאשמים בפרשת הטלגראס, המתנהלת בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד ומלווה עלידי פרקליטות הסייבר ויחידת הסייבר של משטרת ישראל בלהב 433, כדי להיווכח שהאישומים נגד אדרי קלים בהרבה ממה שזכו שותפיו לשעבר.

ביחס לחלקו בטלגראס, פרקליטות מחוז ירושלים מציינת במסגרת כתב האישום נגד אדרי כי הוא "פעל כמתכנת, והיה אחראי, בין היתר, על אישור סוחרי סמים באפליקציה ובניית ממשקים אוטומטיים (בוטים) אשר נועדו למתן אישור לסוחר סמים להתחיל ולפעול באמצעות הרשת". מעבר לכך, לא נכלל בכתב האישום נגד אדרי פירוט נוסף ביחס לחלקו ברשת שאותה מכנים גורמי אכיפת החוק כארגון פשיעה.

בעוד שאדרי מואשם רק בסחר בסמים, מקביליו של אדרי, כמו למשל מתכנתים בכירים נוספים בארגון, הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תיווך לסחר בסמים מסוכנים, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון, ושימוש בתחבולה בכוונה להתחמק ממס. מייסדי טלגראס, כידוע, אף מואשמים בעבירה של ניהול ארגון פשיעה.

עולה השאלה, למשל, מדוע לא הואשם אדרי בעבירת הלבנת ההון, שבה הואשמו מרבית החברים בטלגראס? אדרי לא עבד בהתנדבות בטלגראס. לפי עדויות, הוא מקבל תשלום באמצעות קנאביס, כ-10 גרם בחודש, וגם תשלום חודשי של כעשרת אלפים שקל. מחליפיו של אדרי בארגון, שהרוויחו סכומים דומים, הועמדו בגין כך לדין ורכושם חולט.

ביחס לוויד פור יו, הרי שגורמי האכיפה מודים בכתב האישום כי אדרי הרוויח כסף מהפעילות, על אף שנראה כי הסכום המדויק אינו ידוע להם. ולמרות זאת, ובניגוד למקובל ולכתבי האישום בפרשת הטלגראס, אדרי לא הואשם בעבירה כלכלית כלשהי.

עבירה נוספת שלא מצאה עצמה בכתב האישום נגד אדרי היא עבירת שיבוש הליכי חקירה. זאת, למרות שבפרקליטות מצאו את אופן הפעלת האפליקציה - המוצפנת - ככזה שמספיק כדי לעמוד בדרישות העבירה. לפי כתב האישום, חברי הרשת פעלו תוך "הסוואת הפעילות וטשטוש עקבות לצורך ההתחמקות מרשויות האכיפה". אדרי, שסייע באמצעות הידע המקצועי שלו להצלחה של טלגראס לשמור בסודיות יתרה את זהותם של הסוחרים, לא מואשם בעבירה הזאת - למרות שביצע את המעשים שאחרים הועמדו לדין בגינם, בתור מתכנת טלגראס וגם בתור מייסד וויד פור יו.

גם עבירות כמו תיווך לסחר בסמים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות שמצאו עצמן בכתבי האישום של פרשת הטלגראס בבית המשפט המחוזי מרכז נעדרות מכתב האישום נגד אדרי.

לשם ההשוואה וכפי שעולה מעדויות שונות, מי שהחליף את אדרי בתפקיד המתכנת הראשי בטלגראס היה מאיר ניסן, מי שזכה לכינוי "לוש". אותו לוש דווקא כן זכה להיכנס לרשימת הנאשמים בפרשת הטלגראס, והוא מואשם בעבירות חמורות של תיווך לסחר בסמים במסגרת ארגון פשיעה, עסקה אחרת בסמים מסוכנים (בגין תשלום שקיבל בקנאביס), שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, הדחת קטין לסמים במסגרת ארגון פשיעה, הלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה, וכוונה להתחמק מתשלום מס.

לכך יש להוסיף כי בין 27 הנאשמים בפרשה מופיעות דמויות מרכזיות פחות מאדרי, המואשמות בעבירות חמורות יותר ממנו, כולל עבירות כלכליות.

לטענת מערכות האכיפה, טלגראס הפך לארגון פשע החל מדצמבר 2017, בעוד המועד שבו עזב אדרי את הארגון - גם לפי הפרקליטות - הוא בפברואר 2018. לוש, מחליפו של אדרי בתפקיד, אף "זכה" בכתב האישום בפרשת הטלגראס לכינוי "חבר ארגון פשיעה".

ואם לא די בכך, הרי שלפחות בהיבט אחד יש שרואים את הפעולות של אדרי חמורות יותר מאלה של שותפיו לשעבר: בעוד שבטלגראס פנו מי שביקשו לסחור באמצעות הפלטפורמה למנהליה, הרי שבוויד פור יו שייסד אדרי נעשתה הפניה לסוחרים באופן יזום.

הליכים הפליליים - רעש מול שקט
 הליכים הפליליים - רעש מול שקט

ההצנעה: מדוע ניתקה המדינה את אדרי מטלגראס

כתבי האישום בפרשת הטלגראס וכתב האישום שהוגש נגד אדרי מלמדים כי המדינה הצניעה את חלקו של אדרי בטלגראס. תעיד על כך העובדה, למשל, שאדרי עצמו - למרות בכירותו בטלגראס - נעדר לחלוטין מההליך המתקיים בעניינה של טלגראס.

הפרקליטות גם טוענת בכתב האשום כי לעמוס דב סילבר, המייסד, הצטרפו מספר גורמים "שזהותם אינה ידועה" - אך לפי כתב האישום שהוגש נגד אדרי ברור שלפחות שם אחד נוסף היה ידוע לגורמי אכיפת החוק, ובכל זאת הם בחרו שלא להכניסו.

גם בהמשך כתב האישום שהוגש בפרשת הטלגראס נמנים כל המתכנתים של הרשת שידועים למאשימה ו"פיתחו בוטים שפעלו במסגרת טלגראס" - מבלי ששמו של אדרי מופיע.

שמו של אדרי גם לא נכלל ברשימת עדי התביעה בפרשת הטלגראס, ולכן הוא אינו צפוי להעיד על חלקו שם, למרות קרבתו למייסדים וחלקו המרכזי בפרשה. למיטב הידיעה, חקירתו של אדרי, שאומנם שמר על זכות השתיקה, אינה חלק מחומר הראיות בתיק.

ומהצד השני, גם במשפטו של אדרי ניתן להבחין בחסר ראייתי, שמלמד כי למרות שבכתב האישום מוזכר כי אדרי היה חלק מטלגראס, המדינה לא מתכוונת להשקיע את אותם מאמצים ראייתיים המושקעים בהליך המתקיים בעניינה של הרשת ממנה פרש אדרי. רשימת העדים במשפטו של אדרי מצומצמת למדי, ונעדרת בכירים מהארגון, למעט עד אחד. עוד נרמז מרשימת העדים במשפטו של אדרי כי אין בכוונת הפרקליטות לעשות שימוש בחומרים הייחודיים שהשיגה בחקירת ארגון טלגראס, ואפשרו את הגשת כתב האישום החריף והמפורט.

מדיון ההוכחות הראשון והיחיד שהתקיים עד כה בתיק, ומרשימת העדים והראיות - נראה שבפרקליטות החליטו שלא להתמקד בחלקו של אדרי ברשת טלגראס. למעשה, רשימת עדי התביעה הדלילה במשפטו של אדרי מעלה תהיה שמא הפרקליטות יכולה בכלל להוכיח משהו מעבר לעבירת הסחר "הפשוטה", בשעה שמומחי הסייבר של המשטרה שמהווים עדי מפתח בפרשת הטלגראס לא מצוינים כעדי תביעה.

השאלות: הרבה מאוד חורים שחורים, מעט תשובות

בסיפור העמדתו לדין של אדרי יש יותר שאלות מתשובות.

הראשונה, מדוע בחרו בלהב 433 לנהל את ההליך דווקא בירושלים, שעה שאין ראיות מיוחדות הקושרות את אדרי דווקא לשם? פרשת הטלגראס נחקרת על-ידי חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433, ומלווה על-ידי פרקליטות הסייבר, המיומנות בחקירות מעין אלה, וכבר עוסקות בדיוק באותם חומרי חקירה. באחד מדיוני המעצר בעניינו אמר נציג המשטרה לאדרי: "העובדה שאתה מטופל בירושלים זו החלטה מערכתית בדרגים גבוהים יותר שנוהלה בלהב 433".

כלומר, גורמי אכיפת החוק בחרו להפריד את עניינו מיתר הנאשמים, ובהמשך גם להקל עם האישומים נגדו. אמנם הפרדת נאשמים היא פרקטיקה מקובלת גם בפרשות נוספות, אבל כאן יש שני עניינים חריגים: לא ברור במה שונה אדרי מיתר 27 נאשמי טלגראס, כשגם מי שהחליפו אותו בתפקידו נמצאים שם, ואף גורמים בכירים ממנו פחות הואשמו בפרשה; וגם מדובר בכלל ביחידה חוקרת ובפרקליטות שונות.

לכך יש להוסיף כי בניגוד לטלגראס המדובררת היטב, הפרשה האמורה לא פורסמה על-ידי דוברויות המשטרה והפרקליטות, והיא מתנהלת הרחק מעין הציבור. הדבר בולט במיוחד נוכח העובדה כי המשטרה מודיעה לעיתונות על תפיסת סוחרים "פשוטים" וכמויות קנאביס קטנות, בעוד שמעצרו והארכת מעצרו של מי שייסד פלטפורמה לסחר בסמים לא זכתה להדהוד תקשורתי.

או לאן נעלמו החשודות החמורים מכתב האישום שהוגש נגד מייסד פלטפורמה לסחר בסמים? מדוע מתייחסת המדינה למי שייסד פלטפורמה שאפשרה סחר בסמים שבה היו חברים 400 סוחרים באופן שונה מאשר היא מתייחסת למי שלקחו חלק בייסוד וניהול פלטפורמה דומה, אם כי גדולה יותר? והאם יש להיותו של אדרי הצעיר בן-דודו של המועמד למפכ"לות, מפקד מחוז ירושלים לשעבר ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים בהווה, הייתה השפעה כלשהי על אופן טיפול רשויות האכיפה בפרשה? 

הפרקליטות: לא הייתה ידועה קרבת משפחת הנאשם למשה צ'יקו אדרי

משה (צ'יקו) אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, הרחיק עצמו מעניינו של אדרי הצעיר, ובחר שלא להגיב.

מהפרקליטות נמסר: "חקירת פרשת טלגראס התמקדה בדרג הבכיר יחסית בארגון, למעט ארבעה שליחים ושני מתכנתים שפעלו בארגון תקופה ממושכת. אדרי שימש בעיקר כמתכנת בטלגראס לתקופה לא ידועה, ועזב את הארגון בשלב מוקדם בתחילת 2018, אולם לא התגבשה לגביו תשתית ראייתית מספקת לייחס לו חברות בארגון פשיעה והלבנת הון.

חקירת וויד פור יו הופרדה על-ידי המשטרה מחקירת טלגראס, נחקרה בימ"ר ירושלים והועברה לטיפול פרקליטות מחוז ירושלים. טלגראס נחקרה על-ידי יחידת הסייבר בלהב 433 ובהמשך הועברה למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בחינת חומר החקירה בעניינו בעת חקירת פרשת וויד פור יו, העלתה כי גם לגבי פלטפורמה זו אין די ראיות ברף הדרוש בפלילים כדי לבסס עבירות ארגון פשיעה ואיסור הלבנת הון, ולכן הוחלט שלא לכלול עבירות אלה בכתב האישום. אדרי לא מוסר בחקירתו מידע על פרשת טלגראס, ולכן אינו עד תביעה בפרשה וחקירתו אינה רלוונטית לחומר החקירה בטלגראס.

קרבת המשפחה של חשוד או נאשם לאדם בעל תפקיד בכיר מעולם לא היוותה ולא תהווה שיקול בהעמדתו לדין. במקרה הנוכחי, לא הייתה ידועה לפרקליטים שטיפלו בתיק קרבת משפחתו של הנאשם לצ'יקו אדרי, ולכן ממילא לא יכלה להשפיע על ההחלטה".

דוברות משטרת ישראל מסרה: "חקירת פרשת טלגראס נחקרה בלהב 433 וימ"ר צפון והתמקדה בעשרות מעורבים המשתייכים לדרג הבכיר בהפעלת הארגון. נדגיש כי חקירתו של נשוא פנייתך התבצעה על-ידי ימ"ר ירושלים והופרדה מחקירת פרשת טלגראס שנחקרה בלהב 433 שכן הוא נחקר בחשד לשימוש בפלטפורמת וויד פור יו. למעלה מן הצורך נציין כי חקירת תיק ביחידה מתבצע על בסיס שיקולים מקצועיים וחקירתיים בלבד וכל טענה אחרת נועדה להטעות את הקוראים. לעניין ייחוסו של חשוד נשוא פנייתך נציין כי החקירה כולה התנהלה במקצועיות ובניקיון כפיים על-ידי חוקרים מיומנים ללא כל קשר או ייחוס משפחתי כזה או אחר שמעולם לא היווה שיקול בפתיחה בחקירה".

עו"ד ארז בר-צבי, בא-כוחו של אדרי הצעיר, מסר בתגובה: "רובן ככולן של הטענות העולות בכתבה מופנות כנגד משטרת ישראל וכנגד הפרקליטות. יש לציין כי מרשי לא קיבל כל 'הנחה' בגלל קרבה כזו או אחרת, ועיון בתיק מלמד שהמצב הוא בדיון ההפך הגמור, כאשר הפרקליטות בחרה להגיש כתב אישום כנגד מרשי ואילו כנגד מעורבים נוספים, לרבות כאלה שמוזכרים בכתבה, בחרה המדינה שלא להגיש כתב אישום".

מהנאשם משה אדרי ועד משה צ'יקו אדרי

השאלות המרכזיות בפרשה

1. מדוע בחרו בלהב 433 לנהל את ההליך דווקא בירושלים, שעה שאין ראיות מיוחדות הקושרות את אדרי דווקא לשם?

2. מדוע, בניגוד לטלגראס המדובררת היטב, הפרשה האמורה לא פורסמה על-ידי דוברויות המשטרה והפרקליטות והיא מתנהלת הרחק מעין הציבור?

3. מדוע נעדר שמו של אדרי מכתבי האישום בפרשם הטלגראס?

4. לאן נעלמו החשודות החמורים מכתב האישום שהוגש נגד מייסד פלטפורמה לסחר בסמים?

5. מדוע מתייחסת המדינה למי שייסד פלטפורמה שאפשרה סחר בסמים שבה היו חברים 400 סוחרים באופן שונה מאשר היא מתייחסת למי שלקחו חלק בייסוד וניהול פלטפורמה דומה, אם כי גדולה יותר?

6. האם לעובדה כי אדרי הצעיר הוא בן-דודו של המועמד למפכ"לות, מפקד מחוז ירושלים לשעבר ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים בהווה, הייתה השפעה על אופן הטיפול של רשויות האכיפה בפרשה?