נעילה חיובית בארה"ב: נאסד"ק זינק ב-1.3%, S&P 500 עלה ב-1%

מניית ביונד מיט זינקה ב-5.6% • נעילה מעורבת באירופה • נשיא צרפת מנסה לקדם מפגש בין טראמפ לרוחאני • נשיא ארה"ב סיפר היום כי "סין התקשרה אמש לאנשי הסחר הבכירים שלנו ואמרה 'בואו נחזור לשולחן'"; בתגובה המסחר בוול סטריט נפתח בעליות לאחר הנפילות ביום שישי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הסיני, שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הסיני, שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות: נאסד"ק זינק ב-1.3%, S&P 500 הוסיף 1.1%, ודאו ג'ונס עלה ב-1%.

מניית ביונד מיט  עלתה ב-5.6% במסחר ומניית ליפט  הוסיפה 4.3%. Zogenix צנחה ב-8.5%. מניות יצרניות השבבים עלו במסחר: מיקרון טכנולוג'י  הוסיפה 1% ו-AMD  עלתה ב-2.5%. מניית אפל  הובילה את העליות במדד דאו ג'ונס עם עלייה של כ-2%. 

21:05

העליות בוול סטריט נחלשו מעט. דאו ג'ונס עולה ב-1%, נאסד"ק מוסיף 0.9% ו-S&P 500 מטפס ב-0.7%. 

19:30

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות חדות: נאסד"ק מזנק בכ-1.2% ודאו ג'ונס ו-S&P 500 מטפסים ב-1%.

מניית ביונד מיט  עולה ב-5%. זאת לאחר דיווח כי מסעדת המזון המהיר KFC מתכוונת להגיש בשר צמחוני של ביונד מיט בסניפיה באטלנטה. 

מניית ליפט  עולה בכ-3.5%. חברת ההשקעות גוגנהיים שינתה את המלצתה על המניה ל-"Buy" וקבעה יעד מחיר של 60 דולר למניה. מחיר הנעילה למניה ביום שישי עמד על כ-49 דולר.

מניית Zogenix צונחת ב-13%. חברת התרופות הודיעה היום כי תרכוש את חברת Modis Therapeutics ב-250 מיליון דולר. 

18:55

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות בשעה זו. נאסד"ק מטפס בכ-0.9% ו-S&P 500 ודאו ג'ונס עולים בכ-0.7%. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. דאקס עלה ב-0.4%, קאק הוסיף כ-0.5% ופוטסי ירד ב-0.5%. סטוקס 600 ננעל ללא שינוי. 

נשיא צרפת עמנואל מקרון הציע לקיים פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני בשבועות הקרובים. טראמפ ציין כי "אני לא רוצה לראות את הפגיעה שנגרמת לכלכלה האיראנית, אבל אסור שיהיה להם נשק גרעיני. יש סיכוי טוב שניפגש". 

17:24

לאחר פתיחה חזקה, הבורסות בוול סטריט רושמות עליות שהתמתנו בשעה האחרונה. המדדים המובילים עולים ב-0.5% בשעה זו.

16:35

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות חדות, בהמשך להתבטאות טראמפ מוקדם יותר היום בפסגת G7, ולפיה סין מעוניינת לחזור לשולחן הדיונים בנוגע למתיחות הסחר, שהפילה את המדדים ביום שישי האחרון בכ-3%. בסין לעומת זאת אמרו כי לא ידוע להם על שיחות שבוצעו לנציגי המשלחת האמריקאית. שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, הבהיר על רקע הדיווח מכיוון סין, כי יש תקשורת בין הצדדים.

מדד הנאסד"ק עולה ב-1.1% בפתיחה, הדאו ג'ונס מטפס ב-1% ומדד S&P 500 עולה ב-0.85%. 

בין המניות הבולטות בעליות ניתן למצוא את מיקרון , AMD , אפל  ובואינג 

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.7%, וזאת בהמשך לאופטימיות שנרשמה לאחר שהנשיא טראמפ אמ רכי הסינים מבקשים לחזור למשא ומתן. החוזים על מדד הנאסד"ק מטפסים בכ-0.7%. 

באירופה המדדים נסחרים בטריטוריה הירוקה, כך הדאקס מטפס ב-0.3%, הקאק עולה ב-0.54%, הבורסה במילאנו עולה ב-0.88% והבורסה בבריטניה סגורה. 

הבוקר באסיה המדדים ננעלו בירידות חדות, כך הונג קונג צנחה ב-1.9%, שנחאי איבדה 1.2%.

11:55

מדדי אירופה עברו למגמה חיובית, הדאקס עולה ב-0.1%, והקאק בצרפת עולה 0.44%, נזכיר כי מדד הפוסטי לא נסחר היום על רקע חופשת הבנקים בבריטניה.

10:45

ירידות שערים קלות בפתיחת בורסות אירופה, הקאק בפריז יורד 0.1%, והדאקס בפרנקפורט מאבד 0.15%. המדד הכלל אירופי סטוקס 600 יורד 0.4%

המשקיעים הגיבו להתפתחות האחרונה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, בה סין הודיעה כי תטיל מכסי יבוא על סחורה אמריקאית בשווי של 75 מיליארד דולר, ואילו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצידו הודיע לחברות האמריקאיות בסוף השבוע כי עליהן להתחיל לחפש "אלטרנטיבות" לפעילותן בסין.

במקביל, המשקיעים ממשיכים לשאת את עיניהם לעבר פסגת G7 שתמשיך גם היום בביאריץ אשר בצרפת.

מניית חברת הנדל"ן הגרמנית דויטשה ווהנן  יורדת ב-3% לאחר דיווחים על הגבלה עתידית של שכר הדירה בברלין. מניית חברת שירותי ה-IT סופרה סטריה  יורדת ב-2%.

החוזים העתידיים בוול סטריט עברו לעליות שערים בשעה זו. נשיא ארה"ב טראמפ סיפר היום כי סין יצרה קשר עם משלחת הסחר האמריקאית בבקשה לחזור לשולחן הדיונים. זאת לאחר הטלת מכסים הדדית אותה החלה סין ביום שישי, ומה שהביא את טראמפ להטיל מכסים בתגובה.

09:40

המסחר באסיה מתנהל בירידות חדות, כך הבורסה בהונג קונג נופלת ב-3%, שנחאי מאבדת 1.3%, הנייקי היפני מאבד 2.2%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.75%.

06:40

מלחמת הסחר מתגלגלת לפתיחת שבוע המסחר בעולם, כאשר המדדים המובילים באסיה נסחרים בירידות חדות. הבורסה בהונג קונג נופלת ב-3%, הבורסה בשנחאי מאבדת 1%, הניקיי היפני יורד ביותר מ-2%, וטאיוואן נופלת ב-1.5%. 

בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים ביותר מ-0.5% ומאותתים על פתיחה שלילית של שבוע המסחר בהמשך לדרמה שנרשמה ביום שישי. בסוף השבוע האחרון הנאסד"ק נפל ב-3%, המשקיעים הסיטו כספים לנכסים בטוחים, כך הזהב השלים עלייה של 17% מתחילת השנה, ומדד הםחד  (VIX) זינק ב-20 נקודות.

אם היה ניתן לחשוב כי העלאת המכסים הייתה צעד אחד יותר מדי, לצד שורה של ציוצים מצד הנשיא האמריקאי ביום שישי האחרון, אז הבית הלבן הסביר אתמול כי מבחינתו של טראמפ הוא מצטער שלא העלה מכסים בשיעור גבוה יותר. לדברי הנשיא האמריקאי, אם היה רוצה, הוא היה יכול להכריז על מצב חירום לאומי.

מניית סופטבנק נופלת בכ-3.5%, ניקון מאבדת 3.7%, בהונג קונג קבוצת WH צוללת ביותר מ-7%, מנייתה של CNOOC צונחת בכ-6% ומניית BHP צונחת בכ-2%.