דיווח: טלגרם תקדים את השקת המטבע הדיגיטלי שלה

מערכת המסרים המיידיים, המאפשרת לשלוח הודעות מוצפנות בין טלפונים, אמורה להשיק עד לסוף אוקטובר את המטבע הדיגיטלי Gram, שבהנפקתו גייסה 1.7 מיליארד דולר בשנה שעברה • מדיווח ב"ניו יורק טיימס" עולה כי בשבועיים הקרובים תושק גרסת מבחן של רשת המטבע של טלגרם, שנקראת TON

פאבל דורוב, מייסד טלגרם. המטבע הדיגיטלי התייקר עוד לפני שהונפק/ צילום: רויטרס
פאבל דורוב, מייסד טלגרם. המטבע הדיגיטלי התייקר עוד לפני שהונפק/ צילום: רויטרס

מערכת המסרים המיידיים טלגרם אמורה להשיק את המטבע הדיגיטלי שלה, Gram, עד ל-31 באוקטובר. ואולם, מדיווח ב"ניו יורק טיימס" אתמול עולה כי לדברי משקיעים בטלגרם, השקת המטבע גרם תצא לדרך מוקדם מהמתוכנן.

טלגרם נוסדה ב-2013 על ידי האחים הרוסים ניקולאי ופאבל דורוב, ומנוהלת כיום על ידי מוסד ללא מטרות רווח הפועל בדובאי. בתחילת השנה שעברה ביצעה טלגרם מכירה מוקדמת של מטבעות גרם, באחת מהנפקות המטבע הדיגיטלי (ICO) הגדולות אי פעם, שבה גויסו בסך הכל 1.7 מיליארד דולר.

בניגוד לפייסבוק, שהכריזה לפני כחודשיים על פרויקט ליברה, טלגרם פעלה בחשאיות רבה למדי בכל הנוגע לפרויקט המטבע הדיגיטלי שלה. על פי המצגת למשקיעים שהגיעה לידי "ניו יורק טיימס", טלגרם אמרה כי המטבע הדיגיטלי גרם יפעל במבנה מבוזר הדומה לזה של הביטקוין. לפי הדיווח, המשמעות היא שלארגון טלגרם לא תהיה כל שליטה על תנועות המטבע בבלוקצ'יין של טלגרם, שנקרא TON (ראשי תיבות של Telegram Open Network).

בניגוד למטבע ליברה של פייסבוק, שאמור להיות מגובה בסל של מטבעות ריבוניים שיבטיח את יציבותו, המטבע גרם לא אמור להיות מגובה באף מטבע אחר, כך שמחירו ייקבע על פי היצע וביקוש בשוק החופשי. טלגרם מייעדת את המטבע לצורך תשלום על מוצרים שיימכרו על ידי המשתמשים במערכת שלה. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", לפני השקת המטבע גרם תשיק טלגרם בשבועיים הקרובים גרסת מבחן של רשת המטבע TON.

ביולי האחרון התחילו למכור מטבעות גרם בבורסת הקריפטו Liquid במחיר גבוה פי שלושה מהמחיר במכירה המוקדמת. על פי דיווח באתר The Block, החברה הקוריאנית Gram Asia, שהיא המחזיקה הגדולה באסיה של מטבעות גרם, מכרה חלק ממטבעותיה לציבור במחיר של 4 דולרים ליחידה.

אפליקציית טלגרם מאפשרת שליחה וקבלה של הודעות מוצפנות בין טלפונים. האפשרות הזאת הפכה אותה לפופולרית למדי לא רק בקהילת הקריפטו, אלא גם בקבוצות אחרות המבקשות לפעול באופן מחתרתי, כמו פעילי מחאה במדינות שונות או קבוצות העוסקות בסחר סמים וארגוני טרור. מנגד, אפשרות זאת מעוררת התנגדות מצד רשויות החוק והרגולטורים במדינות שונות.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.