ניצחון קטן לבלוטרייך: בעלי מניות מישורים החליטו לא לאשר את מינוי רחל תורג'מן לתפקיד דירקטורית חיצונית

תורג'מן הומלצה על-ידי אלכס שניידר - שותפו של בלוטרייך לשליטה במישורים, המסוכסך עמו • בלוטרייך דרש מנגד ששניהם יימנעו מלהגיש מועמדים לתפקיד דח"צים בדירקטוריון מישורים

אלכס שניידר, בעלים משותף של מישורים / צילום: Viktor Korotayev, רויטרס
אלכס שניידר, בעלים משותף של מישורים / צילום: Viktor Korotayev, רויטרס

גיל בלוטרייך, מייסד חברת הנדל"ן מישורים  יכול לסמן לעצמו ניצחון קטן בסכסוך הנמשך מול שותפו בחברה, אלכס שניידר, בעקבות החלטת בעלי מניות החברה שהתכנסו בימים האחרונים, שלא לאשר את מינוייה של רחל תורג'מן לתפקיד דירקטורית חיצונית (דח"צית) במישורים.

אחרי שתורג'מן הומלצה על-ידי שניידר כמינוי מקצועי לדירקטוריון, בזכות ידיעותיה הנרחבות בתחום הנדל"ן, פנה אליו בלוטרייך בדרישה שבשל הסכסוך ביניהם, השניים יימנעו מלהגיש מועמדים לתפקיד דח"צים בדירקטוריון מישורים.

בפנייתו לשניידר העלה בלוטרייך חשש כי בשל אותו סכסוך ביניהם, "דירקטוריון החברה יפחית את תשומת לבו מניהול עסקיה של החברה והשבחת נכסיה, ויסיט אותה ואת נטייתו לסכסוך שבין בעלי השליטה".

תורג'מן (46) היא עו"ד בתחום המסחרי, הנדל"ן וההתחדשות העירונית, שהייתה בעבר דמות מרכזית בהסתדרות, ומכהנת כדח"צית בכמה חברות ציבוריות נוספות, בהן אלבר ומנרב.

תורג'מן כיהנה בעבר כיו"ר חברת הדיור הממשלתית "חלמיש", וכיום מכהנת כיו"ר מנהלת להקמת שכונת "נס לגויים" ביפו.

באותה אסיפה אישרו בעלי המניות את מינויין של שתי המועמדות שעליהן המליץ דירקטוריון מישורים, רות (פורטנוי) דהן ואורלי גרטי סרוסי, כמו גם את צירופו של תא"ל (במיל') גיורא ענבר לתפקיד של דירקטור בלתי תלוי.

עוד אישרו בעלי המניות באסיפה את שדרוג דמי הניהול החודשיים של מנכ"ל מישורים, דניאל לבנטל, בקרוב ל-12%, ל-90 אלף שקל לחודש, במקום 80 אלף שקל עד כה, רטרואקטיבית מתחילת השנה. זאת כחלק מתיקונים שבוצעו במדיניות התגמול של החברה שעדכנו גם את תנאי המענק השנתי לו יהיה זכאי.

ועדת התגמול ודירקטוריון מישורים ציינו בין היתר בעניינו של לבנטל, שמונה לעמוד בראשות מישורים בתחילת 2017, כי יש לו "תרומה מכרעת לקידום מטרות ויעדי החברה ומדיניותה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך". עלות העסקתו של לבנטל במישורים ב-2018 עמדה על 1.4 מיליון שקל.

סכסוך בעלי השליטה נחשף בנובמבר 2018

מישורים נמצאת כבר קרוב לשנה בכותרות בשל הסכסוך הנמשך בין צמד בעלי השליטה בה, בלוטרייך ושניידר. הסוגייה האחרונה שעלתה בקשר אליו בשבועות האחרונים הייתה המלצת ועדה מיוחדת שהקימה מישורים, שמטרתה הייתה "לבחון את העניינים שעלו בתכתובות בין בעלי השליטה".

אותה ועדה המליצה למישורים "לפעול למיצוי זכויותיה מול בלוטרייך ובכלל זאת לנקוט הליכים משפטיים מולו", וזאת כדי לקבל ממנו סכום של יותר מ-5 מיליון שקל, שלדעתה מגיע למישורים בקשר להתנהלותו בהפיכת שניידר לבעל מניות ולשותף בשליטה במישורים.

בלוטרייך מצדו דחה את הטענות, וטען כי "כמות הממצאים הקיימים בסתירה לדוח הוועדה מחייבת להורות על מינוי מומחה מכריע בלתי תלוי על מנת שיכריע בין חוות הדעת הסותרות". במכתב לחברי דירקטוריון מישורים ציין בלוטרייך בין היתר כי "מידת הזהירות כמו גם טובת החברה, מחייבות אתכם, בנסיבות האלה, לבחינה מחודשת".

הסכסוך בין בלוטרייך לשניידר נחשף בנובמבר 2018, וזמן קצר לאחר מכן נחשפו גם טענות הדדיות שהפנו אחד כלפי השני.

מישורים, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב, ופועלת בתחום המלונאות בקנדה ובארה"ב באמצעות החברה הבת סקייליין, סיכמה בשבוע שעבר את מחצית השנה הראשונה עם שיפור של 18% בהכנסותיה,  ל-401 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה עלה ב-16% ל-8 מיליון שקל.