ברקת: "אני שואל חברים בשמאל אם הם לא מתנהלים בסטנדרט כפול"

ניר ברקת אמר את הדברים בנוגע להתנהלות השמאל בחשדות כלפי ראש הממשלה • עוד אמר כי "יש למצוא את היתרונות של מדינת ישראל. הרי לא נפתח כאן מפעלי טקסטיל. במקום זה אפשר לפתח דזרטק - תעשייה הקשורה למדבר"

ניר ברקת בכנס התעשיינים / צילום: חן גלילי
ניר ברקת בכנס התעשיינים / צילום: חן גלילי

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר וכיום חבר כנסת מהליכוד, דיבר היום (ב') בכנס התעשיינים. 

ברקת אמר לגבי החשדות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "צריך לפעול לפי החוק, ונתניהו רשאי להישאר בכהונתו עד לקביעה סופית של בית המשפט העליון, ורשאי על פי חוק לבקש חסינות. בינתיים כבר העמידו אותו לדין, שחטו ותלו אותו. ומי שעושה את זה אלה האנשים הכי ליברלים ודמוקרטים בעיני עצמם. סדר היום היחידי שיש לשמאל הוא זה - הפיכה שלטונית באמצעים האלה, ולא באמצעים דמוקרטים. נתניהו מותקף כל העת, גם בתקשורת ולכן הוא מגיב - והלוואי שלא היה צריך לעשות כן. יש לי לא מעט חברים בשמאל שאותם אני שואל אם הם לא מתנהלים בסטנדרטים כפולים. בואו נבחר ראש ממשלה לפי הדרך וההתאמה, וניתן לחוק לעשות את שלו בנפרד".

בנושאי כלכלה, ברקת אמר כי "צריך למצוא איפה יש למדינת ישראל יתרונות יחסיים ואת היתרונות הללו יש לפתח. הרי לא נפתח כאן מפעלי טקסטיל, זה ברור. במקום זה למשל, אפשר לפתח דזרטק - תעשייה הקשורה למדבר: חקלאות מדברית, אנרגיה משמש ומרוח וכו'.

"אני מאמין גדול בחיזוק התעשייה וכך עשיתי כראש עיר בירושלים. המדינה נוהגת לפעמים כאילו היא יודעת איך לנהל את התעשייה ושמה רגולציה מסורבלת. צריך להיצמד לאמת המידה הבינלאומית, להקל ולאפשר לתעשיינים לפתח ולייצר. אני אהיה שם כדי לדאוג שהרגולציה תפחת ושיוקל על התעשיינים".

על דברי ראש הממשלה בנוגע להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון אמר: "עד היום נקטנו בדרך של שליטה צבאית אבל הפרדה אזרחית במקום שת"פ כלכלי. אנחנו לא צריכים לנהל את הערים הערביות - הם לא ילכו לשום מקום וגם הישובים היהודיים לא ילכו לשום מקום. צריך לאפשר לגושי ההתיישבות לעבוד ולחיות כמו בקריטריונים שיש בתוך הקו הירוק. צריך להחיל את החוק הישראלי על הישובים היהודיים ביהודה ושומרון - זה ייצר איכות חיים טובה לשני הצדדים - נוכל להגיע לפי עשרה יותר מועסקים פלשתינים מהיום, להגיע ל-700-800 אלף מועסקים, בעשרה אזורי תעשייה חדשים".

ברקת מסכים עם הדרישה לסייע ליצור והחקלאות המקומיים בפריפריה, כמו הלולנים במושב אביבים שאתמול ירו עליו: "לא תמיד לפקידי האוצר יש את הרגש לפריפריה ששומרת על הגבולות שלנו. צריך להגדיל את הביקושים בפריפריה בין השאר על ידי תמרוץ ממשלתי".

בנושאי תעשייה בשבת אמר ברקת: "מפעל אינטל בירושלים עבד 24/7 כי אי אפשר לעצור את תהליך היצור, ולכן אם יש צורך, יש לאפשר עבודה בשבת. אבל אם אין צורך - אז אין סיבה לאפשר, ויש לשמור על הסטטוס קוו. שבת המנוחה היא דבר בריא".