מאבקו של הליכוד הצליח: לראשונה אושרו מצלמות בקלפיות

ל"גלובס" נודע כי המשטרה תעביר ל-3,000 משקיפי ועדת הבחירות המרכזית 1,000 מצלמות גוף, ואלה קיבלו היתר לצלם בתוך הקלפיות • עוד נודע כי היועמ"ש אישר את העברת המצלמות והפעלתן, לאחר שהתייחס לשימוש במצלמות המשטרה גם בחוות-הדעת שנתן בסוגיה

ארדן בכנס הסתדרות העובדים הלאומית עם יואב שמחי יו"ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות
ארדן בכנס הסתדרות העובדים הלאומית עם יואב שמחי יו"ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות

מאבקו של הליכוד להכנסת מצלמות לקלפיות נשא פרי. ל"גלובס" נודע כי המשטרה תעביר ל-3,000 משקיפי ועדת הבחירות המרכזית 1,000 מצלמות גוף של פרויקט המצלמות של המשטרה, ואלה קיבלו היתר לצלם בתוך הקלפיות. עוד נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר את העברת המצלמות והפעלתן, לאחר שהתייחס לשימוש במצלמות המשטרה גם בחוות-הדעת שנתן בסוגיה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בירך על המהלך ואמר כי ההחלטה התקבלה לאחר התדיינות בין צמרת המשטרה, ועדת הבחירות המרכזית ואנשי משרדו. בכנס של הסתדרות העובדים הלאומית אמר ארדן כי "הייתה לנו ביקורת קשה כלפי היועמ"ש הממשלה על אי הצבת המצלמות. אנחנו נמצאים בעידן של שקיפות, אין סיבה שלא תהיה שקיפות ואין מה לאנשים להסתיר. אנחנו לא נתפשר על ספירת הקולות ועל טוהר המידות. בשיתוף-פעולה עם ועדת הבחירות המרכזית, אנחנו ממנים 3,000 משקיפי טוהר מידות שיבחנו את המקומות הבעייתיים". ארדן אמר כי למשטרה מידע על הקלפיות הבעייתיות, והוסיף כי נקבע תיאום מלא בין המשטרה לוועדת הבחירות המרכזית ובמסגרת התיאום הזה יתוגברו כוחות המשטרה בקלפיות הבעייתיות.

קודם לכן פרסם הליכוד הודעה בהמשך לדיון על סוגיית המצלמות בבית המשפט המחוזי. בהודעה נאמר: "אי-אפשר להתעלם מהתחושה שגונבים לנו את הבחירות. היום מסתבר שאם היו נמנעים זיופים, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה וגוש הימין בהנהגת ראש הממשלה נתניהו היה עומד על 61 מנדטים. הדבר היה מונע ממדינת ישראל בחירות מיותרות. כעת מוסיפים חטא על פשע כשמנסים למנוע פיקוח על הבחירות, מה שיאפשר שוב את גניבת הבחירות נגד רצון הבוחר. שערורייה".

ועדת הבחירות המרכזית החלה לגייס את המשקיפים, בתחילה אחד מתנאי הסף היה שירות בצבא אך לאחר מחאה של הרשימה המשותפת ומפלגות אחרות התנאי הזה הוסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לסוגיית המצלמות. בווידאו שפרסם בפייסבוק אמר כי הליכוד "לא ייתן הם לגנוב לנו את הבחירות. בסבב הקודם היו זיופים בהיקף אדיר, ואם לא היו היינו מקבלים 61 מנדטים ומקימים ממשלה. וכעת כשאנחנו רוצים למנוע את זה, ולהכניס מצלמות בכל המגזרים, בכל המקומות ערבים יהודים חרדים הכל. זה שולל את הדבר החיוני ביותר בדמוקרטיה, טוהר הבחירות. לא מאחורי הפרגוד אבל בחדש הקלפי עצמו. אם בסופר מרקט אפשר לצלם למה לא בקלפי".

מטעם הרשימה המשותפת נמסר בנושא כי "היחידים שנחקרים על זיופי קולות הם הליכוד אבל ארדן נואש למצוא ספין ניחומים אחרי שוועדת הבחירות זרקה את פרויקט המצלמות שלהם מכל המדרגות. בליכוד מפחדים מבוחרים ערבים אבל אנחנו לא מפחדים מהליכוד. פרויקט דיכוי ההצבעה של הליכוד נכשל".