תיווך נדל"ן | פודקאסט

"יש לי בטן רגישה, אז אני מעדיף להשקיע בנדל"ן ולא בבורסה"

עד לפני חמש שנים המתווך החיפאי ירון פישבין עבד כעוזר מרדים בבית החולים חיפה ובזמנו הפנוי השקיע בנדל"ן • היום הוא מכוון בעיקר לקהל של משקיעים, כשאת ההשקעות הפרטיות שלו העביר מזמן לאמריקה • האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"

ירון פישבין, מתווך נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס
ירון פישבין, מתווך נדל"ן / צילום: איל יצהר, גלובס

במשך 17 שנים ירון פישבין מחיפה עבד כעוזר מרדים בבית החולים רמב"ם. ב-2014 הוא החליט על מהפך - הרדמות אאוט, נדל"ן אין. הוא החל לעבוד כמתווך מקרקעין שמתמחה לדבריו בהשקעות נדל"ן.

כמי שמצהיר על עצמו שפונה לקהל של משקיעים, במה אתה שונה ממתווך רגיל? על מה אתה מסתכל שאחרים פחות מסתכלים?

"אני 13 שנה בתוך העסק, התחלתי בתור משקיע, זאת אומרת אני יודע מה הראייה והצרכים של משקיע", הוא מסביר ומשחזר איך התחיל להשקיע בעצמו אי-שם ב-2006. "לכל אחד איפה שהוא יש איזה שהוא מנטור או חבר שהתחיל לפניו. וככה זה התחיל אצלי, עם חבר ילדות שלי, שקנה את הדירה הראשונה להשקעה, ואז הוא קנה את הדירה השנייה. ואני פשוט פניתי אליו ושאלתי איך אתה עושה את זה, עם השכר הנמוך שיש לנו איך אנחנו קונים דירות. וככה במפגש תוך כדי השש-בש והקלפים זה מתחיל להישפך".

רוב האנשים שומעים אבל לא עושים את הצעד ונכנסים להשקעות. מה גרם לך להיכנס להשקעות?

"מצבי הכלכלי היה רעוע, ואמרתי אין מה להפסיד. מפה נתחיל דרך חדשה. במקום להעמיק את הבור ולקחת עוד הלוואה ועוד הלוואה, נעצור רגע לחשוב וננסה שיטה אחרת שלא תעמיק לי את הבור. התחלתי לשאול את השאלות הנכונות, והלכתי וראיתי עשרות דירות, ואז גם רכשתי את הדירה הראשונה".

הדירה הראשונה שרכש הייתה דירת שניים וחצי חדרים בשטח של כ-60 מ"ר ברחוב מסדה בחיפה תמורת 220 אלף שקל. "היא הושכרה מיד ב-1,500 שקל, כשאני הייתי צריך להחזיר כנגדה משכנתא של 1,200 שקל בחודש. זה הבאלנס שחיפשתי. היום כמובן שאין מחירים כאלה".

לאחר מכן מיהר לרכוש עוד שתי דירות, ובשנים שלאחר מכן המשיך לרכישות נוספות, אם כי כיום הוא מתמקד רק בהשקעות מעבר לים.

האזינו לסיפור המלא בפודקאסט "כסף בקיר"