פריגו רכשה זכויות מכירה של תרופה לטיפול בצרבות תכופות

במסגרת ההסכם שנחתם עם חברת גלקסוסמית'קליין תקבל פריגו את הזכויות הבלעדיות לשווק, למכור ולהפיץ בשוק ה-OTC בארה"ב את התרופה Prevacid, המיועדת לטיפול בצרבות תכופות

מניית פריגו  עולה היום (א') במהלך המסחר בבורסה בתל אביב בשיעור של 5%, לאחר שעלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בניו יורק ב-7%. פריגו הודיעה ביום חמישי על הסכם שנחתם עם חברת גלקסו סמית קליין (GlaxoSmithKline) על רכישת הזכויות למכירה מעבר לדלפק (OTC, כלומר תרופות ללא מרשם רופא) בארה"ב של התרופה Prevacid, המיועדת לטיפול בצרבות תכופות, המתרחשות פעמיים בשבוע ומעלה. לא נמסרו פרטים על ההיקף הכספי של ההסכם. במסגרת ההסכם תקבל פריגו את הזכויות הבלעדיות לשווק, למכור ולהפיץ את התרופה בשוק ה-OTC של ארה"ב.

בפריגו מציינים שהרכישה היא חלק מאסטרטגיית ה-Self-Care של פריגו. המנכ"ל הנוכחי, מורי קסלר, מוביל את האסטרטגיה שעיקרה התמקדות בתחום הצרכני, שבו המכפילים גבוהים יותר מאשר בתחום הפארמה. בחברה מציינים כי רכישת הזכויות מחזקת את מעמדה המוביל של פריגו בשוק ה-OTC בארה"ב, ובקטגוריה של גסטרואנטרולוגיה.

לדברי המנכ"ל קסלר, "הרכישה של המוצר המבוסס Prevacid24HR היא דוגמה נוספת כיצד רכישות משלימות יכולות להרחיב את פורטפוליו ה-Self-Care שלנו". קסלר ציין שהמוצר יתרום לרווחי החברה ויחזק את מעמדה בקטגוריה מובילה.

"אני בטוח שהצוות שלנו יוכל להגביר את הערך של המותג", אמר קסלר. "פריגו נמצאת במעמד ייחודי למנף את התשתית הקיימת ומומחיות הייצור שלה, כשאנו מקדמים את החומר הפעיל במוצר, את רשת הלקוחות הנרחבת בארה"ב ואת פייפליין החדשנות שלנו בקטגוריית הגסטרואנטרולוגיה".

פריגו נסחרת בשווי של 6.6 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 33% במניה בשנה האחרונה, אך עלייה של 37% מהשפל השנתי.