טבע | בלעדי

נוטשים את הספינה: איריס בק, מהישראלים הבכירים בטבע, עוזבת את החברה אחרי 6.5 שנים

איריס בק-קודנר מכהנת כסמנכ"לית בכירה למותג גלובלי ותקשורת התאגיד, והיא אחת מהישראלים הבכירים ביותר בטבע • צפויה לפרוש בחודשים הקרובים לאחר תהליך חפיפה למחליף • שולץ במייל לעובדים: מרק סבג ינהל את יחידת התקשורת כיחידת לווין בתוך קבוצת משאבי האנוש הגלובלית

איריס בק / צילום: איל יצהר, גלובס
איריס בק / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר כ-6.5 שנים, איריס בק-קודנר פורשת מחברת התרופות טבע  - כך נודע ל"גלובס". בק-קודנר מכהנת כסמנכ"לית בכירה למותג גלובלי ותקשורת התאגיד, תפקיד אותו היא ממלאת החל משנת 2014, כאשר קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית בכירה לתחום התקשורת בחברה. מטבע נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

בק-קודנר היא מהישראלים הבכירים ביותר בטבע, ולמעשה היא גם בין חברי ההנהלה הוותיקים בחברה כיום - היא מהווה חלק מההנהלה הבכירה של טבע לאורך כהונתם של חמישה מנכ"לים שונים (שלושה קבועים ושניים זמניים). ככל הידוע, בק-קודנר צפויה לפרוש בחודשים הקרובים לאחר תהליך חפיפה למחליף, שטרם נקבע.

ההערכה היא שבק-קודנר פורשת על מנת לפנות לעשייה מסוג אחר, וככל הנראה ביקשה לפרוש מהתפקיד כבר לפני כשנתיים, אך המנכ"ל שמונה אז, קאר שולץ, ביקש ממנה להישאר בתפקידה למשך כל תקופת תוכנית ההתייעלות. התוכנית שהוצגה בסוף 2017 מסתיימת רשמית בסוף 2019, והיא נועדה לחסוך לטבע עלויות שנתיות של 3 מיליארד דולר באמצעות פיטורים, צמצומים וסגירת מפעלים, וזאת כדי שהחברה תוכל לשרת את החוב הגדול שלה שנלקח ברובו למימון רכישת אקטביס ב-2016.

הובילה את השקת המותג הגלובלי החדש

בחודשים האחרונים הובילה בק-קודנר את המהלך של השקת המותג הגלובלי החדש של טבע, ולפני כחצי שנה כחלק מהמהלך הגיע שלב השקת המיצוב והזהות החזותית של טבע בישראל. במסגרת זו התבצעו בין היתר החלפת הלוגו בכל אתרי החברה ועיצוב מחדש של אריזות התרופות שלה. בטבע ציינו אז כי מדובר בחלק אינטגרלי מתהליכי הרה-ארגון שהחברה עוברת, שנועד לאפשר לה "לפעול כחברה אחת מאוחדת, להשיג מיקוד מסחרי טוב יותר ולהגביר את הקרבה לשווקים, תוך יצירת ערך".

השקת המותג הגלובלי החדש מתבצעת על רקע תהליך ההתייעלות המסיבי. בראיון ל"גלובס" לפני מספר חודשים אמרה בק-קודנר כי "ככל שהסיטואציה העסקית מורכבת, קשה ומאתגרת, חייבים לנהל את הארגון. אנחנו כאן כבר 118 שנה ורוצים להישאר עוד 118 שנה. זה מהלך ממוקד שכולל גם חיסכון בעלויות. לדוגמה, בארה"ב ייצרנו בקבוקים עם שלושה סוגים שונים של פקקים, ועכשיו נייצר סוג אחד - זאת אופטימיזציה". במקביל פיתחה היחידה בניהולה מערך של תמיכה דיגיטלית במטופלים ברחבי העולם.

לפני שהצטרפה לטבע, בק-קודנר כיהנה בין השנים 2009-2012 כמנכ"לית קבוצת מקאן אריקסון ישראל, מקבוצת IPG, ובין השנים 2002 ל-2008 שימשה כסגנית נשיאה לענייני שיווק ותוכן בחברת פרטנר. עוד קודם לכן היא כיהנה כמנכ"לית של ליוור ישראל (Lever Israel), חברה בת של יונילוור ישראל. 

מנכ"ל טבע, קאר שולץ, שלח היום לעובדי טבע הודעה על עזיבתה של בק-קודנר, ועדכן כי מרק סבג ינהל את יחידת התקשורת כיחידת לווין בתוך קבוצת משאבי האנוש הגלובלית. סבג הוא מנהל משאבי אנוש גלובליים בטבע. שולץ ציין כי בשנתיים האחרונות, כחלק מצוות ההנהלה שלו, לבק-קודנר היה תפקיד קריטי בהבטחת ההצלחה של תוכנית הארגון מחדש באמצעות הטמעת הלך הרוח של "טבע אחת", התומך בחזון ובאסטרטגיה. שולץ הודה לבק-קודנר על הטרנספורמציה שהובילה בתחום התקשורת בטבע בשנותיה בחברה ועל תפקידה המוערך בצוות ההנהלה.