עובדי הבורסה נתנו גיבוי להמשך המתיחות עם ההנהלה: בחרו לוועד החדש את אנשי הוועד הקודם

עובדי הבורסה בחרו חברי ועד והתוצאות מסמנות מתן אמון במי שנכללו או שמזוהים עם הוועד הקודם: לארי שיפמן, רבקה שדה ואורן לרנאו • בכך עובדי הבורסה מסמנים שיש גיבוי לוועד הלעומתי, שנמצא בסכסוך חריף עם ההנהלה

איתי בן זאב, מנכ"ל בורסת ת"א  / צילום: תמר מצפי
איתי בן זאב, מנכ"ל בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

עובדי הבורסה בחרו לחברי הוועד הקבוע החדש את לארי שיפמן, רבקה שדה ואורן לרנאו, שזימונו לשימוע ופתיחת הבוררות בנוגע לפיטוריו הובילו לסערה הנוכחית ביחסים בין הנהלת הבורסה, בהובלת המנכ"ל איתי בן זאב, לבין הוועד הקודם והוועד הזמני כיום. ככל הידוע בבחירות לוועד הקבוע החדש נבחרו השלושה כאמור, כשבמקומות 4 ו-5 נבחרו יוסי בן סימון וצחי פנחס.

מדובר בתוצאות שמסמנות מתן אמון במי שנכללו או שמזוהים עם הוועד הקודם. ביוני האחרון התפטר הוועד הקבוע הקודם של הבורסה, שכלל את  רבקה(רבקוש) שדה, יוסי בן סימון ואורן לרנאו, ובכך הם מסמנים שיש גיבוי לוועד הלעומתי, שנמצא בסכסוך חריף עם ההנהלה.

הוועד הזמני בבורסה מונה חמישה חברים, והוא רצה שהוועד הקבוע החדש ימנה גם הוא חמישה חברים, בניגוד למסורת של שלושה חברי ועד. עם זאת, ההסתדרות הבהירה כי הוועד הקבוע ימשיך למנות שלושה חברים, כאשר בבורסה מקווים שיתאפשר להם לפחות למנות חמישה חברים בוועד רק לתקופת המו"מ עם ההנהלה על הסכסוכים הקיימים.

כך או כך, בין הנהלת הבורסה לוועד יש מספר סכסוכי עבודה תלויים ועומדים, כשההסתדרות מנסה לגשר בין הצדדים. ביום ראשון השבוע נערכה פגישה בין הצדדים בהשתתפות ההסתדרות, בראשות היו"ר ארנון בר דוד, ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל.

חברי הוועד שנבחרו היום סימנו לעובדים כי ימשיכו בדרכם כאשר מסרו לעובדי הבורסה כי "אנחנו שמחים ונרגשים מאוד על הבעת האמון המוחלטת שלכם בוועד העובדים. אנחנו בוועד שמנו לעצמנו למטרה לקדם את האינטרס של כלל עובדי הבורסה בכל הדרגים ובכל הרמות... אנחנו מתכוונים להמשיך לעשות זאת... החל מהערב כל עובדי הבורסה, כולנו יחד, מתייצבים כחומה בצורה על מנת להגן על הבורסה, על הבית שאנחנו כל כך אוהבים, על מנת לחזק אותו ולשמור עליו חזק ואיתן מול רוחות סוערות המנסות לחדור ולפגוע בציבור העובדים".

כמו כן, מתוך 232 בעלי זכות בחירה בבורסה הצביעו 214 עובדים. למעשה, שדה קיבלה קולות שזיכו אותה במקום הרביעי אך היא נכללה בשלושה העליונים שבוועד בגלל חובת הייצוג לכל מין.