חרף אזהרות נתניהו: הנשיא טראמפ שידר מסרים מפויסים לטהראן

טראמפ: אין לי בעיה להיפגש עם נשיא איראן, חסן רוחאני • הדברים נאמרו כמה שעות לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על חשיפת אתר נוסף לפיתוח נשק גרעיני באיראן • פומפיאו לא שלל ישירות הצהרת רוחאני שפגישה לא תתקיים לפני שיוסרו הסנקציות

 

 

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר הערב (ב'), כי אין לו בעיה להיפגש עם נשיא איראן, חסן רוחאני. אוכל להיפגש עמו ואין לי שום בעיה לעשות זאת, אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בבית הלבן. הוא לא הרחיב את הדיבור על כך.

הדברים נאמרו כמה שעות לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על חשיפת אתר נוסף לפיתח נשק גרעיני באיראן. (ראו ידיעה נפרדת ב"בגלובס").

שר-החוץ האמריקאי, מייק פומפיאו, לא שלל ישירות את הצהרת רוחאני, שפגישה בינו לבין טראמפ לא תוכל להתקיים לפני שארה"ב תסיר את הסנקציות. בראיון בערוץ פוקס ניוז אתמול, נשאל פומפיאו: רוחאני אומר, שלא תיתכן פגישה כזו לפני שארה"ב תסיר את הסנקציות מעל ארצו. הנשיא טראמפ, לעומת זאת, אומר שאין דרך שזה יקרה. מה לדעתך הסיכויים שפסגת טראמפ-רוחאני תקיים במרכז או"ם החודש?

פומפיאו: "בוא נשאיר את ההימורים לחבר'ה בלאס-וגאס (...) הנשיא טראמפ יחשוב האם רואי להיפגש (עם רוחאני) על סמך הערכה האם נוכל לקבל תוצאה טובה יותר לעם העם האמריקאי. טראמפ אמר שהוא ייפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים... אני יודע שיש שני מחנות באיראן בסוגיה זו. יש כאלה שחושבים שיהיה נבון להיפגש; יש כאלה שרק רוצים להמשיך להרוג אנשים ברחבי תבל".