נתניהו: חשפנו אתר נוסף לפיתוח נשק גרעיני באיראן

לדברי ראש הממשלה, לאחר שהבינו האיראנים כי האתר התגלה, הם מחקו חלק ניכר ממנו מעל פני האדמה • נתניהו הזהיר את שליטי איראן כי ישראל עוקבת אחריהם ותמשיך לחשוף את סודות הגרעין • ויש המותחים ביקורת וטוענים כי נתניהו מגלה את הדברים רק בשל הבחירות הקרבות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה שנתן לעיתונות במשרד החוץ בירושלים כי ישראל חשפה עוד אתרים גרעיניים באיראן, אחד מהם אתר לפיתוח נשק גרעיני, שאיראן מנסה לטשטש את עקבותיו.

עוד אמר נתניהו כי באתר החדש שישראל איתרה באבאדה שמדרום לטהראן, פעלה איראן לפתח נשק גרעיני, אך לאחר שהבינו כי האתר התגלה החלו לטשטש את עקבותיהם, ומחקו חלק ניכר מהאתר מעל פני האדמה.

נתניהו הראה שקפי צילומים של האתר לפני ואחרי שהאיראנים החלו לטשטש את העקבות, לפי ראש הממשלה. נתניהו הראה צילומים של אתר נוסף מוכר בטורקזבאד, שם ביקרו פקחי הגרעין, ומצאו עקבות של אוראניום בהיקף האסור על פי ההסכמים שעליהם הם חתומים. לדבריו, הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבאא) הצליחו למצוא את העקבות למרות ניסיונות טשטוש של האיראנים, לרבות העברת מכולות שבהן היה החומר למקום אחר, וכיסוי האדמה באזור בחצץ. גם כאן הראה תמונות של לפני ואחרי הטשטוש.

נתניהו קרא לקהילה הבינלאומית להצטרף לישראל ולארצות הברית במאבק נגד איראן, תוכניתה הגרעינית והתמיכה שהיא נותנת לארגוני הטרור באזור. עוד הוסיף אזהרה לשליטי איראן כי ישראל עוקבת אחריהם ותמשיך לחשוף את סודות הגרעין.

ההצהרה לעיתונות מגלה אמנם מידע חדש, אך נתניהו מתמודד עם הביקורת ולפי הוא מגלה את הדברים רק בשל הבחירות הקרבות וכחלק מהקמפיין שלו ושל הליכוד להישאר בשלטון. יצוין כי שידור ההצהרה בטוויטר ובפייסבוק של ראש הממשלה לוו בכתובית של "מחל" והליכוד בצד התמונה. בערוצי הטלוויזיה ששידרו את ההצהרה וגם בערוץ היוטיוב של משרד ראש הממשלה לא הופיעה הכתובית.

מהמחנה הדמוקרטי הגיבו: "עוד לא יבשה הדיו מהספין האחרון שנכשל וכבר נתניהו מציג עוד ניסיון לספסר בביטחון המדינה על מזבח טובת ההנאה האישית. לאחר הכישלון שלו בהעברת חוק המצלמות הבזוי, חזר נתניהו לאגף האהוב והמוכר - איראן. מוטב שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יגע בקודשי הביטחון".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר: "איראן גרעינית היא סכנה ליציבות האזור, במלחמה מולה אין קואליציה ואופוזיציה." עם זה הוא מתח ביקורת על עיתוי הפרסום: "תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה נתניהו דואג רק לנתניהו".

גורם מדיני אמר ל"גלובס" כי ההצהרה היום נקבעה לאחר שגורמי המקצוע בגופי המודיעין וההערכה המליצו לפרסם את הממצאים מיד לאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל סבאא שהתקיימה היום.