במפלגת העבודה יוצאים נגד הגזענות: "איך אפשר להיות כל כך מנותק?"

הדברים נאמרו בהצהרה לתקשורת בשידור חי שמסרו יו"ר המפלגה עמיר פרץ ומס' 2 אורלי לוי-אבקסיס • עמיר פרץ: "אורלי לוי עוברת מתקפה שוביניסטית וגזענית. האנשים שתוקפים אותה בברוטליות הם אנטי חברתיים"  • לוי-אבקסיס: "כמה עצוב שבמאבקים החברתיים הרבים שהובלתי כמעט ולא היו לי שותפים מהמפלגות שתוקפות אותי עכשיו"

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס / צילום: מטה מפלגת העבודה
עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס / צילום: מטה מפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ומס' 2 ברשימה המשותפת, אורלי לוי-אבקסיס, כינסו היום הצהרה לתקשורת בשידור חי כדי לדבר על הגזענות בקמפיין.

עמיר פרץ האשים את רשימת המחנה הדמוקרטי, בראשות ח"כ ניצן הורוביץ וסתיו שפיר, שהם מנהלים קמפיין אישי נגד אורלי לוי אבקסיס תוך התנשאות עליה. פרץ ציין כי המחנה הדמוקרטי לקחו תמונה של אורלי לוי אבקסיס מתוך תמונה משפחתית שלה, והדביקו אותה לצידו של נתניהו, באמצעות פוטושופ, על אף שלא עמדה לצידו. בנוסף האשימו במפלגת העבודה שהמחנה הדמוקרטי משקרים באשר להצבעתה של לוי-אבקסיס בנושא חוק יסוד הלאום. במהלך ההצהרות הציג פרץ פרוטוקול דיון מן הכנסת בו לוי-אבקסיס נמנעה.

פרץ אמר שהוא פונה אל הציבור "בכאב רב. אורלי לוי עוברת מתקפה שוביניסטית וגזענית. זו מתקפה על כל מה שהיא מסמלת ומייצגת. האנשים שתוקפים אותה בברוטליות, הם אנטי חברתיים, הם לא הכירו ולא מכירים אנשים חלשים והם לא יכולים לייצג את מעמד הביניים כי הם לא חוו קושי. הם מייצגים אטימות וניכור חברתי".

לוי-אבקסיס אמרה באירוע שהיא לא מתרגשת מכך שמתנשאים עליה: "אני אישה חזקה ולא מתרגשת אם מתנשאים עלי ממרצ או מן הכיוון של סמוטריץ'. אני באה מבית מסורתי וגם אני יודעת להתווכח על ציטוטים מן התנ"ך, או אופי האדם של חלק מן הפוליטיקאים הישראלים כמו סמוטריץ', העושים מניפולציות ולא מתחשבים בחלשים בחברה.

"בשביל סמוטריץ' ילדים רעבים זו בדיחה. הוא הגדיל לעשות ואמר בתגובה לכך שילד אחד משלושה ילדים הוא עני, שהנתונים מוגזמים - כי לו יש 5 ילדים ושניים מהם לא עניים. אתם מבינים? מבחינת סמוטריץ' אם שניים מילדיו לא עניים אז הנתונים משקרים. באמת חשוב שהמצביעים ישמעו את הציניות והזלזול שלו בעיירות הפיתוח, במשפחות הישראליות שלא גומרות את החודש, בילדים הרעבים ובכל מי שלא קשור לקבוצה הפריבילגית אליה הוא משתייך. איך אפשר להיות כל כך מנותק ולהגיד אמירות כאלה? איפה ערכי היהדות עליה גדלנו?

"כמה עצוב שבמאבקים החברתיים הרבים שהובלתי כמעט ולא היו לי שותפים מהמפלגות שתוקפות אותי עכשיו. הלא מה שהנחה אותי תמיד הייתה המסורת שלנו - התורה שמזכירה לנו שוב ושוב לזכור את יציאת מצרים - 'וזכרת כי גר היית בארץ מצרים' - לזכור מה זה להיות חלש, ולדאוג שלחלשים בחברה שלנו היחס יהיה אחר".

המחנה הדמוקרטי בתגובה למסיבת העיתונאים של גשר-העבודה: "אנחנו מאחלים למפלגת העבודה הצלחה בהבאת קולות מהימין".