נטו תשלם להסתדרות חצי מיליון שקל על פגיעה בהתאגדות עובדיה

ביה"ד הארצי דחה את ערעור נטו מלינדה על חיובה בפיצויים בסך 500 אלף שקל על פגיעה בהתאגדות עובדיה • בין היתר נמצא כי קב"ט החברה נהג באלימות כלפי יו"ר ועד העובדים, הטיח אותו לרצפה כשראה אותו מדבר עם העובדים וחטף מידיו טפסי הצטרפות להסתדרות

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעורה של חברת נטו מלינדה  על פסק הדין שחייב אותה בתשלום פיצויים בגובה 500 אלף שקל על פגיעה בלתי חוקית בהתאגדות עובדיה. נטו היא יבואנית ומשווקת המזון מהגדולות בישראל, והיא מצויה בשליטת משפחת עזרא. דודי עזרא הוא נשיא החברה-האם נטו אחזקות.

בחודש אפריל השנה ניתן בבית הדין האזורי בבאר-שבע פסק דין המחייב את נטו לשלם להסתדרות פיצוי בגין פגיעתה בהתאגדות העובדים. בין היתר נמצא כי קב"ט החברה נהג באלימות פיזית כלפי יו"ר ועד העובדים, הטיח אותו לרצפה כשראה אותו מדבר עם העובדים וחטף מידיו טפסי הצטרפות להסתדרות.

כמו כן, בית הדין קבע כי החברה הקימה רשת של עובדים "משת"פים", שהעבירו ליתר העובדים מסרים של התנגדות להתאגדות בשליחותה ובעידודה, באין מפריע, כאשר לפעילות לטובת ההתאגדות בהסתדרות היא התנגדה בפועל ובצורה חריפה בשטח.

החברה ערערה לבית הדין הארצי וביקשה לבטל את פסק הדין ואת הקביעות שחייבו אותה בתשלום פיצוי. בנוסף ערערה החברה על גובה הפיצוי. ההסתדרות הגישה ערעור שכנגד, בטענה כי נוכח גודל החברה והיקף עסקיה, ועל-מנת שהפיצוי ירתיע מעסיקים אחרים מהתנהגות בלתי חוקית, הוא צריך להיות אף גבוה יותר.

בית הדין הארצי, בהרכב שבראשו עמדה השופטת לאה גליקסמן, דחה את ערעור החברה והחליט שלא להתערב בהחלטת בית הדין האזורי. הפיצוי, שכבר שולם, ייוותר ברשות ההסתדרות וישמש להמשך חיזוק זכויות העובדים במדינה.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין אלעד מורג, ענת גוטמן ועדי גולן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. התאגדות עובדי נטו הובלה על-ידי טל בורשטיין ואודליה מעודה מהאגף להתאגדות עובדים.