בני גנץ: "בעת הזו מדינת ישראל לא צריכה להטוטן אלא מנהיג ישר"

"ליבנו עם הדרום. המילים הגדולות של נתניהו מתחלפות באפס מעשים וזה חבל. לפני הצהרות ריקות מתוכן על בקעת הירדן, קודם כל חשוב לשמור על הריבונות בדרום", כך אמר הערב יו"ר כחול לבן בכנס בחירות בג'וליס

ח"כ בני גנץ השתתף הערב (ג') בכנס בחירות בג'וליס והגיב לירי על אשדוד.

גנץ אמר בכנס: "ליבנו עם הדרום. המילים הגדולות של נתניהו מתחלפות באפס מעשים וזה חבל. לפני הצהרות ריקות מתוכן על בקעת הירדן, קודם כל חשוב לשמור על הריבונות בדרום".

לדבריו של יו"ר מפלגת כחול לבן, "לא נקבל טיל או רקטה או עפיפון. אנחנו נחזיר את הבטחון לדרום, כך ראוי שנעשה. ראיתי את נתניהו מובל מן הבמה, אז תדעו שגבי אשכנזי נאם בכנס באשקלון והוא לא ירד מן הבמה".

גנץ התייחס גם להודעת נתניהו על סיפוח הבקעה אחרי מערכת הבחירות: "בעת הזו מדינת ישראל לא צריכה להטוטן אלא מנהיג ישר. אין בהצהרה שלו שום הישג מיוחד. מדובר בהתניית בחירות פוליטית. תבחרו תקבלו, לא תבחרו לא תקבלו. אני הולך לפעול עבור כל אזרחי ישראל, בין שהם הצביעו לי או לא".

גנץ ציין שמדי יום רואים את נתניהו משחרר הצהרות דרמטיות אבל "ראינו פה שקר לועדת הבחירות. אסור לשדר תעמולה אבל כל ההודעה שלו היתה תעמולה נטו".

יותר מוקדם חתם דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, על תצהיר בפני ועדת הבחירות לפיו אירוע ההצהרה היום אחר הצהריים לא היה בגדר תעמולה ולפיכך אין מניעה לשדר את האירוע בשידור חי בכל כלי התקשורת.

גנץ הסביר במהלך האירוע שלו בג'וליס: "התניית הבטחת בחירות למי שיתמוך בו זו תעמולה פשוטה. אם זה תלוי בנתניהו, 'לא היה כלום ולא יהיה כלום'".

גנץ התייחס גם ליחסים עם ארה"ב ואמר שנתניהו "מזיק לישראל כאשר הוא מערבב את המדינה שלנו בתוך הפוליטיקה האמריקאית. בעבר, זה לא היה חשוב ימין או שמאל, דמוקרטים או רפובליקנים, אבל נתניהו הכניס את הפוליטיקה ופוגע בקשרים הבסיסיים שלנו עם ארה"ב ועם הקשר שלנו עם קהיליות יהודיות".

באשר למצב בסקרים, גנץ ציין כי אסור להיכנס לשאננות: "כולם חייבים להצביע על פי צו האמונה שלהם, ואני מקווה שזה לכחול לבן, כדי שנוכל להביא שינוי. זה טבעי שאנשים חוששים לשנות, זה אנושי ואני מבין. הבחירות האלה קריטיות, כי בקודמות הספיקו להם 29 יום לפני פיזור ואם אנחנו עכשיו לא נעצור את ההתדרדרות, יהיה עוד יותר קשה לעצור את זה".