תקרית נתניהו אמש באשדוד: כך נהפך רה"מ למטרה נוחה לטרור

התקרית באשדוד אמש הייתה חלק ממסע הקמפיין של נתניהו ביישובי הדרום, שכולו תועד בחשבונות המדיה של נתניהו, בלייב • מבית קפה בבאר שבע דרך צילומי סלפי עם תושבים שמתייגים וחושפים מיקום, כיצד פלטפורמת הניו מדיה ובמיוחד שידור החי עלולה לחשוף את רה"מ לאיומים ביטחוניים

שידור חי של רה"מ בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו / צילום: טל שניידר, גלובס
שידור חי של רה"מ בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו / צילום: טל שניידר, גלובס

יתרונות השידור לייב בפייסבוק הם גדולים, זאת יודעים כל הקמפיינרים בישראל, ובמיוחד יודע זאת נתניהו שמרבה לעשות שימוש בכלי המודרני, אך ההודעה מראש, בדרכים או באמצעות דובריו על הערים אליהם הוא נוסע וגם הודעת השידור על מיקום האירוע, מאפשרת לארגוני הטרור לאיים, לשגר ואף להבהיל את נתניהו אל מחוץ לבמה באמצע כנס בחירות.

כך למשל, אתמול בערב (ג'), בעמוד הטוויטר של נתניהו הופיעה ההודעה כי הוא משדר מאשדוד. התמונה להלן צולמה בעת השידור החי לפני הירי.

אך גם לאחר המתקפה של הרקטות, אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח, חזר נתניהו לבמה וההודעה על המיקום שלו בעיר אשדוד המשיכה להופיע.

בשלב הזה של האירוע, כאשר נתניהו חזר לבמה, הידיעה על מיקומו כבר היתה ידועה לארגוני הטרור, והם היו יכולים בתיאוריה להמשיך ולפגוע ולאיים על ראש הממשלה ועל כנס הבחירות בו שהו מאות אזרחים.

נתניהו ולייב סטרים: האם זה היה רעיון טוב לתת לחמאס מידע על מיקומו של רה"מ בשידור חי

נאום לייב עשוי להימשך כ-20-30 דקות ובמקרים רבים ראש הממשלה ממשיך אחרי דבריו ללחוץ ידיים לציבור, כך שהוא נוכח באיזור מסוים לפחות כשעה, דבר המעניק לארגוני טרור זמן רב להיערך למתקפה נוספת.

התקרית באשדוד אמש הייתה חלק ממסע הקמפיין של נתניהו ביישובי הדרום, שכולו תועד בחשבונות המדיה של נתניהו, בלייב. כך למשל, אתמול בשעות הצהריים יצא נתניהו לשידור לייב בקניון בבאר שבע. הוא ישב על כסא (ככל הנראה בבית קפה) בקומה העליונה של הקניון, ועובדי המטה שלו הכניסו לעברו קבוצות של 2-3 אזרחים בכל פעם, שעשו עמו צילום סלפי, דיברו איתו מעט. חלקם אף הקליטו אותו בשידור לייב שלהם או שלחו סרטונים לבני משפחתם.

עמוד הפייסבוק של נתניהו דיווח על הכל בלייב כשכתב, "הגעתי להעיר את תושבי הדרום כאן בבאר שבע!".

פוסט של בנימין נתניהו בפייסבוק / צילום: טל שניידר, גלובס
 פוסט של בנימין נתניהו בפייסבוק / צילום: טל שניידר, גלובס

כאשר החל שידור הלייב, דובריו של ראש הממשלה שלחו לינק לשידור הישיר בעמוד הפייסבוק, וכך כלי התקשורת בישראל מצייצים ומדווחים בזמן אמת על מקום הימצאו, כאשר הוא עשוי לשהות שם למשך כשעה נוספת.

מבאר שבע, יצא ראש הממשלה לרכב השרד הממשלתי כאשר אחד מעוזריו, ככל הנראה טופז לוק, מצלם אותו נוסע ברכבו בשידור חי. בפתח הדברים אומר נתניהו ללוק: "אנחנו עכשיו בסיבוב לאשקלון" ולוק משיב לו "ראש הממשלה זה קשה קשה לעקוב אחריך. אפשר חופש?" ונתניהו משיב לו: "בעדן" ("אחר כך").

פוסט של בנימין נתניהו בפייסבוק / צילום: טל שניידר, גלובס
 פוסט של בנימין נתניהו בפייסבוק / צילום: טל שניידר, גלובס

כלומר, ראש הממשלה מבשר בפיד הלייב שלו שפניו מיועדות לעיר אשקלון, גם היא אחת הערים הנמצאות תחת טווח האש המידי של ארגוני הטרור.