נתניהו בפייסבוק: ממשלת שמאל סומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו

'המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי' גרסת בחירות 2019: בשעות האחרונות מצביעים בליכוד קיבלו הודעות המגדפות את המגזר הערבי • "אסור שתקום ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן" • בליכוד מסתייגים מהקמפיין המסית ואומרים: מדובר בטעות של עובד מטה

איימן עודה נגד נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
איימן עודה נגד נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

הודעות הצ'אט בוט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה שיגרו בימים האחרונים הודעות כדלקמן לבוחרים בישראל. "אני מתקשר אלייך כי ביום שלישי אתה תוכל לקבוע את עתיד המדינה שלנו… אסור שתקום ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית חלשה שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו - נשים, ילדים וגברים - ותאפשר איראן גרעינית שתחסל את כולנו".

הודעת הפייסבוק שנשלחה לתומכים מנתניהו / אילוסטרציה: פייסבוק
 הודעת הפייסבוק שנשלחה לתומכים מנתניהו / אילוסטרציה: פייסבוק

הטקסט האגרסיבי נשלח לאנשים רבים, באופן אוטומטי עם כניסתם לעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה. עבור חלקם, ההודעה הזו קופצת כמסר מיידי.

הדבר פורסם לראשונה אתמול (ג') באתר העין השביעית, וצוין שם כי המסר מהווה הסלמה, תוך עקיפת עוצמה לישראל מימין.

הטקסטים הללו עוררו מהומה גדולה היום (ד') בדיונים בכנסת.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה פנה לחברת פייסבוק "הם מוכרחים לפעול מיד לשים סוף להסתה הגזענית ומסוכנת של נתניהו נגד האוכלוסיה הערבית".

איימן עודה נגד נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
 איימן עודה נגד נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

במהלך הדיון בכנסת בנושא חוק המצלמות, תקף עודה את נתניהו והוצא החוצה מן הדיון על ידי הסדרנים. עודה ניגש אל נתניהו והחל לתעד אותו במצלמה מקרוב, כדי להמחיש את אי הנוחות. לאחר שהוצא החוצה אמר עודה כשעקץ את נתניהו: "חשבתי שהכל בסטורי".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן עלתה על במת הכנסת אחרי נאום נתניהו:

"הציבור הערבי לא רק ייצא להצביע. אנחנו נעשה סלפי בקלפיות בצחוק גדול - כי אנחנו הולכים להפיל אתכם".

הליכוד לא פרסמו התנצלות פומבית, אך לכתבים שפנו לקבלת תגובה נמסר: "מדובר בטעות של עובד במטה. רה"מ לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד".