"היו פניות לקנות אותנו, אבל אין לנו עניין. הרי אם נמכור, נקים אותו הדבר בדיוק"

פורטפוליו עם התאומים שלומי וניצן גוטמן, בעלי חברת Voicenter שמספקת פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים בטלפוניה ומערכות מידע • "במשך שנים נתנו שירות לכל המפלגות הגדולות בארץ. כשאסרו על ש"ס לחלק קמעות, הוצאנו הודעת ברכה מטעם הרב עובדיה"

שלומי וניצן גוטמן /צילום: עדי זלק וינר
שלומי וניצן גוטמן /צילום: עדי זלק וינר

אני: ניצן: מאורגן, יודע להוביל אנשים, לתעדף נכון, לקחת משימות מורכבות ולבצע אותן באופן יסודי.

שלומי: יצירתי, בעל תושייה, מבין מחשבים יותר מבני אדם, מגלם את הפרופ' המשוגע בינינו.

משפחה: סבא וסבתא מצד אמא ברחו במלחמה מטשקנט שבאוזבקיסטן לבריה"מ, ובסופה עלו לישראל והתיישבו בנס ציונה. סבתא הייתה קופאית בסופר וסבא המשיך את עיסוקו כנגר ואחר כך היה כוורן. שלומי נקרא על שמו. משפחתו של אבא מפולין. סבא וסבתא שרדו את המלחמה כבני נוער, איבדו את כל משפחתם, נפגשו על האונייה בדרך לישראל ולא נפרדו מאז.

אבא הכיר את אמא כששניהם היו בצבא, והוא אסף אותה בטרמפ. הם התחתנו וילדו חמישה ילדים, ארבעה בנים ובת. אנחנו תאומים לא זהים. לאבא יש משרד למדידות, הנדסה, עבודות עפר ותשתיות, ואמא הקימה את "הקיץ של החיים" - הטסת בני נוער למחנות קיץ יהודיים בארה"ב.

העסק שלה התחיל דרכנו. בת דודה מאמריקה הייתה אחראית באחד הקאמפים בארה"ב, ובכיתה ד' טסנו לחודש מחנה. שנה אחר כך הבנו שיכול להיות כאן עסק. אחרי שלמדנו איך מקימים אתר אינטרנט, קנינו את הדומיין "camp.co.il" והתחלנו למכור חבילה לשם, כמובן עם עוד מבוגרים ובניהולה של אמא. שיווקנו בכל הכוח, פרסמנו ב"מעריב לנוער" וב"ראש אחד", לקחנו איתנו כתבים לשם. באיזשהו שלב זה הפך לעסק העיקרי של המשפחה.

ילדות: נס ציונה, גדלנו יחד. אין בינינו אגו. אם מישהו כועס הוא פשוט צורח, זורקים הכול בפנים. תחומי העניין שלנו היו משותפים - מחשבים, תקשורת וכדורסל. את העיסוק במחשבים התחלנו כשבגיל שמונה החרמנו לאחינו הגדול אלעד את המחשב שקיבל לבר המצווה. הקמנו את "דנג'ר BBS" - אחד האתרים הגדולים אז בישראל. היה לנו ברור שמחשבים ותקשורת זה העתיד שלנו. שנינו שירתנו בגולני, כמו כל המשפחה.

מיה: שלומי: אשתי, עבדה בחברה שלנו והיום היא מנהלת עם אמא את עסק מחנות הקיץ. נפגשנו בהפסקת צהריים. כל שנה אנחנו נוסעים לארבעה חודשים לרילוקיישן ביוסטון, טקסס, למו"פ שלנו שם, עם שני הילדים.

דניאלה: ניצן: אשתי, עובדת בשוק ההון. התחלתי איתה בחניון בנמל תל אביב, הכי סליזי. שברנו שיא של שלושה ילדים בחמש שנים.

קריירה: שלומי: השתחררתי בגלל פציעה ברגל והקמתי את "מאנקי" - רשת חברתית שהתמזגה בהמשך עם יוניסל, וכשניצן השתחרר הוא עבד איתי עד שמכרנו את העסק. פתחנו את חברת שטרודל, שהפכה בהמשך ל-Voicenter.

Voicenter: פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים בטלפוניה ומערכות מידע. זיהינו לפני עשור את הפער שבין מערכות המידע, שהתקדמו לענן מחשוב, ביג דאטה ואלקטרוניקה מתוחכמת, לטלפוניה שנשארה הרחק מאחור. האתגר היה לבנות מערכת חכמה שיודעת להתנהל מתוך מערכות מידע חיצוניות ולהציע ענן טלפוניה חכם שיודע, למשל, לחייג למנוי אם נגמרת לו פוליסת הביטוח. מי שקידמה אותנו היא אמזון, שהגישה אותנו לתחרות עולמית.

ב-2008, כשעשינו את הקמפיין לג'ון מקיין בבחירות לנשיאות ארה"ב, בנינו מערכת שמוסרת הודעות בקולו. במשך שנים נתנו שירות לכל המפלגות הגדולות בארץ. כשאסרו על ש"ס לחלק קמעות, הוצאנו הודעת ברכה מטעם הרב עובדיה. השרתים שלנו פרוסים ברחבי הגלובוס, כך שגם סביבת רשת פחות יציבה לא משפיעה על השירות, והמהירות של מעבר השיחות היא כמו זו שנטפליקס מעבירה את שידורי הווידיאו שלה.

המטה שלנו נמצא בישראל ויש לנו מו"פ ביוסטון ובאוקראינה. היו פניות לקנות אותנו, אבל אין לנו עניין. הרי אם נמכור, נקים אותו הדבר בדיוק.

עבודה משותפת: ניצן: כשהעסק היה קטן, שלומי לקח את הטכנולוגיה ואני הייתי המנכ"ל. כשהחברה גדלה ל-100 עובדים, הבאנו מנכ"ל חיצוני וחילקנו בינינו את התפקיד. אני CTO בארץ ושלומי בחו"ל.

פנאי: ניצן: אין בכלל, חוץ מהפועל תל אביב. שלושה ילדים בחמש שנים אומר הכול.

שלומי: יש לנו כיסאות באוסישקין, וכשהרסו את האולם הישן, ניהלתי את מטה המאבק אצלי בבית.

תפיסת עתיד: להיות חד הקרן בתחום הטלפוניה. הגאווה הכי גדולה שלנו היא שהחברות הגדולות והכי מסקרנות בארץ הן לקוחות שלנו.