לקראת ההנפקה הגדולה: WeWork מכוונת למדד נאסד"ק, מתכננת שינויים בהנהלה

חברת חללי העבודה המשותפים מתכננת להתחיל לשווק את מניות החל מהשבוע הבא, לקראת ההנפקה הצפויה בוול סטריט בשבוע של 23 בספטמבר

אדם נוימן / צילום: רויטרס, Eduardo Munoz
אדם נוימן / צילום: רויטרס, Eduardo Munoz

חברת האב של WeWork בחרה להנפיק את מניות במדד נאסד"ק  בוול סטריט ומתכננת שינויים משמעותיים בהנהלת החברה, בעוד חברת החללים המשותפים מאיצה את ההכנות לקראת ההנפקה המאוד מצופה שלה.

המהלכים הם חלק מתוכנית-על של חברת We, להתחיל להציע את מניות החברה למשקיעים פוטנציאליים כבר בשבוע הבא עוד לפני תחילת המסחר בוול סטריט. המניה צפיה לעשות את הבכורה שלה בנאסד"ק בשבוע של 23 בספטמבר, כך לפי מקורבים להנהלת We.

החברה צפויה לתת מחיר טווח למניה עד לשבוע הבא והיועצים ל-We מכוונים להערכה של מעט פחות מ-20 מיליארד דולר, כפי שדווח בעבר על ידי ה"וול סטריט ג'ורנל". מדובר בסכום נמוך משמעותית מהערכת 47 מיליארד הדולר אליה כיוונה החברה בסיבוב גיוס הון מוקדם יותר השנה. הדבר משקף את הסקפטיות בנוגע ליכולות של הנהלת WeWork הנוכחית להפוך הפסדים משמעותיים.

המייסד השותף והיו"ר של WeWork, אדם נוימן, שולט במרבית זכויות ההצבעה בדירקטוריון החברה דרך מניות מיוחדות שהפוטנציאל שלהן התחזק לאחרונה. אישתו, רבקה נוימן, גם מייסדת שותפה, היא אחת משלושה אנשים שאמורים לשבת בוועדה מיוחדת שתבחר את מחליפו של נוימן, במקרה שזה ימות או לא יוכל לתפקד באופן תמידי בעשר השנים הקרובות.

משקיעים אפשריים בחברת החללים המשותפים תהו בנוגע למכירת מניות We במאות מיליוני דולרים שנוימן ביצע לאחרונה וגם בנוגע להלוואות של יותר מ-740 מיליון דולר שקשורות למניותיו בחברה.

בכירים ב-We והיועצים שלהם ביצעו בימים האחרונים סדרה אינטנסיבית של פגישות, בעוד שאלות בנוגע להאם WeWork תמשיך עם מהלך ההנפקה במה שנראה כמו השנה הקשה בתולדותיה מרחפות מעל ראשם. עם זאת, החברה כבר בחרה מקום לאירוע ההנפקה ויחד עם החיתוך בהערכת החברה, נראה שבכירי We בחרו להתקדם עם המהלך, גם אם זה אומר שהם יגייסו משמעותית פחות ממה שהם קיוו לו בתחילת הדרך.

בשיחות פרטיות אדם נוימן אמר שלמרות חששות המשקיעים, הוא מחויב להמשיך עם הנפקת החברה. בשיחות עם בכירים בסופטבנק, מחזיקת הנתח הגדול ביותר ב-WeWork, מוקדם יותר השבוע, אמר נוימן כי הוא לא צופה לשינויים משמעותיים בשנה הקרוב וכי הוא חושב שהדבר החשוב ביותר כעת הוא לקבל תזרים מזומנים מסיבי, כדי שהוא יוכל להמשיך עם תוכניות ההתרחבות שלו.