נתניהו: לפיד וגנץ אחראים לדיווח לפיו מדינת ישראל מרגלת אחרי הבית הלבן; לפיד: "האיש ירד מהפסים"

ראש הממשלה אמר היום כי גנץ ולפיד אחראים לפרסום בעיתון פוליטיקו בוושינגטון, לפיו מדינת ישראל מרגלת אחרי הבית הלבן • גנץ: נתניהו יוכל לכהן כשר בממשלתי עד אשר יוחלט על כתב אישום נגדו

בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו המתמודד בקמפיין מאתגר מול חבר הכנסת בני גנץ, אמר היום אחר הצהריים כי גנץ ויאיר לפיד הם האחראים לפרסום בעיתון פוליטיקו בוושינגטון, לפיו מדינת ישראל מרגלת אחרי הבית הלבן.

ידיעת הריגול התפרסמה לפני כמה ימים, והוכחשה בתוקף על ידי כל הגורמים בישראל. גם חבר הכנסת לפיד הופיע בכלי התקשורת בארה"ב עם הכחשות גורפות.

התיזה שהציג נתניהו מתבססת על השערות של פרשן ימני ברשת פוקס ניוז, מרק לוין, לפיה הסוקר של כחול לבן ג'ואל בננסון מקורב לממשל הקודם בוושינגטון של אובמה, ולפיכך הוא זה שהזין את העיתון פוליטיקו כדי לסייע לגנץ בקמפיין.

ההאשמה נשמעה מופרכת לחלוטין ונתניהו לא הציג אף סימוכין לדבריו.

לפיד מסר בתגובה:"אתמול התראיינתי ב-CNN וגיביתי את ביבי על סיפור ההאזנות. היום הוא האשים אותנו שאנחנו יזמנו את הסיפור. עזבו שקרן, מה עם קצת אחריות לאומית? האיש ירד מהפסים".

עוד היום הופיעו נתניהו וגנץ במקביל בערוצים 12 ו-13. נתניהו ציין כי כתבי החשדות הוכנו על ידי מנדלבליט רק כיוון שמנדלבליט חושש מן העיתונות הישראלית.

בערוץ המקביל, ציין גנץ שהוא יציע לליכוד להצטרף לממשלה תחת כחול לבן, כאשר נתניהו יוכל לכהן בה כשר עד אשר יוחלט על כתב אישום נגדו אחרי השימוע.