"חיפשתי הלוואה למלונות וכששאלתי בזהירות 'אתם עושים גם קנאביס?' הם שאגו מצחוק"

"הדלת שפתחנו בת"א תביא לכאן עוד חברות אמריקאיות", כך צופה דן זהרוני, מנכ"ל From the Earth, שעומדת להיות החברה האמריקאית הראשונה בבורסת ת"א שעוסקת בקנאביס לפנאי • החברה, שמפעילה חנויות לממכר קנאביס בקליפורניה, חתמה בשבוע שעבר על עסקת מיזוג לתוך השלד הבורסאי קמן קפיטל, ובראיון ל"גלובס" זהרוני מספר מדוע החליט לבוא דווקא לכאן וכיצד נרקם הקשר

חברה אמריקאית ראשונה בעלת פעילות קנאביס למטרות פנאי עומדת להיכנס לבורסה בת"א. חברת From the Earth (פרום דה ארת'), שמפעילה חנויות לממכר קנאביס במדינת קליפורניה, חתמה בשבוע שעבר על עסקת מיזוג לתוך השלד הבורסאי קמן קפיטל , והמנכ"ל דן זהרוני (Dan Zaharoni) מעריך, בשיחה עם "גלובס, כי "דרך הדלת שנפתחת ייכנסו לבורסה בת"א עוד חברות אמריקאיות".

קמן קפיטל, הנמצאת בשליטת יואל יוגב (71.4%), נסחרת בבורסה לפי שווי של 32 מיליון שקל לאחר שזינקה היום ב-28%. הסכם המיזוג יקנה לבעלי המניות של החברה האמריקאית כ-80% ממניות קמן קפיטל, כך ששווי החברה הממוזגת יעמוד על 160 מיליון שקל לפי המחיר הנוכחי של המניה. אם החברה האמריקאית תמכור במשך שלושה חודשים בכ-12.5 מיליון דולר (סכום המייצג מחזור שנתי של 50 מיליון דולר), יקבלו בעלי המניות שלה אופציה להגדיל את חלקם בקמן קפיטל ל-90%, בתנאים שלא פורטו. תנאי מתלה להסכם הוא שבקופת קמן יהיו 10 מיליון שקל לפחות בעת המיזוג. נכון לסוף הרבעון השני, אין לחברה מזומן, ויוגב מממן את פעילותה בהלוואות שהצטברו לכמה מאות אלפי שקלים.

מה באמת הביא אתכם להיסחר כאן?

"תחילה חשבנו להנפיק בקנדה, כמו כל חברות הקנאביס לפנאי הפועלות בארה"ב (ולא יכולות להנפיק בארה"ב, בגלל החוק הפדרלי האוסר שימוש בקנאביס). אך כשראינו שמדובר בשוק רווי בחברות פחות או יותר דומות לנו, החלטתי לחפש שווקים אחרים. בנובמבר 2018 כשביקרתי בישראל ביחד עם האבא ושני הילדים שלי, חיפשתי על הדרך גם הלוואה למלונות שלנו. ואז שאלתי בזהירות את בנקי ההשקעות, 'אתם עושים גם קנאביס?', והם שאגו מצחוק".

זו הייתה כמובן תקופת השיא של כניסת חברות המבקשות לעסוק בקנאביס לבורסה בת"א. קמן קפיטל הייתה אז במזכר הבנות עם חברת אסיף 420, שלא צלח. כאשר העסקה קרסה בינואר, החל הקשר בין החברות להירקם, בעזרת יובל ברק מבנק ההשקעות רדהאן ועו"ד אריק קאופמן ממשרד קאופמן רבינוביץ', שייצג את קמן קפיטל בעסקה. אילנית לנדסמן וניב סיוון ממשרד הרצוג פוקס נאמן ייצגו את פרום דה ארת'.

על פי המצגת שצירפה קמן קפיטל בעבר, From The Earth היא חברה הפועלת מאז 2015 באמצעות שתי חנויות לממכר קנאביס בקליפורניה, אשר קצב הכנסותיה צומח במהירות, ועמד על 12 מיליון דולר ב-2018 (לדברי זהרוני קצב המכירות הוכפל השנה). עיקר פעילות החברה מתרכז בחנות בסנטה אנה, שנפתחה בדצמבר 2015 ומתפרסת על פני כ-465 מ"ר נוסף על כך נמצאות כיום בפיתוח שתי חנויות נוספות, ולדברי זהרוני, מפעל לעיבוד התוצרת עומד להתחיל לפעול בימים אלה.

זהרוני, מייסד החברה, אומר ל"גלובס" כי "קשה מאוד לצמוח בארה"ב רק על-ידי הקמה של חנויות, כי ישנה תחרות רבה ורישיונות מעטים. חייבים לבצע רכישות כדי לצמוח, ולשם כך אנחנו זקוקים למימון חיצוני". יובל ברק משלים את דבריו: "בישראל ישנו כסף שמחפש השקעה בקנאביס, אבל השוק מציע חלומות התלויים ביצוא, ולא הרבה חברות שיש להן הכנסות ואפילו רווחים".

כדי לבצע את העסקה נחוץ לפני כן הסדר עם רשות ני"ע, שכן מכירת קנאביס לשוק הפנאי עדיין נחשבת עבירה בישראל. אחרי ש"הרבה עורכי דין כתבו הרבה חוות דעת", רשות ני"ע החליטה לאפשר את המהלך. BDO הם רואי החשבון של העסקה ומלווים את התשקיף הפיננסי.  

מיהי חברת From The Earth?

"אני בן להורים ישראלים, יליד ארה"ב, עורך דין במשך 27 שנים ואחר כך יזם נדל"ן עם התמחות בדיור מוגן ומלונאות. כשהכרתי את החברה דרך חבר והוצע לי להשקיע בה הייתי עדיין קצת סקפטי לגבי תחום הקנאביס, אבל כשראיתי את החנות אמרתי לעצמי, כאיש נדל"ן - זו החנות שאני הייתי שמח לבנות. החנות משדרת יוקרה, ופונה לקהל יעד של עורכי דין ורופאים, ולא ילדים וסטלנים. נוסף על יוקרה היו להם מסרים של חיבור לקהילה. אז אמרתי להם - 'אני אעשה את הנדל"ן ואתם את התפעול ובואו נהיה ממש גדולים'.

"אנחנו רושמים היום הכנסות בקצב של 2 מיליון דולר בחודש, אך פתיחת המפעל צפויה לשחרר לנו מגבלת אספקה ולהקפיץ אותנו מיד לקצב של עוד 2 מיליון דולר בחודש. התחזית שלנו היא להכנסות של 45 מיליון דולר ב-12 החודשים הקרובים. ההכנסות שלנו נובעות באופן לוגי מהמצב הקיים וממה שכבר עשינו, עדיין ללא השקעה חיצונית אלא בכסף שלנו בלבד".

החברה אינה מעוניינת לפעול בשוק הקנאביס הישראלי בטווח הקרוב, אך בהחלט מתעניינת ברכישת טכנולוגיה מישראל. זהרוני: "בתחרות בשוק הקנאביס ינצחו חברות עם שלושה מרכיבים - טכנולוגיה, מותגים חזקים ושווקים שיש בהם בלעדיות מסוימת, למשל מדינות בארה"ב שמחלקות כמות ספורה של רישיונות, לא בלי סוף".

איך באמת בניתם את המיתוג של החנות?

"אנחנו From The Earth, כלומר אנחנו אורגניים, האווירה בחנויות תוארה בעבר כ'בין בית מרקחת לחנות של סטארבקס'. בתוך החנות הלקוח פוגש יועץ שעוזר לו להתאים לעצמו את המוצר. בכוונתנו להקים מעין 'בתי קפה' שימכרו מוצרי קנאביס מאושרים לצריכה מחוץ לבית, בצמוד לחנויות".