הכנסות חברת הקנאביס שיח קפצו במחצית, אך הרווח נותר בגדר תעלומה

תוצאות החברה, שעדיין הייתה פרטית בסוף הרבעון השני, מתפרסמות על רקע השלמת המיזוג לתוך ביונד טיים בסוף החודש • שיח רשמה במחצית הכנסות של 12.9 מיליון שקל - גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה

חברת ביונד טיים , אשר מיזגה לתוכה בתחילת החודש את פעילות חברת הקנאביס "שיח שריד", מפרסמת היום על רקע השלמת המיזוג את תמצית תוצאות פעילות שיח למחצית השנייה של 2019. שיח, העוסקת בגידול, ריבוי ושיווק מוצרי קנאביס רפואי, רשמה הכנסות של 12.9 מיליון שקל, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.

הכנסות הרבעון השני של 2019 היו 7 מיליון שקל, גידול של 19% לעומת הרבעון הראשון של 2019 אולם חשוב לציין כי נתונים אלה אינם מבוקרים, שכן שיח עדיין הייתה חברה פרטית בסוף הרבעון ולא ערכה דוחות על פי כללי החשבונאות של חברה ציבורית. נראה שמסיבה זו גם אין מתפרסמים הנתונים לגבי רווחיה או הפסדיה של שיח שריד ב-2019.

לאחר המיזוג, שהעביר לאחרונה את ביונד טיים לשליטתה של משפחת שריד (המחזיקה כ-70% מהמניות) החברה נסחרת לפי שווי של 269 מיליון שקל. שיח, שמהווה כעת את פעילותה הבלעדית של ביונד טיים, הייתה אחת החברות המובילות בשוק הקנאביס מאז ימיו הראשונים ב-2008, והיא ממשיכה לשמור על מעמד חזק גם תחת הרפורמה החדשה. החברה משווקת לבתי המרקחת את המותג שלה, "ניצן", שותפה בקאן10 משווקת המותג קנארית ומספקת היום את חומר הגלם למותג אקסיבן של רפא ופנאקסיה

על פי הערכת השווי שפורסמה על-ידי "ברזילי ייעוץ כלכלי" כחלק מן התנאים למיזוג, שיח תרשום הכנסות של 25 מיליון שקל ב-2019 (גידול של 35% לעומת 2018), ותמשיך לגדול בשיעורים דו-ספרתיים עד הכנסות של 170 מיליון שקל ב-2024. במסגרת הערכת השווי הזו, הוערך שווייה של שיח ב-381 מיליון שקל וזאת לאחר התערבות של רשות ני"ע, שבעקבותיה הופחתו 50 מיליון שקל מההערכה. הערכת השווי מייחסת חלק משמעותי מערך החברה לפעילות בחו"ל, אשר עדיין אינה מניבה היום הכנסות.

על פי דיווחיה, שיח מקימה פעילות קנאביס ביוון, בפורטוגל ובהולנד. נוסף על כך היא מחזיקה כאמור מניות ב-קאן 10 (38%), וכן מניות בחברות טריכומשל, המייצרת מוצרי קנאביס (כגון "קיסם קנאביס" לשילוב בתוך סיגריה), טרג'ין, המפתחת פורמולציות למוצרי קנאביס רפואיים, Eybna, המפתחת תרכובות טרפנים (חומרי הטעם וריח בקנאביס) להעשרת חוויית הצריכה, וכן יש לה החזקות מיעוט בחברת Plantarc bio, העוסקת בפן החקלאות של פיתוח הקנאביס.

שיח מנוהלת על-ידי משפחת שריד, משפחה של חקלאים שהקימה את החברה וניהלה אותה מתחילת דרכה. בעקבות המיזוג, בני משפחת שריד הם מנהלי החברה הממוזגת.