אינטל חנכה את "הבניין החכם בעולם" בפתח-תקווה

וגם: דב קוטלר עבר בהצלחה את אישור הפיקוח

יניב גרטי (מימין), גלית כהן ודדי פרלמוטר / צילום: דוברות אינטל
יניב גרטי (מימין), גלית כהן ודדי פרלמוטר / צילום: דוברות אינטל

עשרות אורחים הגיעו בשבוע שעבר לפתח-תקווה כדי לחגוג עם אינטל את פתיחתו של הבניין שלדברי החברה הוא החכם בעולם. האלגוריתמים והאוטומטיזציה של מערכות הבניין הונדסו ותוכננו על פי דפוסי ההתנהגות וצרכי 2,700 העובדים: מההגעה לעבודה בבוקר, התאורה המדויקת בחדר הישיבות ומיזוג האוויר בחללים החברתיים, וכלה בעדכון זמני ההגעה הביתה בכל אחת מדרכי התחבורה.

אחרי סיור שהציג את הטכנולוגיות הרבות שהוטמעו בבניין, המשתרע על 75 אלף מ"ר, וכולל 143 חדרי התכנסות ו-100% אנרגיה ירוקה צפו האורחים בהופעה של הזמרת יובל דיין. יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל ארח את מולי אדן, דדי פרלמוטר, גלית כהן סמנכ"לית בכירה לתכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה, ראש העיר פתח-תקווה רמי גרינברג ועוד.

גרטי אמר לאורחים כי "אנחנו מסיימים מסע של בניית פרויקט שמצטרף לסך השקעות בהיקף של מעל 40 מיליארד דולר. רצינו לבנות מקום שיאפשר לנו להביא חדשנות עם חתימה סביבתית. פרויקט הקמת הבניין מאפשר לעובדים שלנו לקחת את כל מה שעושים צעד אחד קדימה כדי להמשיך ולפרוץ את גבולות העתיד". 

ים וגם הר: מי הגיעו לכנס העסקים השנתי של חיפה?

כנס העסקים השנתי של חיפה נערך בשבוע שעבר תחת הכותרת "לצמוח מהצפון". הכנס, אותה ערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ עסקי BDO ישראל, עסק בשורת סוגיות מקצועיות וניהוליות הנוגעות להתפתחות העסקים באזור. בין הנושאים הנוספים שעלו בכנס היו השארת עובדים איכותיים בצפון; הזדמנויות צמיחה לשווקים גלובליים; גיוס הון ואשראי; בנייה ותפעול של מערך סחר אלקטרוני יעיל ורווחי; היערכות לכניסת אמזון לישראל; וניצול משאבי העיר חיפה.

בין הבכירים שהתארחו בכנס הייתה נשיאת פיליפס בישראל, ד"ר אפרת שפר, שקראה למגזר העסקי בעיר ובאזור להגביר את שיתופי-הפעולה, שמחזקים את כולם. לדבריה "עבודה עם חברות גלובליות היא מנוע עוצמתי לצמיחה. אנחנו משתמשים הרבה בשירותים של ספקים מהתעשייה המסורתית ברחבי העיר וקוראים לספקים נוספים מהאזור להציע את שירותיהם לחברה".

עוד נצפו בכנס: אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה; עו"ד ענבל ריבלין, ראש מנהלת פיתוח חיפה 2030; אריה קרמן, מנכ"ל קבוצת גולדבונד; ורד בהר, ראש מחלקת משאבי אנוש במוסד הטכניון למחקר ולפיתוח; אבי עוז, שותף בכיר ומנהל סניף חיפה BDO; אלי ונטורה, ראש תחום e-Commerce באלקטרה; יעקב פלד, ראש חטיבת אשראי ושותפים בכאל; דרור הורן, מנהל תחום עסקים בחיפה והצפון בבנק הפועלים; ארנה גרדמן ואורלי שטיינברג שותפות ב-BDO חיפה; עמיר איתן דירקטור ב-BDO חיפה ;וליטל פז מנהלת פיתוח עסקי ב-BDO חיפה. 

ד"ר אפרת שפר (מימן), אור שחף, דני מרגלית וורד בהר  / צילום: נתי חדד
 ד"ר אפרת שפר (מימן), אור שחף, דני מרגלית וורד בהר / צילום: נתי חדד

עם האוכל בא התיאבון: נחנכה חממת פודטק בקריית שמונה

בקריית שמונה נחנכה בשבוע שעבר חממת טכנולוגיות המזון (פודטק) הצפונית, Fresh Start. החממה - בה שותפות תנובה, טמפו, קרן Finistere האמריקאית וקרן OurCrowd - תתמקד בקידום טכנולוגיות מזון לכל אורך שרשרת הערך בתחומים כגון: חלבון וחלב אלטרנטיביים, שיפור ערך תזונתי ותזונה מותאמת אישית, חומרי גלם חדשניים, אריזות מזון חכמות, קנאביס ועוד.

בין המשתתפים באירוע היו יו"ר תנובה, חיים גבריאלי; מנכ"ל ויו"ר טמפו ז'קי בר; אורי סובוביץ' מקרן ההשקעות OurCrowd; ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן; ראש המועצה גליל מזרחי, בני בן מובחר; ואיל רוזנטל, מנהל קרן Finistere.

בסוף החודש תקיים החממה תחרות סטארט-אפים, כשהזוכים ייהנו מ״מסלול מהיר״ לכניסה לחממה, שצפויה לקלוט את החברות הראשונות כבר בתחילת 2020. הקונסורציום יפעיל את החממה במשך שמונה שנים, במהלכן היא צפויה לתמוך בכ-40 סטארט-אפים. השותפים ישקיעו כ-200 מיליון שקל בתפעול החממה ובהשקעות בסטארט-אפים, וצופים להוביל השקעות המשך בהיקף כולל משוער של כ-800 מיליון שקל, הן על ידי חברות הקונסורציום והן על ידי קרנות הון סיכון וחברות בינלאומיות. 

חיים גבריאלי (מימין), ז'קי בר, אורי סובוביץ', אביחי שטרן, בני בן מובחר ואיל רוזנטל / צילום: שמוליק סלמון
 חיים גבריאלי (מימין), ז'קי בר, אורי סובוביץ', אביחי שטרן, בני בן מובחר ואיל רוזנטל / צילום: שמוליק סלמון

למי התכנסו לחגוג אנשי עסקים, יוצרים, עיתונאים ופוליטיקאים?

שורה ארוכה של יוצרים, חברי כנסת בהווה ובעבר, אנשי עסקים ועיתונאים התכנסו בשבוע שעבר בבית השמחות בתל-אביב כדי לחגוג יום הולדת 50 ליועץ התקשורת נסים דואק. במסיבה חגגו גם 15 שנה לקבוצת התקשורת unik שבבעלותו. שיא הערב היה כשאסף אמדורסקי הפתיע את הנוכחים עם הופעה אלקטרונית.

כמיטב המסורת הפתיעו הוקרן במהלך הערב קליפ הפתעה מיוחד שבו השתתפו עובדי המשרד, בני משפחתו, וכמובן כמה פרצופים מוכרים ובהם יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק בוז'י הרצוג; איש העסקים רוני דואק, יועצי התקשורת רני רהב ורונן צור (שגם נכחו באירוע) וונדר וומן בכבודה ובעצמה, גל גדות, חתמה את הקליפ יחד עם בן זוגה ירון ורסנו.

בין החוגגים נצפו: יפעת רייטר, המנכ"לית הנכנסת של חברת הביטוח AIG; שי פלדמן, מנכ"ל AIG היוצא שעובר לנהל את קבוצת סמל"ת; אלי יונס, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות; יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה; ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות השנייה; רפי גמיש, מנכ"ל המכללה למינהל; רון גוטלר, לשעבר יו"ר נייס; מוני ליימן, מבעלי קבוצת ליימן שליסל; מורן וייזר, מנכ"ל פלייטק; הסקסולוג דניאל דריי; שי פרמינגר, מנכ"ל חברת ERN; עו"ד אמיר עמר ועו"ד רם ז'אן ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'; עו"ד רות דיין וולפנר; איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15; הקולגות זמיר דחב"ש, רני רהב ורונן צור; העיתונאיות וקרובות המשפחה, עמליה דואק ונחמה דואק; משה ראובני, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן; מנכ"לים משותפים של משרד הפרסום ראובני פרידן, ניב חורש וזיו קורן שהגיע עם בת זוגו סיון קליין; מרקו בלבול, מאמן מכבי חיפה בכדורגל; אנשי התקשורת אלי אילדיס וסיגל גפני; הסופר ניר ברעם; הבמאי והיוצר דורון צברי; ח"כ תמר זנדברג (מרצ); ח"כ לשעבר יואל חסון, איילת נחמיאס ורבין ועמר בר לב; איש העסקים אלון אגינסקי; עו"ד אלון גלרט; מתן מרידור, ראש מחלקת תחרות והגבלים עסקיים במשרד עוה"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'; עו"ד נגה רובינשטיין, מבעלי משרד קריספין-רובינשטיין-בלכר; והמנתח הפלסטי פרופ' אייל וינקלר. 

יואל חסון ואיילת נחמיאס ורבין / צילום: אביב חופי
 יואל חסון ואיילת נחמיאס ורבין / צילום: אביב חופי

קוטלר עבר בהצלחה את אישור הפיקוח: יחל כהונתו כמנכ"ל הפועלים באוקטובר

דב קוטלר עבר את המשוכה האחרונה וקיבל אור ירוק לכהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים מהמפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר חדוה בר. הוא יחל בתפקידו בתחילת אוקטובר הקרוב ויחליף בתפקיד את המנכ"ל היוצא של הבנק אריק פינטו, שהודיע על פרישתו מהתפקיד באמצע אפריל האחרון.

המפקחת על הבנקים הודיעה כי אינה מתנגדת למינויו של קוטלר, בדומה להחלטתה מלאחרונה לגבי כהונתו של אורי לוין כמנכ"ל דיסקונט. לפיכך, על שולחנה של המפקחת נמצא עתה עוד מינוי בכיר אחד - זה של מנכ"ל לאומי המיועד, חנן פרידמן. גם במקרה של פרידמן הציפיות הן שמינויו יאושר, כמו אצל קוטלר ואצל לוין.

אי התנגדותה של המפקחת על הבנקים למינוי קוטלר נעשה אגב דרישתה כי יהיה למנכ"ל הסדר ניגוד עניינים, שבבנק כבר מציינים כי אומץ אחד שכזה. מדובר בעיקר בכל הנוגע לפעילותו של קוטלר כיו"ר חברת אינטו שפועלת בתחום הנדל"ן בארה"ב.

בנוסף, המפקחת קבעה שעל הבנק לקבוע לקוטלר תקופת צינון בכל הנוגע לטיפול בישראכרט. נזכיר כי קודם לבחירתו לתפקיד מנכ"ל הפועלים קוטלר היה יועץ של קרן ורבורג פינקוס שרכשה את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ששינתה מאז את שמה למקס. לפועלים אחזקה של 33% ממניות חברת ישראכרט, שעליו למכור.

קוטלר נבחר לתפקיד מנכ"ל הפועלים בתום הליך איתור ארוך ורווי באמוציות. הבחירה בו על ידי ועדת האיתור ועל ידי הדירקטוריון של הבנק, שניהם בראשות יו"ר הבנק עודד ערן, נתפסו כהחלטה לשינוי כיוון בבנק לאחר שנים של בחירה במנהל פנימי. בתפקידו האחרון בקבוצת הפועלים, שהסתיים לפני כחמש שנים, קוטלר שימש כמנכ"ל ישראכרט. בעבר הוא כיהן גם כמנכ"ל בית ההשקעות פריזמה, כמנכ"ל בנק איגוד וכמנכ"ל חברת כאל.

עם כניסתו לתפקיד יהיו לו מספר משימות בוערות בהן הגעה להסכם עם הממשל האמריקאי בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמות המסים של לקוחות אמריקאים והגעה להסכם קיבוצי עדכני עם עובדי הבנק, שלהם אין הסכם עבודה כבר מאז תחילת 2018.