המדינה תשקיע 5 מיליון שקל בהתחדשות עירונית בשכונות מצוקה

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תשקיע את הסכום בתכנון של מעל 21 אלף יחידות דיור • 13,112 מתוכן יהיו יחידות דיור חדשות בשכונות ותיקות בעלות פוטנציאל להתחדשות בישובים פרדס חנה-כרכור, יבנה ורמלה

חיים אביטן/ צילום: שלומי יוסף
חיים אביטן/ צילום: שלומי יוסף

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תשקיע 5 מיליון שקל בתכנון של מעל 21 אלף יחידות דיור, ומתוכן, 13,112 יחידות דיור חדשות, בשכונות ותיקות בעלות פוטנציאל להתחדשות בישובים פרדס חנה-כרכור, יבנה ורמלה. סכום זה מצטרף להשקעה בסך של 12 מיליון שקל שהרשות השקיעה בשנים האחרונות במימון תכנון שכונתי בערים טבריה, צפת, חיפה, כפר סבא, פתח תקווה, רמת גן, גבעתיים וחולון. אחרי שהתכניות או מסמכי המדיניות בשכונות יוכנו, יוכלו היזמים הפרטיים לקדם תכנון מפורט ויוציאו את הבנייה לפועל בשיתוף עם הרשויות המקומיות.

פרדס חנה-כרכור הגישה בקשה לתכנון 6,000 יחידות דיור בשיכון עמידר ושיכון ממשלתי, מתוכן, תוספת של 4,800 יחידות דיור. פרדס חנה תקבל מהרשות סכום של 2 מליון שקל. העיר יבנה תקבל מימון לתכנון 8,500 יחידות דיור בשכונת הרובע הותיק, מתוכן, תוספת של 4,000 יחידות דיור תוספתיות. יבנה צפויה לקבל מהרשות הממשלתית 1.9 מיליון שקל. העיר רמלה ביקשה לתכנן 6,500 יחידות דיור בשכונת בן-גוריון, מתוכן תוספת של 4,312 יחידות דיור. העיר צפויה לקבל מהרשות הממשלתית 1.3 מיליון שקל עבור התכנון השכונתי.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אנו ממשיכים להשקיע בתכנון שכונות המאופיינות באוכלוסייה קשת יום הזקוקה מאוד לשיפור תנאי מגוריה, ודלה באמצעים מכדי להשיג זאת".

גורי נדלר, ראש אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מסלול התכנון השכונתי הוא מסלול ייחודי, בו מתוכננת מחדש השכונה כולה, לרבות אזורים לפינוי-בינוי, אזורים לשימור ולחיזוק ואזורים להתחדשות מרקמית. היתרון במסלול זה הוא בראייה הכוללת ובהכנת תכנית המכילה גם את תשתיות השכונה, כמו רחובות מבני ציבור וגינות".