הפגיעה בתיירות בהונג קונג נמשכת: ירידה של 12.4% בתנועת הנוסעים הבינלאומית

כך עולה מנתונים שמפרסמת רשות שדות התעופה של הונג קונג, זאת בעקבות ההפגנות הסוערות • חברת התעופה קתאי פסיפיק דיווחה על ירידה של 11.3% במספר הנוסעים דרכה באוגוסט השנה לעומת אוגוסט אשתקד

הפגנה בהונג קונג / צילום: shutterstock
הפגנה בהונג קונג / צילום: shutterstock

ההפגנות הסוערות בהונג קונג הובילו לירידה משמעותית במספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות דרך נמל התעופה של הונג קונג. נזכיר כי ההפגנות הובילו גם להשבתה של נמל התעופה ולשיבושים קשים בלוח הטיסות של חברות תעופה רבות.

מנתונים שמפרסמת רשות שדות התעופה של הונג קונג עולה כי בחודש אוגוסט 2019 תנועת הנוסעים בנמל התעופה עמדה על 6 מיליון, ירידה של 12.4% לעומת חודש אוגוסט 2018. הירידה המשמעותית נרשמה בקרב נוסעים ממדינות שכנות דוגמת סין, דרום מזרח אסיה וטאייוואן.

גם אזהרות מסע שהוציאו מדינות שונות לאזרחים שלהן באשר לביקור בהונג קונג בתקופה סוערת זו - לא תרמו למצב. יחד עם הירידה במספר הנוסעים שחלפו בנמל התעופה המשמש כ"האב" מרכז באסיה, מדווחת רשות התעופה של הונג קונג על ירידה של 3.5% בתנועת המטוסים בחודש אוגוסט בהשוואה לאוגוסט אשתקד, לצד ירידה של 11.5% בהיקף המטען (קארגו) המוטס.

מי שספגה את הפגיעה העיקרית בהיבט הפעילות התעופתית היא חברת התעופה מהונג קונג, קתאי פסיפיק (שמפעילה גם טיסות ישירות לישראל). מנכ"ל החברה אף עזב לאור ההתרחשויות בהונג קונג. החברה דיווחה על תנועה של 2.9 מיליון נוסעים בחודש אוגוסט, ירידה של 11.3% במספר הנוסעים דרכה ודרך החברה-האחות קתאי דרגון (המפעילה טיסות איזוריות) לעומת אוגוסט בשנה שעברה.

בדומה למדינות רבות בעולם, חודש אוגוסט הוא אחד החודשים החזקים גם בעונת התיירות של הונג קונג, ועל כן הפגיעה לאור ההפגנות הייתה קשה, הן לחברות התעופה והן לעוסקים בענף התיירות, לרבות בתי מלון ומסעדות שאף הוציאו מאות עובדים לחופשה כפויה. התחזיות הן שמגמת הירידה תימשך גם לתוך חודש ספטמבר.