הערכה: הביקוש לדגמי האייפונים החדשים עד כה - מעל לציפיות

כך טוען מינג צ'י קו, אנליסט מוביל המסקר את אפל מטעם חברת TF Securities • לדבריו, הדגמים שזוכים לביקוש הגבוה ביותר להערכתו הם אייפון 11 פרו בצבע ירוק ואייפון 11 בצבעים ירוק וסגול, שזמני ההמתנה עבורם ארוכים משמעותית

אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

מינג צ'י קו, אנליסט מוביל המסקר את אפל  מטעם חברת TF Securities, פרסם אמש (א') דוח ובו הערכה כי הדרישה לדגמי האייפון החדשים של אפל - מכשירי אייפון 11 המוזלים ומכשירי הדגל אייפון 11 פרו - היא מעל הציפיות עד כה. קו מבסס את הערכותיו על זמני ההמתנה עבור מי שרוכש את הדגמים החדשים בהזמנה מוקדמת באתר אפל, שנפתחה ביום שישי.

קו ציין כי הדגמים שזוכים לביקוש הגבוה ביותר להערכתו הם אייפון 11 פרו בצבע ירוק ואייפון 11 בצבעים ירוק וסגול, שזמני ההמתנה עבורם ארוכים משמעותית מדגמים אחרים. הוא אף הזהיר מפני בעיות ייצור של רכיבי הזכוכית עבור הדגמים בצבע הירוק, שמשמעותן שהמלאי מוגבל כרגע.

לדבריו, הדרישה לאייפון 11 פרו גבוהה יותר בארה"ב, ואילו בשוק הסיני מעוניינים יותר בדגם המוזל אייפון 11. הוא הוסיף כי תכניות החלפת הדגמים הישנים שאפל מציעה מסייעים לתמרץ צרכנים לשדרג את המכשיר שברשותם, וכי מחירו של הדגם המוזל, אייפון11, שעומד על 700 דולר, הופך אותו לבחירה אידאלית עבור מי שמחזיקים היום בדגמי אייפון 6, 6s ו-7.

ב-TF Securities העלו את ההערכה שלהם למספר היחידות שימכרו מהדגמים החדשים ב-2019 בעקבות הדוח של קו. בחברה מעריכים כי ימכרו 70-75 מיליון אייפונים מהדגמים החדשים ב-2019, לעומת ההערכה הקודמת לפיה ימכרו 65-70 מיליון יחידות.

בשבוע שעבר אפל השיקה את דגמי האייפונים החדשים שמציגים שיפורים באיכות הצילום, ובנוסף השיקה גם דגם חדש של השעון אפל ווטש ודגם אייפד חדש.