התפקיד החדש של סמנכ"ל הכספים של טבע הפורש מייקל מקללן

לאחר שפרש מטבע מסיבות אישיות, מייקל מקללן עובר לחברה ספרדית לאותו תפקיד • מקללן כיהן קודם לכן כמנהל הכספים של פעילות התרופות הייחודיות הגלובליות בטבע ולפני כן עבד בחברת התרופות סאנופי

מייקל מקללן / צילום: אתר החברה
מייקל מקללן / צילום: אתר החברה

סמנכ"ל הכספים של טבע , מייקל מקללן, שהתפטר לאחרונה מחברת התרופות הישראלית בשל סיבות אישיות, עבר לאותו תפקיד בחברת התרופות הספרדית אלמירל (Almirall). מקללן יחליף בתפקיד את דיוויד ניטו לאחר שזה האחרון התפטר מתפקידו, והוא זה שצפוי לסייע למקללן בדרכו החדשה בחברה.

מקללן (49) כיהן קודם לכן מנהל הכספים של פעילות התרופות הייחודיות הגלובליות בטבע, ולפני כן עבד בחברת התרופות סאנופי. התפטרותו של מקללן מחברת טבע הוכרזה במקביל לפרסום הדו"חות לרבעון השני של 2019, שבו הפסידה טבע 689 מיליון דולר (GAAP), בהשוואה להפסד של 241 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. כמו כן, טבע עברה לתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 227 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים חיובי של 162 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

מקללן עזב את טבע כאשר החברה עומדת במשבר החמור בתולדותיה, כאשר מלבד התזרים השלילי, בפניה שתי פרשות משפטיות שלא ברור כיצד יסתיימו. האחת פרשת משככי הכאבים בארה"ב (אופיואידים), והשנייה, פרשת תיאום מחירי התרופות.

מקללן החליט לסיים את תפקידו מסיבות אישיות המחייבות אותו לעבור בסמיכות למשפחתו. טבע ציינה בזמנו כי החברה החלה בהליך לאיתור מנהל כספים חדש, וכי מקללן יישאר בתפקיד עד מועד פרסום דוחות הרבעון השלישי (בדרך כלל בתחילת נובמבר) על-מנת לסייע במעבר חלק. 

אלמירל נסחרת לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר. מקללן צפוי להתחיל את תפקידו בחברה הספרדית בנובמבר הקרוב.