טראמפ: לנתניהו סיכוי טוב לזכות, אבל הסקרים טועים לעיתים קרובות

אמר במסיבת עיתונאים: "לפי הסקרים, אלה יהיו בחירות צמודות מאוד... אבל הסקרים טועים לעתים קרובות" • "עדיין מוקדם לדבר על סיפוח ההתנחלויות" • בתגובה לשאלה האם אתה מעודד את ישראל וסעודיה לפעול יחדיו נגד איראן, השיב נשיא ארה"ב: "תמיד. אני מעודד כל אחד"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ  / צילום: Hannah Schroeder, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: Hannah Schroeder, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השתדל להפגין אמש (ב') עמדה נייטרלית ביחס לבחירות בישראל, בשיחה שניהל עם כתבים בוושינגטון, אך הוא נתן להבין, ולו רק ברמז, שיש לו תחושה שראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה.

הנה הקטעים הרלוונטיים בחילופי הדברים של טראמפ עם הכתבים, בפתח פגישתו עם יורש העצר של שליט בחריין, הנסיך סלמאן בין חמאד אל חליפא, בבית הלבן.

האם תדון עם הנסיך על תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים?

טראמפ: "נדון על כך, כן".

לפני או אחרי הבחירות בישראל?

טראמפ: "נחכה ונראה... יש לנו בחירות מחר, אז הייתי אומר שנפרסם (את התוכנית) אחריהן, אוקיי?.... בחירות גדולות בישראל והתוצאה שלהן תהיה מעניינת מאוד. אלה יהיו בחירות צמודות".

איך ישפיעו הבחירות על עיתוי תוכנית השלום?

טראמפ: "נצטרך לראות מה יקרה. אני פשוט לא יודע. איני יכול לומר לך מה יקרה. אני יכול לנחש. יש לי מעין תחושה. אבל נצטרך לחכות ולראות מה יקרה. אלה בחירות גדולות. אלה בחירות שכולנו נעקוב אחריהן".

אתה חושב שנתניהו יזכה?

טראמפ: "בהחלט יש לו סיכוי טוב.... אבל אלה בחירות של 50%-50%... אם הולכים לפי הסקרים ודברים אחרים, אלה יהיו בחירות צמודות מאוד... אבל סקרים טועים לעתים קרובות".

נתניהו קרא לסיפוח כל ההתנחלויות בגדה המערבית. האם ממשלך (יתמוך בכך)?

טראמפ: "אינני רוצה לדבר על כך, אבל בהחלט נאמר לנו שזה משהו שהישראלים רוצים לעשות. אבל אינני רוצה לדון בכך. זה מוקדם מדי".

האם תעודד את ישראל והסעודים לפעול יחדיו בנושא האיראני, בייחוד לאור העובדה שיש להם מטרה משותפת בסוגיה זו?

טראמפ: "תמיד. אני מעודד כל אחד. אני רוצה שכולם יפעלו יחדיו. המזרח התיכון הוא מקום מעניין. מבחינה היסטורית, פעילותם המשותפת לא כל-כך הצליחה. אבל ישראל מתחילה עתה לפעול עם הרבה מדינות, ולפני שנתיים בכלל לא היה אפשר להעלות על הדעת שיתופי פעולה כאלה".