ריבלין בטקס האזכרה לשמעון פרס ז"ל: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת"

נשיא המדינה בטקס האזכרה לנשיא פרס ז"ל: "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה" • ריבלין הוסיף כי האחריות מוטלת בעיקר על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ באזכרה של הנשיא לשעבר שמעון פרס / צילום: לע"מ
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ באזכרה של הנשיא לשעבר שמעון פרס / צילום: לע"מ

"אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות". כך אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל.

"גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל", הוסיף נשיא המדינה. "המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפיתחנו.

"אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות - ממשלה רחבה ויציבה - ואני מברך אותך, אדוני ראש הממשלה, על הצטרפותך לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם. הם יצאו להצביע".

ריבלין ציין כי "כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן".

לזכרו של שמעון פרס ז"ל אמר הנשיא ריבלין: "אנחנו מתכנסים השנה כאן, לצדך, לזכור ולהזכיר. יומיים אחרי שיאה של עוד מערכת בחירות קשה, כשבועיים לפני השבעתם של חברי וחברות בית הנבחרים בו שֵׁירַתָּ כמעט חמישים שנה. חברי הכנסת ה-22, יושבעו פחות מחצי שנה לאחר היבחרה של הכנסת הקודמת. וגם היום לא ברור לאן מועדות פניה של הכנסת החדשה, וכיצד תרכיב את הממשלה".

הנשיא ציטט מדבריו של פרס ז"ל בנאום ההשבעה שלו לנשיאות ואמר: "'חובת הנשיא להזכיר לדור המיוצג כאן בכנסת, שהוא נושא באחריות מוסרית לאלה שעדיין בעריסות ילדותם. לאפשר להם לבנות חיים משלהם, היונקים מהמורשת הגדולה של עמנו, ומונעים על ידי גילוי עולמות חדשים'. כך אמרת, כזה היית. כנשיא, ביקשת לבטא את הפטריוטיות שלך ואת המסירות שלך לציבור, באמצעות טיפוח הדור הבא".

הנשיא הדגיש דברים אלה לאור גודלה של השעה בה אנו שרויים ואמר: "אני מקווה שהדברים האלה, תחושת האחריות לדורות הבאים, יעמדו לנגד עיניהם של נבחרי הציבור שלנו, ושל הממשלה החדשה שתורכב."