כסף בקיר | פודקאסט

משקיע הנדל"ן שרוכש רק משרדים: "בגיל 50 אני מצפה לפרוש"

מגיל צעיר עו"ד בועז רבין ינק נדל"ן • לפני כמה שנים הוא נכנס להשקעה ראשונה כשנכנס בשותפות למשרד עם סבו; מאז הספיק לרכוש עוד שני משרדים, בדרך לתוכנית הכלכלית שלו: "אם יהיו לי 350 מ"ר משרדים, בגיל 50-55 אני איהנה מהכנסה פסיבית של כ-25 אלף שקל" • האזינו ל"כסף בקיר" - פרק אחרון לעונה

עו"ד בועז רבין / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד בועז רבין / צילום: איל יצהר, גלובס

מאז שעו"ד בועז רבין זוכר את עצמו, הנדל"ן תמיד היה שם. "סבא שלי עלה לארץ מדרום אפריקה, והוא ראה שיש פוטנציאל נדל"ני בשוק והתחיל להביא משקיעים יהודים שישקיעו פה בארץ. הם קנו הרבה משרדים מסחריים, חנויות משרדים וכאלה. ואז הוא נכנס לנישה של ניהול נדל"ן. אבא שלי גם עסק בתחום כמתווך, כששניהם היו גם עורכי דין", הוא מסביר ומספר על זיכרון ילדות "מגיל 7 אני באתרי בנייה. בילוי שבת שלנו היה לנסוע למקום שכוח-אל ולבדוק אם יש היתכנות לאזורי תעשייה".

עם הרקע הזה, לא מפתיע שכעורך דין הוא פנה לתחום הנדל"ן, כשלפני שבע שנים החל להשקיע בתחום באופן פרטי. "עסקה ראשונה שנכנסתי אליה הייתה עם סבא. זו הייתה קבוצת רכישה שארגנה קבוצת סופרין. קנינו נכס של 104 מ"ר, שעלה 11 אלף שקל למ"ר ברמת מעטפת. סבא נתן לי להשתפשף עליו. כשנכנסתי לעסקה, היה שם כבר דייר, וככה למדתי ממש איך מתנהלים בנכס מסחרי, ואילו הוצאות שוטפות יש במהלך השנה".

בשנים שלאחר מכן רכש משרד בקבוצת רכישה נוספת שארגנה סופרין בבני-ברק ומשרד אחר בפרויקט בסר סיטי בפתח-תקווה.

למה רק משרדים?

"כל המשרדים שאני קונה הם סביב המיליון שקל פלוס מינוס. לצערי, דירה היום במיליון שקל אין. אנחנו לא יכולים לקנות שום דבר פה בארץ בסכום הזה. גם בחיפה או בבאר-שבע זה כבר כמעט לא קיים. עם הון עצמי שאני מתגלגל איתו, שזה בערך 400-300 אלף שקל, אפשר למנף רק לעסקאות בתחום המסחרי והמשרדים. אני מביא 400 אלף שקל מהבית והלוואה של כ-600 אלף שקל מהבנק".

רבין אומר כי בניגוד לתחום המגורים שנחשב למוכר יותר לרובנו, תחום המשרדים טומן בחובו חששות בקרב משקיעים. עם זאת, לדבריו, אין מה לחשוש: "מבררים ממי קונים איפה קונים כדי לראות שיש ביקוש ושאין אובר היצע, אבל לא לפחד".

במהלך השיחה הוא מסביר מה התוכנית הכלכלית שלו: "התוכנית הכלכלית שלי זה לנסות להגיע למצב שבגיל 50-55 יש לי הכנסה פסיבית של סביב 25 אלף שקל בחודש. זה עם עוד קצת עבודות מהצד, ואני יכול לחיות בכבוד". 

כבוד גדול. 

"יש לנו מדינה יקרה, וזה יעד ריאלי. זה אומר שאני צריך משרדים בשטח 350 מ"ר בערך".

האזינו לסיפור המלא בפודקאסט הנדל"ן "כסף בקיר"